/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Forklaring udbedes
Fra : Steen


Dato : 09-10-11 09:57

Jeg kan kun affinde mig med at alt skal linkes og forklares med Youtube.
Jeg kunne bare godt tænke mig at folk evnede at udtrykke sig skriftligt, og
fx forklarede hvad der lå bag et link.
Det er et fattigt samfund der ikke evner forklaringens brug, eller fantasi
til forståelse. Vi skal jo helst ikke blive amerikanere allesammen.
--
Steen

 
 
Ukendt (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-10-11 10:00

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:291148497339842627.984688isteen-gmail.com@news.eternal-september.org...
> Jeg kan kun affinde mig med at alt skal linkes og forklares med Youtube.
> Jeg kunne bare godt tænke mig at folk evnede at udtrykke sig skriftligt,
> og
> fx forklarede hvad der lå bag et link.
> Det er et fattigt samfund der ikke evner forklaringens brug, eller fantasi
> til forståelse. Vi skal jo helst ikke blive amerikanere allesammen.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Har du ikke et link til Youtube?



Erik Richard Sørens~ (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørens~


Dato : 09-10-11 12:03


Steen wrote:
> Jeg kan kun affinde mig med at alt skal linkes og forklares med Youtube.
> Jeg kunne bare godt tænke mig at folk evnede at udtrykke sig skriftligt, og
> fx forklarede hvad der lå bag et link.
> Det er et fattigt samfund der ikke evner forklaringens brug, eller fantasi
> til forståelse. Vi skal jo helst ikke blive amerikanere allesammen.

Enig! - Men jeg er bange for, du taler for døve ører her.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-10-11 12:27

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Steen wrote:
> > Jeg kan kun affinde mig med at alt skal linkes og forklares med Youtube.
> > Jeg kunne bare godt tænke mig at folk evnede at udtrykke sig skriftligt, og
> > fx forklarede hvad der lå bag et link.
> > Det er et fattigt samfund der ikke evner forklaringens brug, eller fantasi
> > til forståelse. Vi skal jo helst ikke blive amerikanere allesammen.
>
> Enig! - Men jeg er bange for, du taler for døve ører her.
>

Hm ja, lige præcis med musik er det nogen gange bare nemmere rent
faktisk at få folk til at høre musikken først... diskussionen må jo
komme bagefter.

Men her er det jo ofte nært umuligt at få en diskussion igang, der ikke
er "slager er noget lort" eller "slager er det bedste i verden" ...og så
dør den intelligente diskurs jo allerede der ...

/thomas

Åge Halldorsson (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 09-10-11 14:28


"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen
news:1k8vh96.11zvs9o1e8sur0N%thomas@elements.dk...

> ...og så dør den intelligente diskurs jo allerede der ...
>
> /thomas

Tidens trend er "hurtigt", "anderledes" og "kant" og al sån noget. Det må
du få ind i dine indlæg


Hilsen Åge


Ã…ge Halldorsson (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Ã…ge Halldorsson


Dato : 09-10-11 13:08


"Erik Richard Sørensen" <tulle@tulle.dk> skrev i meddelelsen
news:4e917f4c$0$295$14726298@news.sunsite.dk...


Enig! - Men jeg er bange for, du taler for døve ører her.

mvh. Erik Richard

Dt kender jeg godt

Hlsen Ã…ge


Ukendt (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-10-11 14:17

"Erik Richard Sørensen" <tulle@tulle.dk> skrev i en meddelelse
news:4e917f4c$0$295$14726298@news.sunsite.dk...

>Enig! - Men jeg er bange for, du taler for døve ører her.

Der er mange måder at tale for døve øren på. En af de andre er, at skrive 3
siders prosa man falder i søvn af, længe inden man er nået til essensen.



Erik Richard Sørense~ (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 09-10-11 16:24


Alex Linaa wrote:
> "Erik Richard Sørensen" <tulle@tulle.dk> skrev
>> Enig! - Men jeg er bange for, du taler for døve ører her.
>
> Der er mange måder at tale for døve øren på. En af de andre er, at skrive 3
> siders prosa man falder i søvn af, længe inden man er nået til essensen.

