Det lyder da meget godt, men 3l lå ikke i toppen over totaløkonomi.
Og indkøbsprisen var ret høj, klassen taget i betragtning, da den var dyr at
producere.
"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse news:4eab17fb$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Eque << wrote:
>> "Uffe Bærentsen" <leiti_FJERNES_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4ea86df2$0$293$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>
>>>At den er vanskelig mht. reparationer hvis værkstedet ikke kender
>>>modellen er jeg bekendt med.
>>>At der er stået turboer at på stribe er jeg også bekendt med.
>>>At gearkassen kan være en svaghed er også kendt.
>>>
>>>Hvad er der mere af faldgruber ved sådan en ekvipage?
>>
>>
>> Er ovenstående ikke en advarsel nok i sig selv ?
>> Lupo 3L blev populær pga forbruget men eftertiden
>> viste totaløkonomien gav den en 8. plads i
>> Penge & Privatøkonomi.
>> Så en brugt burde vel næppe være en endnu
>> mere fornuftig investering ??
>
> Nej det er ikke en advarsel - det er proportionsforvrængning.
>
> Lupoen er speciel (kult) men ikke værre end andre biler - Det er kun nogle
> af de autoriserede værksteders uínkompetence på modellen der der har givet
> den det ry og pressen har skyndt sig at bringe de værste oplevelser
> videre.
>
> Praksis viser at der kan køres flere hundredtusinde kilometer i den til
> omkring 1,30 kr/km med dagens priser på dieselolie - incl vedligeholdelse
> og afskrivning helt ned til nul kr.
>
> For at gå tilbage til Uffes spørgsmål til ekvipagen:
> Gearkassen er en almindelig 5-trins Polo-gearkasse - Der er ikke noget
> specielt. Det specielle er at gearstangen er erstattet af en hydraulisk
> robot der styres af bilen computere og den grundindstilling der skal laves
> af og til kræver et vist håndelag og erfaring (indstilling foretages med
> en almindelig PC tilkoblet bilens diagnosestik)
>
> Turboer stået af på stribe - Hvor mange ud af de 7500 biler der er kommet
> til danmark drejer det sig om? - Jeg har kendskab til omkring 10 - 20
> tilfælde. Jeg har derimod kendskab til at Luftmassemåleren kan ældes og
> give nogle problemer der mærkes som at turboen ikke tager ved men det er
> ikke kun Lupoen der har det problem.
>
> Så var der 2005 modellen hvor der var en produktionsfejl i koblingen - De
> burde alle være udskiftet på garantien idag.
>
> Hvor mange almindelige biler kører 200.000 - 300.000 - 400.000 eller flere
> kilometer stort set ude problemer?
>
> /Lars