/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Jeg har spærret E4 i over 6 timer!
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 01-10-11 10:04


Ja, det er ikke noget jeg er specielt stolt af, men det gjorde jeg
altså.

Jeg havde iden forgangne uge en tur op til Umeå med betonelementer til
en skole de er ved at bygge. Hjemad skulle jeg laste kopipapir i Husum
lidt længere nede ad E4. 30700 kg. 1300 kg. fra max. last.

Jeg begyndte at trille hjemover, og havde passeret Sundsvall, da højre
fordæk pludselig eksploderede ca. 25 km. syd for Sundsvall. Ved samme
lejlighed rev det en luftslange over til bremserne, hvorefter der er
stop på alle hjul.

Det skete på en af de der specielle svenske veje, med skiftevis 1 og 2
spor, og jeg havarerede selvfølgelig hvor der kun var 1 spor.

Det gav godt nok nogen kødannelse.

Der blev selvfølgelig rekvireret hjælp til udbedring af skaderne, og
med sædvanlig svensk effektivitet var det ordnet på lidt over 6 timer.


Det er mig ubegribeligt at der kan komme en servicevogn fra Scania ud
for kun at reparere luftslangen, når de nøje er blevet forklaret at
det skyldes et eksploderet forhjul, som selvfølgelig også skal byttes.

Næh nej, sådan arbejder svenskerne ikke, og i lighed med når der skal
ryddes sne, så trækker man den til man opnår de dyre timer efter kl.
18.

Det hjalp ikke engang da politiet kom til. de resignerede bare, og
begyndte at regulere trafikken.

Alle de ventende tog det iøvrigt ualmindeligt pænt. der var en del
oppe og kigge, og da man så hvad problemet var, så var det ikke noget
problem for nogen.

Men det er godt nok lang tid at holde i vejen på den måde hvor der i
det meste af tiden ikke sker en hujende fis.

Det kunne have været klaret på følgende tid:

Start af servicevogn og kontrol af at man har det nødvendige med: 30
minutter.

Transport til pladsen: 20 minutter.

Udførelse af selve reperationen: 1:15

Ialt ca. 3 timer.

--

Venlig hilsen
Folmer


 
 
KASO (01-10-2011)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 01-10-11 11:40


<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:0jkd87pkf12jr46ltvs7uejgshg5fs2o1t@4ax.com...
>
> Ja, det er ikke noget jeg er specielt stolt af, men det gjorde jeg
> altså.
>
> Jeg havde iden forgangne uge en tur op til Umeå med betonelementer til
> en skole de er ved at bygge. Hjemad skulle jeg laste kopipapir i Husum
> lidt længere nede ad E4. 30700 kg. 1300 kg. fra max. last.
>
> Jeg begyndte at trille hjemover, og havde passeret Sundsvall, da højre
> fordæk pludselig eksploderede ca. 25 km. syd for Sundsvall. Ved samme
> lejlighed rev det en luftslange over til bremserne, hvorefter der er
> stop på alle hjul.
>
> Det skete på en af de der specielle svenske veje, med skiftevis 1 og 2
> spor, og jeg havarerede selvfølgelig hvor der kun var 1 spor.
>
> Det gav godt nok nogen kødannelse.
>
> Der blev selvfølgelig rekvireret hjælp til udbedring af skaderne, og
> med sædvanlig svensk effektivitet var det ordnet på lidt over 6 timer.
>
>
> Det er mig ubegribeligt at der kan komme en servicevogn fra Scania ud
> for kun at reparere luftslangen, når de nøje er blevet forklaret at
> det skyldes et eksploderet forhjul, som selvfølgelig også skal byttes.
>
> Næh nej, sådan arbejder svenskerne ikke, og i lighed med når der skal
> ryddes sne, så trækker man den til man opnår de dyre timer efter kl.
> 18.
>
> Det hjalp ikke engang da politiet kom til. de resignerede bare, og
> begyndte at regulere trafikken.
>
> Alle de ventende tog det iøvrigt ualmindeligt pænt. der var en del
> oppe og kigge, og da man så hvad problemet var, så var det ikke noget
> problem for nogen.
>
> Men det er godt nok lang tid at holde i vejen på den måde hvor der i
> det meste af tiden ikke sker en hujende fis.
>
> Det kunne have været klaret på følgende tid:
>
> Start af servicevogn og kontrol af at man har det nødvendige med: 30
> minutter.
>
> Transport til pladsen: 20 minutter.
>
> Udførelse af selve reperationen: 1:15
>
> Ialt ca. 3 timer.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

"Det tager kun 3 timer - men vi vil gerne have, at du bliver lidt længere!"