Må jeg anbefale, du tager et AOF kursus i læsetræning...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ukendt (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-10-11 16:33

"Erik Richard Sørensen" <tulle@tulle.dk> skrev i en meddelelse
news:4e91bca5$0$281$14726298@news.sunsite.dk...

>Må jeg anbefale, du tager et AOF kursus i læsetræning...

Læsehastigheden er jo inderlig ligegyldig, når indholdet er *gab*
Jeg taber hurtigt interessen for folk, der ikke magter at fatte sig
nogenlunde korthed og klarhed.



Thomas von Hassel (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-10-11 16:34

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Alex Linaa wrote:
> > "Erik Richard Sørensen" <tulle@tulle.dk> skrev
> >> Enig! - Men jeg er bange for, du taler for døve ører her.
> >
> > Der er mange måder at tale for døve øren på. En af de andre er, at skrive 3
> > siders prosa man falder i søvn af, længe inden man er nået til essensen.
>
> Må jeg anbefale, du tager et AOF kursus i læsetræning...
>

Jeg vil nu sige at kvalitet slår kvantitet alle dage ..

/thomas

Ukendt (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-10-11 16:52

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse
news:1k8vsqt.bpx2zb94fd0uN%thomas@elements.dk...

> Jeg vil nu sige at kvalitet slår kvantitet alle dage ..

Ja, hellere lidt lækker suschi, end at æde sig igennem 5 dåser makrel i olie



Thomas von Hassel (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-10-11 17:01

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse
> news:1k8vsqt.bpx2zb94fd0uN%thomas@elements.dk...
>
> > Jeg vil nu sige at kvalitet slår kvantitet alle dage ..
>
> Ja, hellere lidt lækker suschi, end at æde sig igennem 5 dåser makrel i olie

Med alt det flødeskums og sukker musik havde jeg nok sagt: et godt
stykke dessert chokolade frem for en stor lagkage ... :)

/thomas

Eva Schmidt (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 09-10-11 17:13



"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen
news:1k8vu0f.sgta35auf13eN%thomas@elements.dk...
> Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:
>
>> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse
>> news:1k8vsqt.bpx2zb94fd0uN%thomas@elements.dk...
>>
>> > Jeg vil nu sige at kvalitet slår kvantitet alle dage ..
>>
>> Ja, hellere lidt lækker suschi, end at æde sig igennem 5 dåser makrel i
>> olie
>
> Med alt det flødeskums og sukker musik havde jeg nok sagt: et godt
> stykke dessert chokolade frem for en stor lagkage ... :)
>
> /thomas


Det kræver jo så, at du kommer med noget musik, der er dessertchokolade.

Indtil nu har det ikke engang været lagkage - højst en tør tvebak

mvh Eva


Thomas von Hassel (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-10-11 17:33

Eva Schmidt <safeni@gfnet.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen
> news:1k8vu0f.sgta35auf13eN%thomas@elements.dk...
> > Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:
> >
> >> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse
> >> news:1k8vsqt.bpx2zb94fd0uN%thomas@elements.dk...
> >>
> >> > Jeg vil nu sige at kvalitet slår kvantitet alle dage ..
> >>
> >> Ja, hellere lidt lækker suschi, end at æde sig igennem 5 dåser makrel i
> >> olie
> >
> > Med alt det flødeskums og sukker musik havde jeg nok sagt: et godt
> > stykke dessert chokolade frem for en stor lagkage ... :)
> >
> > /thomas
>
>
> Det kræver jo så, at du kommer med noget musik, der er dessertchokolade.
>
> Indtil nu har det ikke engang været lagkage - højst en tør tvebak
>


Jammen her da lidt fra min playliste idag:


Negura Bunget:
<http://www.youtube.com/watch?v=1S9cK3FzDpY>


Collapse The Light Into Earth - Porcupine Tree
<http://www.youtube.com/watch?v=6Vc1uktH5lQ&feature=related>

Katatonia- Day & Then The Shade
<http://www.youtube.com/watch?v=GP-ZGAs3M8o>

Åge Halldorsson (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 09-10-11 21:03


"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen
news:4e91c7fb$0$284$14726298@news.sunsite.dk...

> Indtil nu har det ikke engang været lagkage - højst en tør tvebak
>
> mvh Eva

..... eller noget knækbrød, som er blevet for tørt og skåret igennem med en
vinkelsliber.

Hilsen Åge


Michel Sanomi (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Michel Sanomi


Dato : 09-10-11 07:29

On 9 Okt., 10:57, Steen <ist...@gmail.com> wrote:
> Jeg kan kun affinde mig med at alt skal linkes og forklares med Youtube.
> Jeg kunne bare godt tænke mig at folk evnede at udtrykke sig skriftligt, og
> fx forklarede hvad der lå bag et link.
> Det er et fattigt samfund der ikke evner forklaringens brug, eller fantasi
> til forståelse. Vi skal jo helst ikke blive amerikanere allesammen.

Nej, det ville være forfærdeligt!

Jeg er heller ikke helt med på, hvad du mener, men jeg gætter.

Jeg bliver irriteret, når der står: "Hvad med denne: <youtube-link>".
Brug dog de 10 sekunder til at skrive, hvem kunstneren er og sangens
titel. Og hvis man ved lidt mere om den, så del dette.

Jeg indrømmer, at jeg sjældent åbner links, hvis kunstner/sangtitel
ikke er oplyst. Jeg føler, at jeg spilder min tid, da det ofte er
musik, som jeg ikke gider. Eneste undtagelse er stafetten, hvor jeg
lytter til alt, hvis jeg en sjælden gang har den.

Jeg er ikke noget dydsmønster, men sender jeg et link til YouTube i
gruppen er det altid suppleret med kunstner og sangtitel. Og lidt
supplerende, hvis jeg har noget. Købte jeg den i Budapest, Madrid
elller på nettet? Måske også med lidt baggrundsinfo.

Mange hilsner
Michel


Ukendt (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-10-11 14:49

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:8118eb51-5193-4e7c-a85b-dbe3ff0ef004@j19g2000vbn.googlegroups.com...

>Jeg bliver irriteret, når der står: "Hvad med denne: <youtube-link>".
>Brug dog de 10 sekunder til at skrive, hvem kunstneren er og sangens
>titel. Og hvis man ved lidt mere om den, så del dette.
>
>Jeg er ikke noget dydsmønster, men sender jeg et link til YouTube i
>gruppen er det altid suppleret med kunstner og sangtitel. Og lidt
>supplerende, hvis jeg har noget. Købte jeg den i Budapest, Madrid
>elller på nettet? Måske også med lidt baggrundsinfo.

Jeg er enig Michel.
Men begge ekstremer er lige irriterende. Er der noget være end at blive
spurgt hvar man mener om et eller andet nummer, lovprist til døde, men så må
man selv rode med at finde nummeret så man faktisk kan svare?

Jeg synes nu ikke det er så slemt som Steen gør det til her i NG. Og ellers
kan man vel bare hoppe over det man ikke gider at spilde sin tid på.

/Alex



Hauge (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 09-10-11 14:56

Den 09-10-2011 15:49, Alex Linaa skrev:
> Jeg synes nu ikke det er så slemt som Steen gør det til her i NG.

Enig.

> Og ellers
> kan man vel bare hoppe over det man ikke gider at spilde sin tid på.

Det kræver jo en selvstændig aktiv indsats, og det er sikkert der
problemet er.

Mvh Hauge

Steen (10-10-2011)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 10-10-11 20:40

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:


> Jeg synes nu ikke det er så slemt som Steen gør det til her i NG. Og ellers
> kan man vel bare hoppe over det man ikke gider at spilde sin tid på.

Jamen det gør jeg skam også - som med 90% af alt i denne gruppe, men
hvis alle holder mund bliver det ren links til musikvideo og MTV det
hele...men det er der nok også et publikum til.
--
Steen

Ukendt (10-10-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-10-11 21:34

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1k8xym0.1nh6j5qtyhb6xN%isteen@gmail.com...

