problem med return funktion
Fra : Per E

Dato : 12-08-01 16:24

Jeg mangler koden til at tjekke om en funktion returnerer false
eller true.
mit script ser sådan ud:

function check(t) {
if ((t.value == "") || (t.value == null) || isblank(t.value) ||
(t.value.indexOf('\'') != -1) || (t.value.indexOf('\"') != -1)) {
return false;
}
else return true;
}

function checkfields() {
missingfield = "";
var p = document.frm;

if (check(p.Firstname.value)) {
missingfield +="\n - Firstname";
}

// osv...

her er lidt pseudo-kode som måske bedre kan forklare det;
if check() returns false {
// et eller andet kode...
}

hvordan ser "if check() returns false" lige ud javascript???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Glerup

Dato : 12-08-01 23:22

info@omno.dk skrev:

> Jeg mangler koden til at tjekke om en funktion returnerer false
> eller true.
>
> hvordan ser "if check() returns false" lige ud javascript???

Jeg tror, det er:

if (check(something)) /* something */;

Hilsen.

Rune :o]

--
Raymond14 [1] handler om DHTML; hvordan man laver det, og hvorfor det er
noget skidt. Så er der også lidt om software til Windows samt andre

Fra : Omno.dk

Dato : 13-08-01 20:44

Hmm... der er jo netop det jeg har gjort:

if (check(p.Firstname.value)) {
missingfield +="\n - Firstname";
}
svarer jo til
if (check(something)) /* something */;

så det er ikke løsningen...
jeg har prøvet med;

if (check(p.Firstname.value) = false) {
// et eller andet kode
}

men det resulterer i "Cannot assign to a function result"
Andre foreslag???

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-08-01 21:44

Prøv == , en enkelt = betyder at du vil assigne en værdi til
resultatet af funktionen hvilket som fejlmeddelelsen siger ikke er
muligt.