Surt - såvel for dig som for de ventende, men det er jo hændeligt uheld og
ingen kom til skade. Er der egentlig "serviceabonnement" på så'en Scania -
eller blev det bare en dyr tur for vognmanden?


folmer@rasmussen.dk (01-10-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 01-10-11 12:03

On Sat, 1 Oct 2011 12:39:51 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

>
><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
>news:0jkd87pkf12jr46ltvs7uejgshg5fs2o1t@4ax.com...
>>
>> Ja, det er ikke noget jeg er specielt stolt af, men det gjorde jeg
>> altså.
>>
>> Jeg havde iden forgangne uge en tur op til Umeå med betonelementer til
>> en skole de er ved at bygge. Hjemad skulle jeg laste kopipapir i Husum
>> lidt længere nede ad E4. 30700 kg. 1300 kg. fra max. last.
>>
>> Jeg begyndte at trille hjemover, og havde passeret Sundsvall, da højre
>> fordæk pludselig eksploderede ca. 25 km. syd for Sundsvall. Ved samme
>> lejlighed rev det en luftslange over til bremserne, hvorefter der er
>> stop på alle hjul.
>>
>> Det skete på en af de der specielle svenske veje, med skiftevis 1 og 2
>> spor, og jeg havarerede selvfølgelig hvor der kun var 1 spor.
>>
>> Det gav godt nok nogen kødannelse.
>>
>> Der blev selvfølgelig rekvireret hjælp til udbedring af skaderne, og
>> med sædvanlig svensk effektivitet var det ordnet på lidt over 6 timer.
>>
>>
>> Det er mig ubegribeligt at der kan komme en servicevogn fra Scania ud
>> for kun at reparere luftslangen, når de nøje er blevet forklaret at
>> det skyldes et eksploderet forhjul, som selvfølgelig også skal byttes.
>>
>> Næh nej, sådan arbejder svenskerne ikke, og i lighed med når der skal
>> ryddes sne, så trækker man den til man opnår de dyre timer efter kl.
>> 18.
>>
>> Det hjalp ikke engang da politiet kom til. de resignerede bare, og
>> begyndte at regulere trafikken.
>>
>> Alle de ventende tog det iøvrigt ualmindeligt pænt. der var en del
>> oppe og kigge, og da man så hvad problemet var, så var det ikke noget
>> problem for nogen.
>>
>> Men det er godt nok lang tid at holde i vejen på den måde hvor der i
>> det meste af tiden ikke sker en hujende fis.
>>
>> Det kunne have været klaret på følgende tid:
>>
>> Start af servicevogn og kontrol af at man har det nødvendige med: 30
>> minutter.
>>
>> Transport til pladsen: 20 minutter.
>>
>> Udførelse af selve reperationen: 1:15
>>
>> Ialt ca. 3 timer.
>>
>> --
>>
>> Venlig hilsen
>> Folmer
>
>"Det tager kun 3 timer - men vi vil gerne have, at du bliver lidt længere!"
>
>
>Surt - såvel for dig som for de ventende, men det er jo hændeligt uheld og
>ingen kom til skade. Er der egentlig "serviceabonnement" på så'en Scania -
>eller blev det bare en dyr tur for vognmanden?

>--

Det er ikke nogen Scania, men det er Scania som Falck samarbejder med
i det pågældende område.

Det blev bare dyrt for vognmanden, og Kumho-dæk fik et minus i
karakterbogen.

De fik dog også et lille plus, idet slidbanen blev siddende på, så der
ikke blev ret meget ødelagt.

--

Venlig hilsen
Folmer

KASO (01-10-2011)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 01-10-11 12:59

>>Surt - såvel for dig som for de ventende, men det er jo hændeligt uheld og
>>ingen kom til skade. Er der egentlig "serviceabonnement" på så'en Scania -
>>eller blev det bare en dyr tur for vognmanden?
>
>>--
>
> Det er ikke nogen Scania, men det er Scania som Falck samarbejder med
> i det pågældende område.

OK

>
> Det blev bare dyrt for vognmanden, og Kumho-dæk fik et minus i
> karakterbogen.

Det kan jo give ham lidt at tænke over.....

>
> De fik dog også et lille plus, idet slidbanen blev siddende på, så der
> ikke blev ret meget ødelagt.
>

Hmmm - jeg vil nu foretrække at undgå punktering fremfor begrænset skade ved
punktering

Kumho kommer aldrig på mine biler!
(eller rettere: Der skal ske meget med dem, før jeg ville turde overlade mit
liv og helbred til dem. Dækket er eneste kontakt til vejen - så det vil være
det sidste sted, jeg sparer!)


folmer@rasmussen.dk (01-10-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 01-10-11 13:13

On Sat, 1 Oct 2011 13:59:06 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

>>>Surt - såvel for dig som for de ventende, men det er jo hændeligt uheld og
>>>ingen kom til skade. Er der egentlig "serviceabonnement" på så'en Scania -
>>>eller blev det bare en dyr tur for vognmanden?
>>
>>>--
>>
>> Det er ikke nogen Scania, men det er Scania som Falck samarbejder med
>> i det pågældende område.
>
>OK
>
>>
>> Det blev bare dyrt for vognmanden, og Kumho-dæk fik et minus i
>> karakterbogen.
>
>Det kan jo give ham lidt at tænke over.....

>--

Hvis det han kommer i tanker om, er østeuropæiske chauffører, så kan
han godt købe flere kumho for min skyld.

>--

>> De fik dog også et lille plus, idet slidbanen blev siddende på, så der
>> ikke blev ret meget ødelagt.
>>
>
>Hmmm - jeg vil nu foretrække at undgå punktering fremfor begrænset skade ved
>punktering

>--

Det er fordi du ikke kender konsekvenserne. Bilen kan sagtens komme
til at se ud som noget der har været i krig med et wirerækværk.

>--

>Kumho kommer aldrig på mine biler!
>(eller rettere: Der skal ske meget med dem, før jeg ville turde overlade mit
>liv og helbred til dem. Dækket er eneste kontakt til vejen - så det vil være
>det sidste sted, jeg sparer!)

>--

Min erfaring siger mig at forskellen på Kumho og "de andre" er
marginal. Især på store biler.

--

Venlig hilsen
Folmer

KASO (01-10-2011)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 01-10-11 14:23

>>>
>>
>>Hmmm - jeg vil nu foretrække at undgå punktering fremfor begrænset skade
>>ved
>>punktering
>
>>--
>
> Det er fordi du ikke kender konsekvenserne. Bilen kan sagtens komme
> til at se ud som noget der har været i krig med et wirerækværk.
>

Derfor må det stadig være bedre helt at undgå punkteringen (og ja: Jeg ved,
at der ikke findes helgarderinger - kun forskel på risikoen ).

>>--
>
>>Kumho kommer aldrig på mine biler!
>>(eller rettere: Der skal ske meget med dem, før jeg ville turde overlade
>>mit
>>liv og helbred til dem. Dækket er eneste kontakt til vejen - så det vil
>>være
>>det sidste sted, jeg sparer!)
>
>>--
>
> Min erfaring siger mig at forskellen på Kumho og "de andre" er
> marginal. Især på store biler.
>
På personbiler er forskellen på gode og dårlige dæk stor - meget stor. Jeg
kan af gode grunde ikke udtale mig om effekten på lastbilerne, men jeg kunne
forestille mig, at der også her er forskel på bremselængde, vejgreb ved
igangsætninger/sidevind/regn, levetid, m.m.m. Et familiemedlem købte billige
dæk (T.Hansen - ringere end Kumho) og måtte indse, at billige dæk er dyre -
de holdt end ikke 20.000km, hvor et sæt kvalitetsdæk holder fra 60-100.000km
(afhængig af, hvordan man kører). Samtidig stod bilen ikke fast ....


folmer@rasmussen.dk (01-10-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 01-10-11 16:01

On Sat, 1 Oct 2011 15:22:31 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

>>>>
>>>
>>>Hmmm - jeg vil nu foretrække at undgå punktering fremfor begrænset skade
>>>ved
>>>punktering
>>
>>>--
>>
>> Det er fordi du ikke kender konsekvenserne. Bilen kan sagtens komme
>> til at se ud som noget der har været i krig med et wirerækværk.
>>
>
>Derfor må det stadig være bedre helt at undgå punkteringen (og ja: Jeg ved,
>at der ikke findes helgarderinger - kun forskel på risikoen ).