> Jamen det gør jeg skam også - som med 90% af alt i denne gruppe, men
> hvis alle holder mund bliver det ren links til musikvideo og MTV det
> hele...men det er der nok også et publikum til.

Jag synes nu at selve debatten i denne tråd, modbeviser din påstand ganske
godt.



Steen (10-10-2011)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 10-10-11 20:40

Michel Sanomi <fantasi@webspeed.dk> wrote:

> On 9 Okt., 10:57, Steen <ist...@gmail.com> wrote:
> > Jeg kan kun affinde mig med at alt skal linkes og forklares med Youtube.
> > Jeg kunne bare godt tænke mig at folk evnede at udtrykke sig skriftligt, og
> > fx forklarede hvad der lå bag et link.
> > Det er et fattigt samfund der ikke evner forklaringens brug, eller fantasi
> > til forståelse. Vi skal jo helst ikke blive amerikanere allesammen.
>
> Nej, det ville være forfærdeligt!
>
> Jeg er heller ikke helt med på, hvad du mener, men jeg gætter.
>
> Jeg bliver irriteret, når der står: "Hvad med denne: <youtube-link>".
> Brug dog de 10 sekunder til at skrive, hvem kunstneren er og sangens
> titel.

Du ramte sømmet lige på hovedet...eller hvad det hedder.
Jeg undlader at eksemplifisere med et youtube-link...
--
Steen

Thomas von Hassel (10-10-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-10-11 21:11

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Du ramte sømmet lige på hovedet...eller hvad det hedder.

<http://www.youtube.com/watch?v=hqyc37aOqT0>


;)


/thomas

Max (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 09-10-11 15:43

Hej Steen

> Jeg kan kun affinde mig med at alt skal linkes og forklares med
> Youtube. Jeg kunne bare godt tænke mig at folk evnede at udtrykke sig
> skriftligt, og fx forklarede hvad der lå bag et link.
> Det er et fattigt samfund der ikke evner forklaringens brug, eller
> fantasi til forståelse. Vi skal jo helst ikke blive amerikanere
> allesammen.


Kan man forklare musik bedre end ved at spille det ?

--
Mvh
Max



Ukendt (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-10-11 15:40

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4e91b1f8$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kan man forklare musik bedre end ved at spille det ?

Ja, men så skal vi til at lægge partiturer i gruppen ;)



Åge Halldorsson (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 09-10-11 21:07


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4e91b23e$0$302$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja, men så skal vi til at lægge partiturer i gruppen ;)

Parti- hvad for noget?

Hilsen Åge


Ukendt (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-10-11 21:20

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4e91fec7$0$295$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Ja, men så skal vi til at lægge partiturer i gruppen ;)
>
> Parti- hvad for noget?

Åge, det er en musikgruppe. Slå det nu selv op, ikke?



Åge Halldorsson (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 09-10-11 21:38


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4e9201e3$0$277$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4e91fec7$0$295$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Ja, men så skal vi til at lægge partiturer i gruppen ;)
>>
>> Parti- hvad for noget?
>
> Åge, det er en musikgruppe. Slå det nu selv op, ikke?

Så kan man jo ikke bestille andet.

Hilsen Åge


Ukendt (09-10-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-10-11 22:25

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4e920619$0$288$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Åge, det er en musikgruppe. Slå det nu selv op, ikke?
>
> Så kan man jo ikke bestille andet.

Et partitur er den absolutte kilde til musikforståelse, så slå det nu op,
eller lev i musikalsk uvidenhed.



Åge Halldorsson (10-10-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 10-10-11 08:26


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4e92111d$0$294$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> eller lev i musikalsk uvidenhed.

Det kunne jeg ikke drømme om.

Hilsen Åge


Ukendt (10-10-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-10-11 08:32

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4e929dfd$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det kunne jeg ikke drømme om.

Som med alle drømme, så har de intet hold i virkeligheden



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408921
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste