Ny Printer - men hvilken?
Fra : Malte Øhlers

Dato : 12-08-01 22:59

Hej,

Jeg står og skal købe en printer.

Jeg skal fortrinsvis bruge den til at udskrive skole opgaver, artikler osv.
Altså tekst med let grafik.

Jeg har ikke så mange penge (men hvem har det:) så prisen må max. være
1000kr.

Den skal være billig i brug, evt. en laserprinter.

Den skal være rimelig hurtig til at udskrive sort/hvid / tekst.

Den må godt være brugt.

Er der nogle der nogle der har et forslag til hvilken printer jeg skal
vælge, evt. erfaringer?

På forhånd tak.

Malte P. Øhlers
Tlf.: +045 22121101
E-Mail: malte@pc.dk

My System Configuration:
http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=8111

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 12-08-01 23:30

Malte Øhlers wrote:
> [...]
>
> Den må godt være brugt.
>

> Er der nogle der nogle der har et forslag til hvilken printer jeg skal

Jeg ville vælge hp930. God stabil printer inkjet printer der udskriver i
rigtig god fotokvalitet. Men kan selvfølgelig også skrive i sort/hvid.

Hp kører vidst generelt med vejledene priser og jeg mener den koster
omkring 1200kr. Men har vidst set den i telebutikken til omkring 999kr.

MVH Mikkel Bundgaard

Fra : Bear

Dato : 13-08-01 02:32

Hvis du vil have en billig printer, så køb en laser printer. Det er langt
det billigste (Oki er vidst de billigste i indkøb og toner).

Blækprintere er billige, men prøv at regne ud hvor mange penge du vil komme
til at bruge på blækpatroner. Det kan overhovedet ikke betale sig at købe en
blækprinter medmindre farve er et krav.

En blækpatron til min gamle HP660C kostede knap 300,- og dem røg der mange
af på et år, så inden længe er en laserprinter tjent hjem igen.

Producenter af printere tjener penge på blækpatroner og ikke på salg af
printere!

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Finn Jensen

Dato : 13-08-01 11:06

"Bear" <bdr@NOSPAMsol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af på et år, så inden længe er en laserprinter tjent hjem igen.
>
> Producenter af printere tjener penge på blækpatroner og ikke på salg af

Jeg har med stor held brugt genopfyldelige blækpatroner og en HP farve
koster kr. 250,- hvis man ikke selv gider at fylde den op men vil købe den
færdig opfyldt. Refil kit fåes ganske billigt hvis man selv vil genopfylde
patronerne.

Der er bare det med genopfyldelige patroner at garantien bortfalder men det
er jo lige fedt hvis printeren er mere end 1 år gammel.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Klaus

Dato : 13-08-01 13:32

> Der er bare det med genopfyldelige patroner at garantien bortfalder men
det
> er jo lige fedt hvis printeren er mere end 1 år gammel.

Hvis den så går istykker inden for det første år kan man jo bare montere en
ny blækpatron, så kan de da ikke finde ud af at man selv har genfyldt
patronerne!