>--

Det siger sig selv at den problemfrie hverdag altid er at foretrække.
Det er kun herinde der kan stilles spørgsmål ved den slags.

>--

>>>Kumho kommer aldrig på mine biler!
>>>(eller rettere: Der skal ske meget med dem, før jeg ville turde overlade
>>>mit
>>>liv og helbred til dem. Dækket er eneste kontakt til vejen - så det vil
>>>være
>>>det sidste sted, jeg sparer!)


>> Min erfaring siger mig at forskellen på Kumho og "de andre" er
>> marginal. Især på store biler.
>>
>På personbiler er forskellen på gode og dårlige dæk stor - meget stor. Jeg
>kan af gode grunde ikke udtale mig om effekten på lastbilerne, men jeg kunne
>forestille mig, at der også her er forskel på bremselængde, vejgreb ved
>igangsætninger/sidevind/regn, levetid, m.m.m. Et familiemedlem købte billige
>dæk (T.Hansen - ringere end Kumho) og måtte indse, at billige dæk er dyre -
>de holdt end ikke 20.000km, hvor et sæt kvalitetsdæk holder fra 60-100.000km
>(afhængig af, hvordan man kører). Samtidig stod bilen ikke fast ....

>--

I Danmark er langt de fleste lastbiler af typen trækker/trailer. Og i
de fleste tilfælde er trailerne ejede af de store speditører.

Det betyder regummierede dæk over det hele, og det holder faktisk
forbavsende godt

de skal pumpes op til 140 psi, eller knapt 10 bar, for at mindske
varmeudviklingen og reducere rullemodstanden. Så kører det.

På trækkeren er det normalt med regummieret på træk- og
boogie/pusheraksel og nye dæk på forakslen.

På biler der kører på den anden side af polarcirkelen kan det komme på
tale at montere blødere specialdæk på trækakselen. Så vrider
vognmanden sig som en orm i sprit, for de koster som regel på den
forkerte side af 10.000 kr. - stykket!

Man skal være udstyret med overnaturlige evner, hvis man skal kunne
mærke forskel på køreegenskaberne fra dæk til dæk, når vi taler om
lastbiler. Der kan dog være meget forskel på støjniveauet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Christian Stidsen (01-10-2011)
Kommentar
Fra : Christian Stidsen


Dato : 01-10-11 18:29

<SNIP>
>>Surt - såvel for dig som for de ventende, men det er jo hændeligt uheld og
>>ingen kom til skade. Er der egentlig "serviceabonnement" på så'en Scania -
>>eller blev det bare en dyr tur for vognmanden?
>
>>--
>
> Det er ikke nogen Scania, men det er Scania som Falck samarbejder med
> i det pågældende område.
</SNIP>

Hvad er der egentlig af aktører på det område, hvem tilbyder
viskalnokhjælpedighvoriverdenduendkøreristykker-aftaler ?
Er Falck og Dansk Autohjælp reelt de eneste der findes i Danmark, eller er
det bare de eneste vi almindelige billister kender ?

Christian


Per H. Kristensen (02-10-2011)
Kommentar
Fra : Per H. Kristensen


Dato : 02-10-11 00:12

"Christian Stidsen" skrev i meddelelsen
news:4e874de4$0$283$14726298@news.sunsite.dk...

<SNIP>
>>Surt - såvel for dig som for de ventende, men det er jo hændeligt uheld og
>>ingen kom til skade. Er der egentlig "serviceabonnement" på så'en Scania -
>>eller blev det bare en dyr tur for vognmanden?
>
>>--
>
> Det er ikke nogen Scania, men det er Scania som Falck samarbejder med
> i det pågældende område.
</SNIP>

Hvad er der egentlig af aktører på det område, hvem tilbyder
viskalnokhjælpedighvoriverdenduendkøreristykker-aftaler ?
Er Falck og Dansk Autohjælp reelt de eneste der findes i Danmark, eller er
det bare de eneste vi almindelige billister kender ?

Christian
===
Får du lavet eftersyn hos VW, så er der også bjergningshjælp på bilen.

Men man bruger den jo aldrig :)

--
Per
www.campingogbil.dk


Mcwm (02-10-2011)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 02-10-11 00:56

Den 02-10-2011 01:11, Per H. Kristensen skrev:
>
> Men man bruger den jo aldrig
Bilen ?

