OK Konfiguration?
Fra : Lars Mikkelsen

Dato : 13-08-01 11:53

Nogen problemer i følgende konfiguration?

Bundkort:
Soltek 75KAV

CPU:
AMD Thunderbird 1200/266

RAM:
PQI 512 MB PC133 (Går de i bundkortet)

HD:
IBM deskstar 60GXP 40 GB

Grafik:
Noname TNT 2 Vanta 32MB (Godt nok til DVD?) - Har kortet i forvejen...

Mus:
Logitech Pilot Wheel Mouse Optical

Tastatur:
Logitech Internet Keyboard

Lyd:
Onboard...

DVD:
Toshiba SD-1502 (Let at gøre Regionsfrit?)

Skærm:
Samtron 76P+

Disk:
Alps 1.44

Kabinet:
Codegen 6001 (Støj?)

Køler:
Thermal Take Volcano II (God nok til 1200 Mhz?)

Regner med at køre Windows 2000

Med hensyn til DDR RAM, har jeg kun set tests som påviser at det giver 6-7%
ekstra - nogen der har set bedre resulater? Så send et link...

Mvh Lars Mikkelsen

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 13-08-01 20:14

Hejsa.

Jeg har samme cpu og bundkort, og det kører skide godt. Det eneste jeg synes
du skal lave om på er dit grafikkort, hvis du godt kan lide at spille
krævende spil. Jeg synes du skal købe et Geforce 2 GTS eller bedre alt efter
hvor stor din pengepung er.
Bare min mening.

Mvh. Lars.

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 14-08-01 08:14

> Bundkort:
> Soltek 75KAV

Overvej et andet bundkort, enten ASUS eller Epox. Overvej også at gå over
til DDR RAM.
Soltek 75KAV yder dårligt og er mere ustabilt end de fleste andre boards i
samme klasse.
<snip http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1489&p=13>
Unfortunately, the performance of the board is far from ideal and the
stability is also below average, crashing a total of five times in 24
hours - the worst among KT133A boards we have tested.

</snip>

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 14-08-01 18:42

Mit system kører sgu skide godt, så det vidst alt efter hvordan ens maskine
er sat sammen. Min computer er meget stabil, og så lige en anden ting Soltek
har fået mange awards.