Debian/KDE2 - dansk tastatur m/deadkeys, h~
Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-01-01 18:44

Jeg har lige opgraderet min KDE2 til v2.1 (4:2.1-20010101-1) og nu
fungerer deadkeys ikke længere i KDE-applikationer (jeg er ikke 100%
sikker på at de virkede før, men næsten).

I Netscape virker deadkeys stadig.

Hvordan får jeg deadkeys til at fungere i KDE generelt?

// Klaus

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 04-01-01 19:32

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Hvordan får jeg deadkeys til at fungere i KDE generelt?

Et godt sted at starte er i "Control Center" og under "Personalization"
skal du sikre dig at Contry og Keyboard Layout er sat korrekt.

--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-01-01 20:24

Thomas O skrev:

> Et godt sted at starte er i "Control Center" og under
> "Personalization" skal du sikre dig at Contry og Keyboard
> Layout er sat korrekt.

Dér har jeg været - det hjælper ikke (og desuden er jeg næsten 100%
sikker på at det fungerede inden opgraderingen). Jeg kan se at der,
under "Keyboard layout" er flere keymaps der har "w/deadkeys" - det
har det danske ikke, derfor spekulerede jeg over om jeg mon bliver
nødt til at lave mit eget med deradkeys (eller om der er andre der
har), men jeg kahn ikk'engang finde ud af hvor KDE gemmer layoutene
henne...

// Klaus

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 05-01-01 17:45

Der kom en ny beta af KDE2 i går (eller i nat) og nu virker mine
deadkeys igen.

(Men det kunne enu stadig være interessant at vide hvor KDE gemmer
sine keymaps...)

// Klaus