/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Zipfiler på W7
Fra : Henry Vest


Dato : 22-11-11 18:58

Det er jo let nok at danne og dekomprimere zipfiler på W7. Men det ville
være rart, hvis man direkte kunne åbne og redigere filerne i zipfilen,
uden først at skulle pakke ud og bagefter "pakke ind" igen. Er der nogen
mulighed for det?


--
Henry Vest

 
 
Bertel Lund Hansen (22-11-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 22-11-11 19:56

Henry Vest skrev:

> Det er jo let nok at danne og dekomprimere zipfiler på W7. Men det ville
> være rart, hvis man direkte kunne åbne og redigere filerne i zipfilen,
> uden først at skulle pakke ud og bagefter "pakke ind" igen. Er der nogen
> mulighed for det?

Nej, det er en indbygget modsigelse. Zippede filer er pakkede. De
indeholder ikke redigerbare data.

Et redigeringsværktøj der kunne behandle de pakkede data og
beregne hvordan de ændrede, nypakkede data skulle se ud, ville
blive et monsterprogram uden lige og være sløvt at bruge.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Henry Vest (22-11-2011)
Kommentar
Fra : Henry Vest


Dato : 22-11-11 20:14

Bertel Lund Hansen wrote:

> Nej, det er en indbygget modsigelse. Zippede filer er pakkede. De
> indeholder ikke redigerbare data.
>
> Et redigeringsværktøj der kunne behandle de pakkede data og
> beregne hvordan de ændrede, nypakkede data skulle se ud, ville
> blive et monsterprogram uden lige og være sløvt at bruge.

Slet ikke. Det tager kun et øjeblik at (un)zippe en fil.


--
Henry Vest


Bertel Lund Hansen (22-11-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 22-11-11 22:44

Henry Vest skrev:

>> Et redigeringsværktøj der kunne behandle de pakkede data og
>> beregne hvordan de ændrede, nypakkede data skulle se ud, ville
>> blive et monsterprogram uden lige og være sløvt at bruge.

> Slet ikke. Det tager kun et øjeblik at (un)zippe en fil.

Hvorfor klager du så over at det skal gøres?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Henry Vest (23-11-2011)
Kommentar
Fra : Henry Vest


Dato : 23-11-11 07:41

Den 22-11-2011 22:43, Bertel Lund Hansen skrev:

> Hvorfor klager du så over at det skal gøres?

Jeg klager ikke. Jeg efterspørger en simplere måde at udføre mit arbejde
på. Det er hele "forretningsgangen" der kunne være lettere, hvis det
fungerede som jeg beskrev.


--
Henry Vest

Hans Kjaergaard (23-11-2011)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 23-11-11 08:38

On Wed, 23 Nov 2011 07:40:38 +0100, Henry Vest <hv@ghf.dk> wrote:

>Den 22-11-2011 22:43, Bertel Lund Hansen skrev:
>
>> Hvorfor klager du så over at det skal gøres?
>
>Jeg klager ikke. Jeg efterspørger en simplere måde at udføre mit arbejde
>på. Det er hele "forretningsgangen" der kunne være lettere, hvis det
>fungerede som jeg beskrev.
Så spring zip delen over og lad vær med at zippe filerne.


/Hans

Henry Vest (23-11-2011)
Kommentar
Fra : Henry Vest


Dato : 23-11-11 08:56

Den 23-11-2011 08:38, Hans Kjaergaard skrev:

> Så spring zip delen over og lad vær med at zippe filerne.

Jeg downloader dem som en zipfil og skal uploade som zipfil igen.


--
Henry Vest

Gamle (23-11-2011)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 23-11-11 16:34

Henry Vest wrote:
> Den 22-11-2011 22:43, Bertel Lund Hansen skrev:
>
>> Hvorfor klager du så over at det skal gøres?
>
> Jeg klager ikke. Jeg efterspørger en simplere måde at udføre mit
> arbejde på. Det er hele "forretningsgangen" der kunne være lettere,
> hvis det fungerede som jeg beskrev.

Det kan du i Totalcommander.
Åbn zipfilen og tast F4 og den kan udpakkes til midlertid mappe for
redigering.
Derefter lukker man filen og wupti, så har du redigeret zipfilen.

Mvh.
Torben



Cykelsmeden (23-11-2011)
Kommentar
Fra : Cykelsmeden


Dato : 23-11-11 10:19

Den 22-11-2011 19:56, Bertel Lund Hansen skrev:
> Nej, det er en indbygget modsigelse. Zippede filer er pakkede. De
> indeholder ikke redigerbare data.
>
> Et redigeringsværktøj der kunne behandle de pakkede data og
> beregne hvordan de ændrede, nypakkede data skulle se ud, ville
> blive et monsterprogram uden lige og være sløvt at bruge.

Principielt har du ret, men jeg kan også undres over at MS kun har lavet
en ½ løsning med de komprimerede(zippede) mapper.
Interfacet kunne sagtens være lavet således at
komprimering/dekomprimering til sådanne mapper skete "on the fly"

eks. findes der flere værktøjer til at håndtere .isofiler transparent.
- samme problematik.

Gad vidst om ms-programmet til at synkronisere folders, kan håndtere at
den ene folder er komprimeret?

//finn

langballe75@hotmail.~ (22-11-2011)
Kommentar
Fra : langballe75@hotmail.~


Dato : 22-11-11 12:10

On 22 Nov., 18:57, Henry Vest <henry_v...@get2net.dk> wrote:
> Det er jo let nok at danne og dekomprimere zipfiler på W7. Men det ville
> være rart, hvis man direkte kunne åbne og redigere filerne i zipfilen,
> uden først at skulle pakke ud og bagefter "pakke ind" igen. Er der nogen
> mulighed for det?
>
> --
> Henry Vest

Det kommer nok an på hvilken version du kører med - undersøg det selv..
I WinZip15 åbner man zip-filen og åbner så dokumenterne i det
relevante program; foretager ændringer og gemmer; lukker man zip-filen
og gemmer ændringerne i zip-filen.

Hilsen mogens

langballe75@hotmail.~ (22-11-2011)
Kommentar
Fra : langballe75@hotmail.~


Dato : 22-11-11 12:14

Rettet til:
Det kommer nok an på hvilken version du kører med - undersøg det selv..
I WinZip15 åbner man zip-filen og åbner så dokumenterne i det
relevante program; foretager ændringer og gemmer; lukker zip-filen
og gemmer ændringerne i zip-filen.

Hilsen mogens

emjeppesen (22-11-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 22-11-11 22:44

langballe75@hotmail.com skrev:

>Det kommer nok an på hvilken version du kører med - undersøg det selv.
>I WinZip15

Man har næppe winzip installeret i win7. det er nemlig unødvendigt, da
zipfunktionen er indbygget i win7

Hilsen emj

Henry Vest (23-11-2011)
Kommentar
Fra : Henry Vest


Dato : 23-11-11 07:43

Den 22-11-2011 22:44, emjeppesen skrev:

> Man har næppe winzip installeret i win7. det er nemlig unødvendigt, da
> zipfunktionen er indbygget i win7

Det er korrekt. Men her er problemet så, at filerne man åbner, er
skrivebeskyttede.

Men der er nu kommet forskellige forslag, jeg ser lidt på dem, og finder
ud af hvad der er lettest for mig.


--
Henry Vest

emjeppesen (22-11-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 22-11-11 21:20

Henry Vest skrev:

>Det er jo let nok at danne og dekomprimere zipfiler på W7. Men det ville
>være rart, hvis man direkte kunne åbne og redigere filerne i zipfilen,
>uden først at skulle pakke ud og bagefter "pakke ind" igen. Er der nogen
>mulighed for det?

Du kan da bare hive filen ud af zipfilen - redigere den og hive den
tilbage i zipfilen igen.

Hilsen emj

Henry Vest (23-11-2011)
Kommentar
Fra : Henry Vest


Dato : 23-11-11 07:41

Den 22-11-2011 21:20, emjeppesen skrev:

> Du kan da bare hive filen ud af zipfilen - redigere den og hive den
> tilbage i zipfilen igen.

En mulighed. Men lidt kluntet.

