???host 'bla.bla' not allowed to connect t~
Fra : Torben Sørensen

Dato : 08-01-01 11:21

Hej med jer

Er der nogen der kender til en god MySQL klient (administrator/user)... jeg
ka ikke få mysqlgui til at connecte til mysql serveren: fejlbesked: "host
'tos.intranet' not allowed to connect to this MySQL server" ..... hvorfor
ikke det? og hvor ændre jeg bruger rettigheder til mysql serveren????

/regards
Torben Sørensen

Torben Sørensen
Notes/Domino udvikler - Intranet
Bankernes EDB Central
Absalonsvej 2 - 7400 Herning - DENMARK
tos@notes.bec.dk - (+45) 9626-6763

Fra : Soeren Thing Anderse~

Dato : 08-01-01 12:41

On Mon, 8 Jan 2001, Torben Sørensen wrote:
> [...]
> 'tos.intranet' not allowed to connect to this MySQL server" ..... hvorfor
> ikke det? og hvor ændre jeg bruger rettigheder til mysql serveren????

Før du kasserer mysqlgui (som jeg iøvrigt ikke kender), så find lige ud af
at connecte til databasen. Prøv at benytte programmet "mysql". Det er et
kommandolinie-interface til databasen.
Eksempler:
[user@host]$ mysql -u root -p
Connecter til databasedaemon på localhost med brugernavn root, prompter
for password.

[user@host]$ mysql -h hostnavn.net -u root -p
Connecter til databasedaemon på maskinen hostnavn.net med brugernavn root,
prompter for password.

Rettighederne sættes op i databasen "mysql" ("use mysql" efter at du har
fået adgang til databasen med kommandolinieklienten som root).

Læs dokumentationen på <http://sunsite.dk/mysql/>. Der er et laaangt
afsnit om brugerrettigheder. Bemærk at der er forskel på at connecte til
localhost eller maskinens egen IP-adresse.

/Thing
--
Søren Thing Andersen Cellular +45 20670151
Vangen 273, 3.th. E-mail soeren@thing.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-01-01 13:27

"Torben Sørensen" wrote:

> [...]
> 'tos.intranet' not allowed to connect to this MySQL server" ..... hvorfor
> ikke det? og hvor ændre jeg bruger rettigheder til mysql serveren????

Du skal starte med "mysql" på serveren selv, for at lukke op for andre.

Nærlæs installationsvejledningen - det er lidt langhåret.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear