kde2 installation - problemer med ./config~
Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 06-01-01 11:29

Jeg er rendt ind i et problem i forbindelse med installation af kde
2.0.1. jeg har installeret qt (gik fint) i /usr/local/qt og indsat
linierne:
QTDIR=/usr/local/qt
LD_LIBRARY_PATH=$QTDIR/lib:$LD_LIBRARY_PATH
KDEDIR=/usr/local/kde
export QTDIR LD_LIBRARY_PATH KDEDIR

i /root/.bash-profile

og endda sat /usr/local/qt/lib i /etc/ld.so.conf og kørt ldconfig
bagefter.

alt sammen på baggrund af hhv. INSTALL filen som ligger i
kde-tarbollerne og source install vejledningen på kde.org.

Problemet er så at jeg stadig ikke kan få ./configure-scriptet til at
køre. eneste deciderede warning jeg får er "configure: warning: CUPS
Transport disabled: unable to find cups/cups.h". det siger mig meget
meget lidt. den eneste ande besked jeg er bekymret over er denne:
"checking if Qt compiles without flags... no"

hvis jeg, bar for sjov, forsøger mig med 'make all' kommer der
stribevis af warnings. hovedsageligt 'zero-size array' og 'unused
parameter'.

nogen der har et forslag til hvad der går galt?

--

Sune

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 06-01-01 11:55

"Sune B. Fibæk" wrote:
> [...]
> meget lidt. den eneste ande besked jeg er bekymret over er denne:
> "checking if Qt compiles without flags... no"

Hvad får dig til at mene at configure ikke "kører"? Du får da
meddelelser fra det, hvilket er den normale adfærd for scriptet.

--
Lars Kongshøj

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 06-01-01 12:21

"Lars =?iso-8859-1?Q?Kongsh=F8j?=" <kongshoj@my-deja.com> skrev i
<3A56F968.50BA948D@my-deja.com>:

> Hvad får dig til at mene at configure ikke "kører"? Du får da
> meddelelser fra det, hvilket er den normale adfærd for scriptet.

okay, skidt formulering! configure kører, den generere også en
makefile. problemet er (ud over den nævnte warning - CUPS) at når
jeg kører make all får jeg tonsvis af fejl... og make install
installere ikke noget som helst i /usr/local/kde (som er standard
i configure).

håber det giver mere mening denne gang(?)

--

Sune

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 06-01-01 12:35

"Sune B. Fibæk" wrote:
> [...]
> jeg kører make all får jeg tonsvis af fejl... og make install
> installere ikke noget som helst i /usr/local/kde (som er standard

Du får sikkert masser af warnings, og det gør ikke nødvendigvis noget.
Men er du sikker på at make ikke slutter med en fejl? Og hvilken fejl?
(Du kan bare køre make igen uden videre, så får du hurtigt fejlen.)

--
Lars Kongshøj

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 06-01-01 12:51

<3A5702DF.E479AA3E@my-deja.com>:

> Du får sikkert masser af warnings, og det gør ikke nødvendigvis noget.

nej det var jeg (ca.) også kommet frem til. men man bliver jo lidt
skræmt

> Men er du sikker på at make ikke slutter med en fejl? Og hvilken fejl?
> (Du kan bare køre make igen uden videre, så får du hurtigt fejlen.)

det har jeg også prøvet igen og igen (faktisk det meste af natten).
der kom (så vidt jeg kunne se) ingen fejl - i hvert falt ikke til sidst.

Guderne må vide hvorfor, men nu virker det faktisk - install gik også
glat igennem. uforklarligt. nok bare en af de ting man skal glemme
hurtigst muligt...

--

Sune