--
Henry Vest

Benny Andersen (22-11-2011)
Kommentar
Fra : Benny Andersen


Dato : 22-11-11 21:35

Henry Vest wrote:
> Det er jo let nok at danne og dekomprimere zipfiler på W7. Men det ville
> være rart, hvis man direkte kunne åbne og redigere filerne i zipfilen,
> uden først at skulle pakke ud og bagefter "pakke ind" igen. Er der nogen
> mulighed for det?
>
>
En mulighed er totalcommander

scootergrisen (22-11-2011)
Kommentar
Fra : scootergrisen


Dato : 22-11-11 23:07

Jeg har lige prøvet med programmet 7zip og en tekst fil i en zip fil og
der kunne jeg godt åbne tekst filen rediger lukke også blev den
opdaterede... jeg kan så bare ikke åbne et billede direkte fra en zip fil.

Men hvis det kun er tekst filer du skal rediger kunne du da prøve 7zip.

Ukendt (23-11-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-11-11 11:51


"Henry Vest" <henry_vest@get2net.dk> wrote in message
news:4ecbe1f7$0$287$14726298@news.sunsite.dk...
> Det er jo let nok at danne og dekomprimere zipfiler på W7. Men det ville
> være rart, hvis man direkte kunne åbne og redigere filerne i zipfilen,
> uden først at skulle pakke ud og bagefter "pakke ind" igen. Er der nogen
> mulighed for det?
>
Jeg er meget glad for Opus 10 som erstatning for windows explorer
http://www.gpsoft.com.au/
I den behandles zip-filer som foldere, og man kan åbne/editere/save direkte
fra zip-filen.



Mcwm (23-11-2011)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 23-11-11 13:20

Den 22-11-2011 18:57, Henry Vest skrev:
> Det er jo let nok at danne og dekomprimere zipfiler på W7. Men det ville
> være rart, hvis man direkte kunne åbne og redigere filerne i zipfilen,
> uden først at skulle pakke ud og bagefter "pakke ind" igen. Er der nogen
> mulighed for det?

Det understøtter 7-Zip.

Man åbner arkivet og vælger "Åben udenfor". Når du er færdig med at
redigere, pakkes der pænt ind igen.

Du kan hente 7-Zip her:

http://www.7-zip.org/

Venligst
Mcwm

Henry Vest (23-11-2011)
Kommentar
Fra : Henry Vest


Dato : 23-11-11 15:48

Den 23-11-2011 13:20, Mcwm skrev:

> Det understøtter 7-Zip.
>
> Man åbner arkivet og vælger "Åben udenfor". Når du er færdig med at
> redigere, pakkes der pænt ind igen.
>
> Du kan hente 7-Zip her:
>
> http://www.7-zip.org/

Tror faktisk det er det bedste bud. Tak.


--
Henry Vest

Mcwm (23-11-2011)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 23-11-11 21:36

Den 23-11-2011 15:47, Henry Vest skrev:
> Den 23-11-2011 13:20, Mcwm skrev:
>
>> Det understøtter 7-Zip.
>>
>> Man åbner arkivet og vælger "Åben udenfor". Når du er færdig med at
>> redigere, pakkes der pænt ind igen.
>>
>> Du kan hente 7-Zip her:
>>
>> http://www.7-zip.org/
>
> Tror faktisk det er det bedste bud. Tak.
>
>
Velbekomme.

Som sidenote kan bemærkes, at Winzip en overgang lavede en version af
Winzip, som fungerede ved at zippe enkelte mapper eller hele drev.
Herunder også hele C:

Om det laves mere ved jeg ikke, ligesom jeg heller ikke ved om det vil
virke på Windows 7. Der må du selv gå på opdagelse

Det var ganske effektivt at man kunne vælge frit hvilke mapper der
skulle pakkes(og hvor hårdt det skulle være). De udvalgte mapper
fungerede på samme måde som de mapper du kender fra din daglige Windows.
Al pakning var gennemsigtig for brugeren. Det kunne til lige vælges
adgangskode til de udvalgte mapper.

Systemet blev også understøttet af IOmega, som måske stadig understøtter
disse funktioner.

http://go.iomega.com

Venligst
Mcwm

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408918
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste