Såvidt jeg kan se udfra din lamentering, fremkommer du jo ikke med noget
afgørende?
Men forfalder alene til at fremhæve dit fra starten antagne standpunkt.
Kan du ikke gøre det bedre?
Men:
Foreløbig ser det da ud til, at man som fornuftigt menneske, kraftigt vil
overve anvendelsen af pesticider i sin diesel.
Uanset hvad, vil det jo være det rene sjatpisseri, i forhold til, hvad de
"blå" gennem årene har tilladt svinepryglerne at tilfører befolkningen af
sådanne stoffer gennem fødemidlerne.
Egon
******************************************
"Harding E. Larsen" skrev i meddelelsen
news:a32c25d9-21ae-4d4a-953a-d3e01c9b2367@fe21g2000vbb.googlegroups.com...
Hej Finn,
Rapporten fra 1988 fra ICI (et selskab som jeg har arbejdet sammen med
i en årrække) har både i indledningen og i konklusionen (Generel) en
række forbehold som nok bør nærlæses og forstås i forhold til filter
teori og praksis.
ICI på New Zeeland har af producenten, der også er hjemhørende på New
Zeeland og er det produkt som Volvo køber herfra, løst en opgave, der
ikke er ønsket redegjort i forhold til en standardiseret og vedtaget
målemetode.
Læg især mærke til at specifikke produkter ikke indgår i
undersøgelsen.
Magnetfelter påvirker en række biologiske fænomener hos mennesker,
dyr, planter og mikroorganismer. En teori er, at det elektromagnetiske
felt fungerer som en vækststimulerende faktor. Magnetterapi regnes
også for at øge molekylevibrationen, så kemiske processor i kroppen
fremskyndes. Der findes to forklaringer på, hvorledes et magnetfelt
påvirker de levende celler:
Cellerne får en forbedret tilførsel af syre og næring og en hurtigere
fjernelse af affaldsstoffer, på grund af øget transport gennem
cellemembranen.
Påvirkning af cellernes genetiske materiale i cellekernens DNA.
(Påvirkning med stærke magnetfelter kan give grundlag for misdannelser
hos mindre dyr og degeneration af celler eller bakteriekulturer).
Da intet forsvinder op i den blå luft vil der altid være produkter der
antager en anden tilstand og som i forsøget, på kun 15 dages varighed,
opsamles p.g.a. den kraftige omrøring i et almindeligt filter af en
given poretæthed.
Det er jo netop ret så modsat af den tilstand der er forekommende i
bådenes tanke. Ophobning af kondensvand over lang tid, tanke der er
stillestående i lang tid og hvor bakteriekulturen udvikler sig og går
fra et stadie ( gele) til næste stadie hvor der fremkommer en sort
bundmasse indeholdende div. syreforekomster der tærer tankene især i
de skarpe hjørner.
Skulle magneternes virkning om end det fremhæves at en hyppig
vekslende polariserng vil være at foretrække, have den fornødne
virkning er det nødvendigt med en konstant kraftig omrøring i en
udformning således at tankens bund ikke har mulighed for stillestående
vand med bakterieforekomsten i overgangen til olien oven på.
Derfor er projektet alene herfor dødsdømt. Der vil ikke blive
installeret en kraftig omrøring i tankene og en vekselende magnetfelt
for det kræver en kraftig strømkilde og ikke tilstedeværelsen af div.
permanente magneter.
Det fremhæves fra mange filterproducenter at om man anvender
biodiesel, der afstedkommer større mængder af bakterievækst, så
anbefgaler de at der skiftes filtre dobbelt så ofte som med alm.
dieselolie.
Filtrene tilbageholder snavs og gele p.g.a. poretætheden indtil et
vist niveau ca.: 50% tilstopning, derefter vil problemerne optræde. Er
der ikke etableret en form for effektiv vandudskiller forinden
filteret, og det drænes regelmæssigt, vil bakterieudviklingen stoppe
filteret til og motoren vil standse for enter en periode at kunne
starte igen og så fremdeles. Desuden vi der komme vand/syre ind
igennem rør og slanger og frem til motorens højttrykspumpe og den vil
blive tæret og dermed ødelagt.
Derfor er det ikke særligt tilrådeligt at lade stå til. Det er
nødvendigt med House Keeping, d.v.s. ofte dræning af tanke og
vandfiltre, hyppigere skift af filtre og en gang om året rense tanken
ved "støvsugning" af bunden. Husk på at sugerøret i en tank ikke når
ned til bunden men indgangsåbningen sidder et stykke oppe. Der skal
være en effektivt bundaftapning og helst fra en fordybning i tankens
bund.
Det vil som oftest kræv en ombygning af bådenes tanke; men det er
nødvendigt når der bruges dieselolie både uden og især med tilsætning
af biodiesel.
Der er ikke nogen nem løsning eller trylleformular. Heldigvis er tanke
i sejlbåde små og mulige rengøringsløsninger som oftest mulige.
For motorbåde er det altafgørende at indrette tankene således at
fornødent vedligehold er muligt.
Mvh/Harding
On 15 Sep., 17:16, Finn Borch <finnb...@gmail.com> wrote:
> On 14 Sep., 18:40, "news tele dk" <egon-stich snabela mail.dk> wrote:
>
> >
http://www.dieselsolutions.co.nz/cmscontent/File/ICI_7021.pdf
>
> > Link til noget muligvis relevant?
>
> > MVH
>
> > Egon
>
> I betragtning af hvad der tidligere er skrevet om emnet, synes jeg vi
> bør have Hardings kommentar til udredningen fra New Zealand.
> Skulle nogen være af en anden mening, kan de bare lade være med at
> læse det.
>
> M.v.h.
> Finn B. A.