[VB6] SSTAB1
Fra : Johnny Emde Jensen

Dato : 12-08-01 17:33

Hej NG

Jeg bliver vanvittig....

Jeg har på en form (frmMain) en SSTab object (sstMain).

Når programmet starter hentes en lille fil med 5-10 linier. For hver linie
skal antallet at SSTab.Tabs forøges, og SSTab.TabCaption() sættes med
indholdet af linien.
Dette er er ingen ben i

Jeg har endvidere placeret et Text object (txtMain(0)) på min SSTab (tab 0)
med Visible = False. For hver linie skal der Loades et Text object (med Load
Text(nr)), hvert nye object skal så placeres på de nye Tabs, her benytter
jeg :

For nr = 1 to 5

sstMain.Tab = nr
Text(nr).Container = sstMain

Next nr

Her virker det IKKE

Jeg har en funktion i programmet (Filer / Ny / Tab) hvor der laves et nyt
Tab og loader et nyt Tekst object og placerer det over i den nye Tab... Her
virker det ganske fint..

Det er som om at når jeg kører løkken igennem når SSTab ikke at sætte tabben
aktiv inden Text() objectet skal placeres over i den???

Er der nogen er kender en løsning?

Johnny

Fra : Rayman

Dato : 16-08-01 19:21

Hej johnny.
Du er ikke den første som har spurgt om det, og derfor skriver jeg lige min
gamle post igen:

<GL Post>

Flg. kode er testet...

Private Sub Command2_Click()
Set Command2.Container = Me
SSTab1.Tab = 2
Set Command2.Container = SSTab1
SSTab1.Tab = 1
End Sub

forklaring: når du sætter Container, placeres knappen på den tab der er
aktiv, og hvis du ikke sætter den til noget andet først, nustilles den ikke,
og bliver ved med at være på den tab, som den var før....

</GL Post>

Derfor 'når' ssTab'en ikke at reagere. Dvs. at din textbox ikke sætter sin
container, fordi den er den samme som før, altså ssTab'en. Den kan ikke vide
at der er blevet skiftet Tab.

Held og lykke.

Fra : Johnny Emde Jensen

Dato : 17-08-01 21:28

Hej Rayman

Ja så langt er jeg selv kommet, dit eks. forklarer også kun når du ligger et
object over i et tab...

Jeg kan have f.eks. Command(1-10) der skal over i .Tab(0-9) og her 'når'
SSTab ikke at reagere

Johnny

Rayman <rayman_dk@email.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:NcUe7.244$i11.5966@news.get2net.dk...

Fra : Rayman

Dato : 21-08-01 14:47

Så gør du det bare sådan at du først sætter
ssTab.Tab = 0
Command(1).Container = Me
Command(1).Container = ssTab
ssTab.Tab = 1
Command(2).Container = Me
Command(2).Container = ssTab

Og husker at sætte Visible = True, hvis de lige er load'ed.

Ellers tror jeg ikke jeg forstår problemet.

Fra : Johnny Emde Jensen

Dato : 21-08-01 22:10

Hey Man (Rayman)

Har du testet nedenstående - for det virker ikke her!!
Jeg får stadig alle objekter på 1. tab....

Hvilken version af SSTab bruger du?

nyhedsmeddelelse:ZFtg7.106$Ca7.10861@news.get2net.dk...