Venligst
Mcwm

Lars Peter Larsen (01-10-2011)
Kommentar
Fra : Lars Peter Larsen


Dato : 01-10-11 18:51

folmer@rasmussen.dk wrote:

> Jeg begyndte at trille hjemover, og havde passeret Sundsvall, da højre
> fordæk pludselig eksploderede ca. 25 km. syd for Sundsvall. Ved samme
> lejlighed rev det en luftslange over til bremserne, hvorefter der er
> stop på alle hjul.

Det var da godt at hverken du eller nogen anden kom noget til.
Det kan hænde at et dæk eksploderer - det ser jeg næsten dagligt er sket
på motorvejen mellem O'ense og Århus/Skejby. - Men er det et af de
styrende hjul dækket eksploderer på kan det være katastrofalt og udløse
et større bjærgningsarbejde.

/Lars


Anders Majland (01-10-2011)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-10-11 20:42

> Ja, det er ikke noget jeg er specielt stolt af, men det gjorde jeg
> altså.

Men da pænt af dig at gøre det "hinsidan" istedet for at finde et sted at
spærre herhjemme ... Vil ellers tro at det vil gøre lykke på en af broerne.
Den er vel lang nok til at kunen spærre i begge retninger hvis man lægger
den på tværs af enten lillebælt eller vejlefjordbrogen. Men udsigten vil
selvfølgelig være bedre på storebælt. Hvis altså man tager højbroen. Men på
lavbroen kan man vel lige vippe traileren lidt ud over kanten og hive nogle
køreledninger ned i samme hug ?

/A


Per H. Kristensen (02-10-2011)
Kommentar
Fra : Per H. Kristensen


Dato : 02-10-11 00:09

Det kunne have været klaret på følgende tid:

Start af servicevogn og kontrol af at man har det nødvendige med: 30
minutter.

Transport til pladsen: 20 minutter.

Udførelse af selve reperationen: 1:15

Ialt ca. 3 timer.
===
Jeg får det til 2 timer og 5 minutter, men jeg er heller ikke højt uddannet
lastbilchauffør med førerkort og EU-kvalifikationsbevis ;)

--
Per
www.campingogbil.dk


Mcwm (02-10-2011)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 02-10-11 00:58

Den 02-10-2011 01:08, Per H. Kristensen skrev:
> Jeg får det til 2 timer og 5 minutter, men jeg er heller ikke højt
> uddannet lastbilchauffør med førerkort og EU-kvalifikationsbevis
Du glemte jo hviletiden...

Venligst
Mcwm

folmer@rasmussen.dk (02-10-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 02-10-11 09:12

On Sun, 02 Oct 2011 01:57:39 +0200, Mcwm <me@home.invalid> wrote:

>Den 02-10-2011 01:08, Per H. Kristensen skrev:
>> Jeg får det til 2 timer og 5 minutter, men jeg er heller ikke højt
>> uddannet lastbilchauffør med førerkort og EU-kvalifikationsbevis
>Du glemte jo hviletiden...

>--

Gælder der ikke andre regler for mekanikere?

Den evige hvile, f.eks.?

Og jo mere autoriserede de er, des langsommere går det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Christian Stidsen (02-10-2011)
Kommentar
Fra : Christian Stidsen


Dato : 02-10-11 09:58


>> Jeg får det til 2 timer og 5 minutter, men jeg er heller ikke højt
>> uddannet lastbilchauffør med førerkort og EU-kvalifikationsbevis
> Du glemte jo hviletiden...

Hvis vi nu skal dvæle lidt ved hviletid, omend det nok er lidt OT, så prøv
at se lidt på hvordan hviletidsreglerne er for f.eks. havnearbejdere.

Christian


folmer@rasmussen.dk (02-10-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 02-10-11 09:09

On Sun, 2 Oct 2011 01:08:38 +0200, "Per H. Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

>Det kunne have været klaret på følgende tid:
>
>Start af servicevogn og kontrol af at man har det nødvendige med: 30
>minutter.
>
>Transport til pladsen: 20 minutter.
>
>Udførelse af selve reperationen: 1:15
>
>Ialt ca. 3 timer.
>===
>Jeg får det til 2 timer og 5 minutter, men jeg er heller ikke højt uddannet
>lastbilchauffør med førerkort og EU-kvalifikationsbevis ;)

>--

Dertil kan jeg kun sige at misundelse er en grim ting.

