Dynamiske ip-adresser med TDC ADSL
Fra : Wivel

Dato : 09-08-01 10:45

Hej alle
Har brug for lidt hjælp.

TDC reklamerer med at når man bestiller en ADSL løsning hos dem indgår der i
pakken to dynamiske ip-adresser, hvorved man kan opstille et netværk med to
PCere. Man skal bare købe en switch, noget RJ-45 kabel og to netkort.

Spørgsmål:
1/ Er det rigtigt at for at få TO PCere til at virke med hver deres
dynamiske ip-adresse skal de bare via netkort tilsluttes switchen, som igen
er tilsluttet ADSL-modemet? Vil computerne så når de tændes automatisk blive
tildelt en af de to dynamiske ip-adresser?

2/ Hva nu hvis jeg tilslutter en trejde computer? Kan den komme på
internettet? eller skal man købe en extra dynamisk ip-adresse? (det er kun
10 kr pr. måned)

Jeg kan se at man alternetivt kan købe en router som tildeler netværket
lokale ip-adresser, men den løsning er meget dyrere. (1800 kr for deres
router, switchen koster kun 700)

3/ hvilke komplikationer kan man få, og i hvilke tilfælde, hvis en computer
ikke har sin egen globale ip-adresse, men en lokal bag routeren i det
interne netværk? Programmer, spil, tjenester på nettet...osv..?

Jeg håber meget der er nogen der kan hjælpe mig med disse spg, da jeg står
og skal investere i ADSL til en dele lejl. hvor vi er tre. Og en fast server
er ikke en mulighed.

MVH

Benjamin Wivel

Fra : Bille1948

Dato : 13-08-01 18:20

Hej Benjamin,

Jeg købte en HUB til kr. 460,- inkl. 2 ledninger, og så kører min 2
PCére på nettet.

Ellers har jeg samme løsning som dig hos TDC.

Ole P. Bielefeldt

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Daugaard

Dato : 15-08-01 22:36

> [...]
blive
> tildelt en af de to dynamiske ip-adresser?

JEPS

> 2/ Hva nu hvis jeg tilslutter en trejde computer? Kan den komme på
> internettet? eller skal man købe en extra dynamisk ip-adresse? (det er kun
> 10 kr pr. måned)

Man er sandsynligvis nødt til at købe extra IP-numre. Jeg har tre computere
(2 stationære og lejlighedsvis en bærbar) koblet til en TDC ADSL forbindelse
som du nævner, og kan ikke får alle tre på samtidigt. Ydermere virker det
som om at IP numrene "hænger ved". Nogen gange kan jeg med en computere
tændt alene, ikke komme på nettet, hvis jeg forud har brug de to andre...
(og efterfølgende slukket dem) Er der nogen der har lignende erfaringer??

> [...]
> ikke har sin egen globale ip-adresse, men en lokal bag routeren i det
> interne netværk? Programmer, spil, tjenester på nettet...osv..?

Det ved jeg ikke noget om...

Fra : Mikkel Haugstrup

Dato : 16-08-01 14:05

"Henrik Daugaard" <henrik.daugaard@tdcspace.dk> wrote in message

> [...]
> (og efterfølgende slukket dem) Er der nogen der har lignende erfaringer??

Har du prøvet at frigøre leasen inden du slukker på de for inden brugte
maskiner?

/mikkel

Fra : Erwin Sørensen

Dato : 16-08-01 09:10

Ja man kan tilslutte via en switch, det kører fint her med 3 pc´er, MEN du
skal bestille de 2 ekstra.
Ang. at ip-adresserne hænger ved så er det korrekt der går en rum tid inden
den kan bruges til en tredie pc.

Hilsen Erwin