AMD K6-2 i et ældre socket 7 bundkort?
Fra : Roberto Saldo

Dato : 13-08-01 13:22

Kan man smække fex en 4-500mhz K6-2 i et socket 7 bundkort?

Nogen links til emnet ville være godt.

Bundkortet er et ældre ASUS (TX97 mener jeg) og går iflg manualen kun
til 233MHz.

Mvh
Roberto

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-08-01 14:01

On Mon, 13 Aug 2001 14:22:18 +0200, Roberto Saldo <rs@oersted.dtu.dk>
wrote:

>Kan man smække fex en 4-500mhz K6-2 i et socket 7 bundkort?
Nej det skal være et supersocket 7.

Fra : raven

Dato : 13-08-01 14:31

wrote:

>Kan man smække fex en 4-500mhz K6-2 i et socket 7 bundkort?
>
>Nogen links til emnet ville være godt.
>
>Bundkortet er et ældre ASUS (TX97 mener jeg) og går iflg manualen kun
>til 233MHz.

Ok, det kan du sagtens. tx97 er jo ret anerkendt, mange gør det.

K6-2 400-500 har overdrive på den måde, at multiplier 2x bliver
remapped til 6x.

6x66,6=400
6x75=450
6x83=500, men herved kører pci 41 MHz og det kan harddiske som regel
ikke tåle !

Du sætter altså multiplier på 2x og får 6x.

Samtidig er disse cpu'er helt ligeglade med multiplier og med clock
(ulåste), så du kan bedst købe en k6-2 500.

Sæt Vcore til 2.2 volt.

Hvis ikke pc'en poster korrekt med f.eks. k6-2 450, så panik ikke.

Enten kan en bios opdatering gøre det.
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_7/INTEL_Chipset/i430TX/

x-versionen er atx.

Flash fra dos med et program som aflash
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIOS_FLASH_UTILS/

Hvis ikke du opdaterer bios, betyder det ikke noget hvad pc'en poster
med. Brug CPUID til at teste reel hastighed.

http://www.octools.com/monitors.html

John

Fra : Roberto Saldo

Dato : 13-08-01 15:01

raven wrote:

> Ok, det kan du sagtens. tx97 er jo ret anerkendt, mange gør det.

Tak, tak det prøver jeg :)

Mvh
Roberto

Fra : Peter Pan

Dato : 13-08-01 19:20

"Roberto Saldo" <rs@oersted.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Tag evt. et kig på http://www.anders.dk/tx97.html

Mvh
Anders

Fra : Roberto Saldo

Dato : 14-08-01 07:16

Peter Pan wrote:

> "Roberto Saldo" <rs@oersted.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Tag evt. et kig på http://www.anders.dk/tx97.html

Hmmm is this a trick question?
Den duer ikke.

Mvh
Roberto

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-08-01 07:16

Det virker rigtigt godt!

En amd k6-2/500 i et TX97-e ved 2.1v core og 83.3MHz bus freq!
Den er mærket 2.2v og 2.1-2.3 er legalt, jeg har valgt 2.1 for at spare
lidt varme.
Harddiskene (i/o modes) er skruet lidt tilbage for en sikkerheds skyld.

Jeg har endnu ikke flashet bios (1.08) til 1.12beta, men cpuid giver de
korrekte tal.
cpu-temp er 54grader (max er 65).

Rimeligt billigt og nemt.

Mvh