Det du ikke har tænkt på er, en del kløen i skridtet, en del gåen frem
og tilbage fordi man ikke tog det med man skulle bruge første gang og
så al den kæften op i mobilos!!

Det tager alt sammen tid.

--

Venlig hilsen
Folmer

Per H. Kristensen (03-10-2011)
Kommentar
Fra : Per H. Kristensen


Dato : 03-10-11 10:18

skrev i meddelelsen news:9s6g879nf3r0r2o04jdt7kgue3et6koka9@4ax.com...

On Sun, 2 Oct 2011 01:08:38 +0200, "Per H. Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

>Det kunne have været klaret på følgende tid:
>
>Start af servicevogn og kontrol af at man har det nødvendige med: 30
>minutter.
>
>Transport til pladsen: 20 minutter.
>
>Udførelse af selve reperationen: 1:15
>
>Ialt ca. 3 timer.
>===
>Jeg får det til 2 timer og 5 minutter, men jeg er heller ikke højt uddannet
>lastbilchauffør med førerkort og EU-kvalifikationsbevis ;)

>--

Dertil kan jeg kun sige at misundelse er en grim ting.

Det du ikke har tænkt på er, en del kløen i skridtet, en del gåen frem
og tilbage fordi man ikke tog det med man skulle bruge første gang og
så al den kæften op i mobilos!!

Det tager alt sammen tid.
===

Det der kløen i skridtet vil vi gerne høre noget mere om ;)
--
Per
www.campingogbil.dk


Mcwm (03-10-2011)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 03-10-11 10:29

Den 03-10-2011 11:17, Per H. Kristensen skrev:
>
> Det der kløen i skridtet vil vi gerne høre noget mere om
Så længe faktiske og virtuelle billeder undgås.. Skulle de blive
nødvendige, så er jeg sikker på Folmer gerne sender dem direkte til din
indboks

Venligst
Mcwm

Per H. Kristensen (03-10-2011)
Kommentar
Fra : Per H. Kristensen


Dato : 03-10-11 10:36

"Mcwm" skrev i meddelelsen news:j6c6a7.4tc.1@playground.glostrup.it...

Den 03-10-2011 11:17, Per H. Kristensen skrev:
>
> Det der kløen i skridtet vil vi gerne høre noget mere om
Så længe faktiske og virtuelle billeder undgås.. Skulle de blive
nødvendige, så er jeg sikker på Folmer gerne sender dem direkte til din
indboks
===
Jeg spekulerede godt nok på hvad det var for nogle billeder jeg allerede
har fået :)

--
Per
www.campingogbil.dk


Mcwm (03-10-2011)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 03-10-11 10:44

Den 03-10-2011 11:35, Per H. Kristensen skrev:
> Jeg spekulerede godt nok på hvad det var for nogle billeder jeg
> allerede har fået
Ja, jeg skal da ikke blande mig i, hvad to voksne mænd fortager sig
sammen

Venligst
Mcwm

Benny (12-10-2011)
Kommentar
Fra : Benny


Dato : 12-10-11 08:10

EOn 2 Okt., 10:11, fol...@rasmussen.dk wrote:
> On Sun, 02 Oct 2011 01:57:39 +0200, Mcwm <m...@home.invalid> wrote:
> >Den 02-10-2011 01:08, Per H. Kristensen skrev:
> >> Jeg får det til 2 timer og 5 minutter, men jeg er heller ikke højt
> >> uddannet lastbilchauffør med førerkort og EU-kvalifikationsbevis
> >Du glemte jo hviletiden...
> >--
>
> Gælder der ikke andre regler for mekanikere?
>
> Den evige hvile, f.eks.?
>
> Og jo mere autoriserede de er, des langsommere går det.


Det der kan jeg skrive under på. Havde en Crafter hvor torboen døde
( efter 90 kkm tsk tsk) . WV i hjørring klarede det på 6 timer. I
sidste uge døde turboen på den anden Crafter ( 105 kkm) og den lokale
bil pusher klarede det 3,5 time.

Benny

Aage Andersen (02-10-2011)
Kommentar
Fra : Aage Andersen


Dato : 02-10-11 06:18

En grim oplevelse. Godt der kun skete materiel skade. Det kunne let være
gaaet meget værre.

Du har min medfølelse.


Aage



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408921
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste