|
| Bestået - igen! Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 26-08-11 10:15 |
|
Jeg har ekstraordinært fri i dag, og tænkte at jeg ville benytte
lejligheden til at få Sonata'en synet.
Det lille pus bliver jo 6 år i dag.
Uden at gøre andet end at kontrollere at alle lamper lyste, kørte jeg
over til A+ og fik omgående betinget godkendt.
Betinget godkendt fordi de bagerste bremsskiver bliver brugt for lidt.
Det gælder vist for alle biler med skiver på baghjulene.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Henrik B. (26-08-2011)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 26-08-11 10:51 |
|
> skrev i meddelelsen news:gpoe57pd2ncciejqnjefn4cc4r94sh9vt5@4ax.com...
>
> Betinget godkendt fordi de bagerste bremsskiver bliver brugt for lidt.
> Det gælder vist for alle biler med skiver på baghjulene.
"
Det gælder vist for alle biler med skiver på baghjulene - og bedstefædre bag
rattet". ))
--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
| |
Kent Friis (27-08-2011)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 27-08-11 07:42 |
|
Den Fri, 26 Aug 2011 11:51:23 +0200 skrev Henrik B.:
>> skrev i meddelelsen news:gpoe57pd2ncciejqnjefn4cc4r94sh9vt5@4ax.com...
>>
>> Betinget godkendt fordi de bagerste bremsskiver bliver brugt for lidt.
>> Det gælder vist for alle biler med skiver på baghjulene.
>
> "
> Det gælder vist for alle biler med skiver på baghjulene - og bedstefædre bag
> rattet". ))
Ja, jeg har aldrig fået at vide jeg bruger skiverne for lidt, på trods af
at jeg ligger på omkring 2.500 km om året.
Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
http://www.gianas-return.de/
| |
KASO (26-08-2011)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 26-08-11 15:39 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:gpoe57pd2ncciejqnjefn4cc4r94sh9vt5@4ax.com...
>
> Jeg har ekstraordinært fri i dag, og tænkte at jeg ville benytte
> lejligheden til at få Sonata'en synet.
>
> Det lille pus bliver jo 6 år i dag.
Jeg syntes ellers lige, at du havde købt den, men tiden går jo
>
> Uden at gøre andet end at kontrollere at alle lamper lyste, kørte jeg
> over til A+ og fik omgående betinget godkendt.
>
> Betinget godkendt fordi de bagerste bremsskiver bliver brugt for lidt.
> Det gælder vist for alle biler med skiver på baghjulene.
Nej-da - ikke dem, der ofte kører med svigermor på bagsædet
Da jeg så "betinget", gættede jeg ellers på, at det var dine blinklyspærer,
der var for hvide - dét er også en klassiker efter man gik over til orange
pærer og hvide lygteglas.
| |
folmer@rasmussen.dk (26-08-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 26-08-11 18:30 |
|
On Fri, 26 Aug 2011 16:39:27 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:
>
><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
>news:gpoe57pd2ncciejqnjefn4cc4r94sh9vt5@4ax.com...
>>
>> Jeg har ekstraordinært fri i dag, og tænkte at jeg ville benytte
>> lejligheden til at få Sonata'en synet.
>>
>> Det lille pus bliver jo 6 år i dag.
>
> Jeg syntes ellers lige, at du havde købt den, men tiden går jo
>--
Ja, og den går hurtigt.
>--
>> Uden at gøre andet end at kontrollere at alle lamper lyste, kørte jeg
>> over til A+ og fik omgående betinget godkendt.
>>
>> Betinget godkendt fordi de bagerste bremsskiver bliver brugt for lidt.
>> Det gælder vist for alle biler med skiver på baghjulene.
>
>Nej-da - ikke dem, der ofte kører med svigermor på bagsædet
>--
Dem hører jeg så ikke til.
>--
>Da jeg så "betinget", gættede jeg ellers på, at det var dine blinklyspærer,
>der var for hvide - dét er også en klassiker efter man gik over til orange
>pærer og hvide lygteglas.
>--
Man må gå ud fra, at hvis bilen er typegodkendt med den slags, så
bliver den også godkendt til periodisk syn med den slags.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Armand (26-08-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-08-11 19:27 |
|
Den 26-08-2011 19:29, folmer@rasmussen.dk skrev:
> On Fri, 26 Aug 2011 16:39:27 +0200, "KASO"<SUK@nospam.invalid> wrote:
>
>
>> Da jeg så "betinget", gættede jeg ellers på, at det var dine blinklyspærer,
>> der var for hvide - dét er også en klassiker efter man gik over til orange
>> pærer og hvide lygteglas.
>
>> --
>
> Man må gå ud fra, at hvis bilen er typegodkendt med den slags, så
> bliver den også godkendt til periodisk syn med den slags.
>
Ligesom at man altid har kunnet dumpe p.g.a. falmet blinker-glas, kan
man også dumpe p.g.a. falmet orange pære. Same-same!
--
Armand.
| |
folmer@rasmussen.dk (26-08-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 26-08-11 20:33 |
|
On Fri, 26 Aug 2011 20:27:01 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
>Den 26-08-2011 19:29, folmer@rasmussen.dk skrev:
>> On Fri, 26 Aug 2011 16:39:27 +0200, "KASO"<SUK@nospam.invalid> wrote:
>>
>>
>>> Da jeg så "betinget", gættede jeg ellers på, at det var dine blinklyspærer,
>>> der var for hvide - dét er også en klassiker efter man gik over til orange
>>> pærer og hvide lygteglas.
>>
>>> --
>>
>> Man må gå ud fra, at hvis bilen er typegodkendt med den slags, så
>> bliver den også godkendt til periodisk syn med den slags.
>>
>Ligesom at man altid har kunnet dumpe p.g.a. falmet blinker-glas, kan
>man også dumpe p.g.a. falmet orange pære. Same-same!
>--
Der er ikke noget der er falmet på min Sonata.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Claus Frørup (27-08-2011)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 27-08-11 19:37 |
|
Isang tao pinangalanan, folmer@rasmussen.dk nagsulat:
>On Fri, 26 Aug 2011 20:27:01 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
>wrote:
klip
>>Ligesom at man altid har kunnet dumpe p.g.a. falmet blinker-glas, kan
>>man også dumpe p.g.a. falmet orange pære. Same-same!
>
>>--
>
>Der er ikke noget der er falmet på min Sonata.
Er det nu man skal tie stille?
--
Dette er en signatur.
Læs den ikke.
| |
Ivan Madsen (27-08-2011)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 27-08-11 19:49 |
|
On Sat, 27 Aug 2011 20:36:56 +0200, Claus Frørup
<clausfroerup@hotmail.com> wrote:
>Isang tao pinangalanan, folmer@rasmussen.dk nagsulat:
>
>>On Fri, 26 Aug 2011 20:27:01 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
>>wrote:
>klip
>>>Ligesom at man altid har kunnet dumpe p.g.a. falmet blinker-glas, kan
>>>man også dumpe p.g.a. falmet orange pære. Same-same!
>>
>>>--
>>
>>Der er ikke noget der er falmet på min Sonata.
>
>Er det nu man skal tie stille?
Det er det nok, for det køretøj kan kun have bidraget til antallet af
grå hår - men det har jeg aldrig sagt! )
| |
Finn Guldmann (27-08-2011)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 27-08-11 21:08 |
|
Den 27-08-2011 20:36, Claus Frørup skrev:
>>> Ligesom at man altid har kunnet dumpe p.g.a. falmet blinker-glas, kan
>>> man også dumpe p.g.a. falmet orange pære. Same-same!
>> Der er ikke noget der er falmet på min Sonata.
> Er det nu man skal tie stille?
>
Nu handler det om køretøjet, intet andet.
| |
folmer@rasmussen.dk (27-08-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 27-08-11 21:53 |
|
On Sat, 27 Aug 2011 22:07:43 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:
>Den 27-08-2011 20:36, Claus Frørup skrev:
>>>> Ligesom at man altid har kunnet dumpe p.g.a. falmet blinker-glas, kan
>>>> man også dumpe p.g.a. falmet orange pære. Same-same!
>>> Der er ikke noget der er falmet på min Sonata.
>> Er det nu man skal tie stille?
> >
>Nu handler det om køretøjet, intet andet.
>--
Det er nemlig det at det gør.
Der er så mange uvederhæftige skidesprællere der altid skal more sig
på min bekostnig. .o)))
Aber wir haben anderen metoden!
Den ene udstyrer vi med udelukkende delte vagter på bussen, og den
anden pudser vi en Netto-bil på. Så er der ro et stykke tid.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Claus Frørup (28-08-2011)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 28-08-11 15:50 |
|
Isang tao pinangalanan, folmer@rasmussen.dk nagsulat:
>On Sat, 27 Aug 2011 22:07:43 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:
>
>>Den 27-08-2011 20:36, Claus Frørup skrev:
>>>>> Ligesom at man altid har kunnet dumpe p.g.a. falmet blinker-glas, kan
>>>>> man også dumpe p.g.a. falmet orange pære. Same-same!
>>>> Der er ikke noget der er falmet på min Sonata.
>>> Er det nu man skal tie stille?
>> >
>>Nu handler det om køretøjet, intet andet.
>
>>--
>
>Det er nemlig det at det gør.
>
>Der er så mange uvederhæftige skidesprællere der altid skal more sig
>på min bekostnig. .o)))
>
>Aber wir haben anderen metoden!
>
>Den ene udstyrer vi med udelukkende delte vagter på bussen, og den
>anden pudser vi en Netto-bil på. Så er der ro et stykke tid.
Hov hov..... nu ikke uterlig....
--
Dette er en signatur.
Læs den ikke.
| |
KASO (27-08-2011)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 27-08-11 08:07 |
|
>>> Betinget godkendt fordi de bagerste bremsskiver bliver brugt for lidt.
>>> Det gælder vist for alle biler med skiver på baghjulene.
>>
>>Nej-da - ikke dem, der ofte kører med svigermor på bagsædet
>
>>--
>
> Dem hører jeg så ikke til.
Så kan man "snyde" og bruge parkeringsbremsen ind imellem under kørslen for
at motionere og fjerne rust. Det er ikke en helgardering - men det hjælper!
>
>>--
>
>>Da jeg så "betinget", gættede jeg ellers på, at det var dine
>>blinklyspærer,
>>der var for hvide - dét er også en klassiker efter man gik over til orange
>>pærer og hvide lygteglas.
>
>>--
>
> Man må gå ud fra, at hvis bilen er typegodkendt med den slags, så
> bliver den også godkendt til periodisk syn med den slags.
>
Jo-da - problemet er, at det orange lag, som pærerne har fået, krakelerer og
slipper hvidt lys ud med tiden.
Jeg kom iøvrigt forbi en Hyundai forhandler igår, hvor jeg fik lejlighed til
at studere den nye I40. Den ser særdeles vellykket ud, men prisen er også
kommet godt med.
| |
Mcwm (27-08-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 27-08-11 14:50 |
|
Den 27-08-2011 09:06, KASO skrev:
> Så kan man "snyde" og bruge parkeringsbremsen ind imellem under kørslen
> for at motionere og fjerne rust. Det er ikke en helgardering - men det
> hjælper!
Mange biler har kombineret skrive/tromle bagpå
Venligst
Mcwm
| |
KASO (27-08-2011)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 27-08-11 15:21 |
|
"Mcwm" <me@home.invalid> skrev i meddelelsen
news:j3b3mg.5uc.1@playground.glostrup.it...
> Den 27-08-2011 09:06, KASO skrev:
>> Så kan man "snyde" og bruge parkeringsbremsen ind imellem under kørslen
>> for at motionere og fjerne rust. Det er ikke en helgardering - men det
>> hjælper!
> Mange biler har kombineret skrive/tromle bagpå
>
> Venligst
> Mcwm
Mange og mange..... - umiddelbart kan jeg kun komme i tanke om MB og vist
nogle Volvo'er, men det er rigtigt, at så hjælper ovenstående ikke det
fjerneste.
| |
Ib Jakobsen (27-08-2011)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 27-08-11 18:02 |
|
Den 27-08-2011 16:20, KASO skrev:
>
> "Mcwm" <me@home.invalid> skrev i meddelelsen
> news:j3b3mg.5uc.1@playground.glostrup.it...
>> Den 27-08-2011 09:06, KASO skrev:
>>> Så kan man "snyde" og bruge parkeringsbremsen ind imellem under kørslen
>>> for at motionere og fjerne rust. Det er ikke en helgardering - men det
>>> hjælper!
>> Mange biler har kombineret skrive/tromle bagpå
>>
>> Venligst
>> Mcwm
>
> Mange og mange..... - umiddelbart kan jeg kun komme i tanke om MB og
> vist nogle Volvo'er, men det er rigtigt, at så hjælper ovenstående ikke
> det fjerneste.
Så kan jeg da supplere med diverse Opel og Hyundai Sonata. Og BMW. Der
er ikke så sjældent.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Mcwm (27-08-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 27-08-11 20:59 |
|
Den 27-08-2011 19:02, Ib Jakobsen skrev:
> Hyundai Sonata
Hvilket vist er ret aktuelt for trådstarter...
Venligst
Mcwm
| |
folmer@rasmussen.dk (27-08-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 27-08-11 21:54 |
|
On Sat, 27 Aug 2011 21:59:04 +0200, Mcwm <me@home.invalid> wrote:
>Den 27-08-2011 19:02, Ib Jakobsen skrev:
>> Hyundai Sonata
>Hvilket vist er ret aktuelt for trådstarter...
>--
Nej, min håndbremse virker på selve skiven.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Ib Jakobsen (27-08-2011)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 27-08-11 23:37 |
|
Den 27-08-2011 22:54, folmer@rasmussen.dk skrev:
> On Sat, 27 Aug 2011 21:59:04 +0200, Mcwm<me@home.invalid> wrote:
>
>> Den 27-08-2011 19:02, Ib Jakobsen skrev:
>>> Hyundai Sonata
>> Hvilket vist er ret aktuelt for trådstarter...
>
>> --
>
> Nej, min håndbremse virker på selve skiven.
Sikker på det?. De første havde rigtigt nok på skiven. Men fra modellen
der kom i 1999 (EF) kom der små håndbremsebakker på. Så skal de have
forladt det igen. Og Mekonomen har dem på reservedelslisten. Men de
tager nogen gange fejl.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
hanzen (28-08-2011)
| Kommentar Fra : hanzen |
Dato : 28-08-11 12:26 |
|
"Ib Jakobsen" wrote in message
news:4e5922eb$0$316$14726298@news.sunsite.dk...
Den 27-08-2011 16:20, KASO skrev:
>
> "Mcwm" <me@home.invalid> skrev i meddelelsen
> news:j3b3mg.5uc.1@playground.glostrup.it...
>> Den 27-08-2011 09:06, KASO skrev:
>>> Så kan man "snyde" og bruge parkeringsbremsen ind imellem under kørslen
>>> for at motionere og fjerne rust. Det er ikke en helgardering - men det
>>> hjælper!
>> Mange biler har kombineret skrive/tromle bagpå
>>
>> Venligst
>> Mcwm
>
> Mange og mange..... - umiddelbart kan jeg kun komme i tanke om MB og
> vist nogle Volvo'er, men det er rigtigt, at så hjælper ovenstående ikke
> det fjerneste.
Så kan jeg da supplere med diverse Opel og Hyundai Sonata. Og BMW. Der
er ikke så sjældent.
Og en hel del årgange af SAAB.
-- --
hilzen
Hanzen
| |
Leo Jensen (30-08-2011)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 30-08-11 04:14 |
|
On 27 Aug., 16:20, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> "Mcwm" <m...@home.invalid> skrev i meddelelsennews:j3b3mg.5uc.1@playground.glostrup.it...
>
> > Den 27-08-2011 09:06, KASO skrev:
> >> Så kan man "snyde" og bruge parkeringsbremsen ind imellem under kørslen
> >> for at motionere og fjerne rust. Det er ikke en helgardering - men det
> >> hjælper!
> > Mange biler har kombineret skrive/tromle bagpå
>
> > Venligst
> > Mcwm
>
> Mange og mange..... - umiddelbart kan jeg kun komme i tanke om MB og vist
> nogle Volvo'er, men det er rigtigt, at så hjælper ovenstående ikke det
> fjerneste.
Jaguar har det skam også...
Leo
| |
Mcwm (30-08-2011)
| Kommentar Fra : Mcwm |
Dato : 30-08-11 11:27 |
|
Den 30-08-2011 12:13, Leo Jensen skrev:
> Jaguar har det skam også...
Nu gider jeg ikke tælle mere
Venligst
Mcwm
| |
Per Beer Hansen (04-09-2011)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 04-09-11 15:05 |
|
>"Leo Jensen" skrev i meddelelsen
>news:b9abc52a-ab6d-494f-8062-9c0cc6943c2f@m38g2000vbn.googlegroups.com...
>>
>> Mange og mange..... - umiddelbart kan jeg kun komme i tanke om MB og vist
>> nogle Volvo'er, men det er rigtigt, at så hjælper ovenstående ikke det
>> fjerneste.
>
>Jaguar har det skam også...
Toyota har det skam også
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Ole Sørensen (26-08-2011)
| Kommentar Fra : Ole Sørensen |
Dato : 26-08-11 17:58 |
|
> Jeg har ekstraordinært fri i dag, og tænkte at jeg ville benytte
> lejligheden til at få Sonata'en synet.
God plan!
> Det lille pus bliver jo 6 år i dag.
Mit lille pus (Civic) var fyldt 14 år ved sidste syn.
> Uden at gøre andet end at kontrollere at alle lamper lyste, kørte jeg
> over til A+ og fik omgående betinget godkendt.
Her er det så det går galt for dig.
Havde end ikke tjekket pærer inden synet og fik godkendt uden
anmærkninger ;) Er du sikker på at du har købt den rigtige asiat?
> Betinget godkendt fordi de bagerste bremsskiver bliver brugt for lidt.
> Det gælder vist for alle biler med skiver på baghjulene.
Ja det er da hørt før.
mvh
Ole
| |
folmer@rasmussen.dk (26-08-2011)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 26-08-11 18:35 |
|
On Fri, 26 Aug 2011 18:57:35 +0200, Ole Sørensen <ng@kunos.nu> wrote:
>> Jeg har ekstraordinært fri i dag, og tænkte at jeg ville benytte
>> lejligheden til at få Sonata'en synet.
>
>God plan!
>--
Det nåede jeg også frem til at det var.
>--
>> Det lille pus bliver jo 6 år i dag.
>
>Mit lille pus (Civic) var fyldt 14 år ved sidste syn.
>--
En betragtelig alder for et automobil.
>--
>> Uden at gøre andet end at kontrollere at alle lamper lyste, kørte jeg
>> over til A+ og fik omgående betinget godkendt.
>
>Her er det så det går galt for dig.
>Havde end ikke tjekket pærer inden synet og fik godkendt uden
>anmærkninger ;) Er du sikker på at du har købt den rigtige asiat?
>--
Ja, det er jeg ret sikker på. Hvis jeg havde haft ønsket om at købe
noget, der kun ville yde over 6000 o/min., så ville jeg have overvejet
en Honda, mens min 2.4 liters maskine i samarbejde med aut. gearet
sjældent kommer over 2000 o/min.
>--
>> Betinget godkendt fordi de bagerste bremsskiver bliver brugt for lidt.
>> Det gælder vist for alle biler med skiver på baghjulene.
>
>Ja det er da hørt før.
>--
Det må man sige ja til.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Ole Sørensen (26-08-2011)
| Kommentar Fra : Ole Sørensen |
Dato : 26-08-11 19:53 |
|
>> Mit lille pus (Civic) var fyldt 14 år ved sidste syn.
>
> En betragtelig alder for et automobil.
Yep. Håber på at den kan holdes kørende til 2014 :)
>> Her er det så det går galt for dig.
>> Havde end ikke tjekket pærer inden synet og fik godkendt uden
>> anmærkninger ;) Er du sikker på at du har købt den rigtige asiat?
>
> Ja, det er jeg ret sikker på. Hvis jeg havde haft ønsket om at købe
> noget, der kun ville yde over 6000 o/min., så ville jeg have overvejet
> en Honda, mens min 2.4 liters maskine i samarbejde med aut. gearet
> sjældent kommer over 2000 o/min.
Jaja den hører man tit når Honda bliver nævnt.
Men den her bette potte (1,4) kommer fint frem og ved almindelig, rolig
kørsel sniger den sig op mod 17 på literen her om sommeren.
Fandeme godt klaret for en så gammel benzin-drevet bil i min bog!
At man så skal forbi 6000 rpm for at få fuld effekt er en anden sag.
Jeg nyder faktisk at kaste motoren derop. Den elsker det simpelthen,
vrælet fra den lille benziner er sgu sjovt ;)
Jeg mener at max moment (135Nm vistnok) bliver nået ved 5500 rpm og max
effekt (90 heste) ved 6300 rpm. Så der skal da ledes lidt efter
kræfterne, men de er der.
>>> Betinget godkendt fordi de bagerste bremsskiver bliver brugt for lidt.
>>> Det gælder vist for alle biler med skiver på baghjulene.
>>
>> Ja det er da hørt før.
>
> Det må man sige ja til.
Yep. Og hvis det er det eneste der var galt. Småting.
mvh
Ole
| |
Niels Kristian Jense~ (26-08-2011)
| Kommentar Fra : Niels Kristian Jense~ |
Dato : 26-08-11 20:28 |
|
Ole Sørensen <ng@kunos.nu> wrote in news:4e57eb70$0$308$14726298
@news.sunsite.dk:
> Jeg mener at max moment (135Nm vistnok) bliver nået ved 5500 rpm og max
> effekt (90 heste) ved 6300 rpm. Så der skal da ledes lidt efter
> kræfterne, men de er der.
Jeg så lige data for VW's nye 1.2 TSI benzin:
160 Nm ved 1500 til 3500 o/min i 85 HK trim, 175 fra 1500 til 4000 i 104 HK
trim.
Ganske flotte tal.
| |
Ole Sørensen (26-08-2011)
| Kommentar Fra : Ole Sørensen |
Dato : 26-08-11 21:35 |
|
>> Jeg mener at max moment (135Nm vistnok) bliver nået ved 5500 rpm og max
>> effekt (90 heste) ved 6300 rpm. Så der skal da ledes lidt efter
>> kræfterne, men de er der.
>
> Jeg så lige data for VW's nye 1.2 TSI benzin:
>
> 160 Nm ved 1500 til 3500 o/min i 85 HK trim, 175 fra 1500 til 4000 i 104 HK
> trim.
>
> Ganske flotte tal.
Jeg er ikke helt sikker på hvad din pointe er?
mvh
Ole
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-08-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-08-11 21:55 |
| | |
Niels Kristian Jense~ (27-08-2011)
| Kommentar Fra : Niels Kristian Jense~ |
Dato : 27-08-11 06:27 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:4E58080F.98B91710@du.kan.finde.den:
>> Jeg er ikke helt sikker på hvad din pointe er?
>
> At en spritny bil med trykladning er anderledes end din Civic?
>
> Jeg kan ikke se andet.....
Det var den ganske store udvikling, der er sket med benzin motorer, som
slog mig - Hondas fine motorer for ret kort tid siden kontra nutiden - der
er virkelig sket noget på den front.
| |
Klaus D. Mikkelsen (27-08-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 27-08-11 06:42 |
|
Niels Kristian Jensen skriver:
>
> Det var den ganske store udvikling, der er sket med benzin motorer, som
> slog mig - Hondas fine motorer for ret kort tid siden kontra nutiden - der
> er virkelig sket noget på den front.
Hondas motorer er stadigvæk ganske fine, men har altid haft den her
"omdrejningsvillighed" som mange går udenom.
Motorer af i dag skal helst kunne trække som en okse fra lave
omdrejninger. Den evne fik dielsemotererne da man mokkede turbo på og nu
kaldes det for "dieselheste". Det har været med til at udbrede
dieselbilerne, hvilket der også kan læses om her:
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/08/26/073935.htm
Hvad man også kan læse der, er at de danske afgiftsystemer hjælper med
på dieselsalget, ved lavere afgiter på brændstffet.
Hvad mange overser er at trykladede benzinbiler let kan få "dieselheste"
(masser af træk fra lave omdrejninger), da det er tykladningen der gør
forskellen og ikke brændstoffet.
I mine indkørsel holder der en rimeligt moderne trykladet dieselmotor og
en rimeligt moderne trykladet benzinmotor. Jeg er ikke i tvivl om,
hvilken motor der tiltaler mig mest, men når deiselen skal skiftes ud,
får jeg næppe lov til at få en ny firmabil med benzinmotor.....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Min egen hjemmeside: http://www.moppe.dk
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk
| |
KASO (27-08-2011)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 27-08-11 08:15 |
|
"Niels Kristian Jensen" <nkj@internetDYTgruppen.dk> skrev i meddelelsen
news:4e58802b$0$308$14726298@news.sunsite.dk...
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
> news:4E58080F.98B91710@du.kan.finde.den:
>
>>> Jeg er ikke helt sikker på hvad din pointe er?
>>
>> At en spritny bil med trykladning er anderledes end din Civic?
>>
>> Jeg kan ikke se andet.....
>
> Det var den ganske store udvikling, der er sket med benzin motorer, som
> slog mig - Hondas fine motorer for ret kort tid siden kontra nutiden - der
> er virkelig sket noget på den front.
Tjah - Honda har altid været glade for omdrejninger - og andre har kunnet
levere flere kræfter v. færre omdrejninger i mange år - også uden
respirator.
Jeg prøvekørte på et tidspunkt Honda Civic 1.8 150hk. Hvis den blev kørt med
"normale" omdrejninger, føltes den ikke synderligt kvik - her føltes min gl.
Renault Mégane Coupé 1.6 16V (110hk) faktisk kvikkere fordi den trak langt
bedre nedefra. Først når Hondaen fik en masse omdrejninger, begyndte den at
leve.
Nu om stunder "nøjes" jeg med 300Nm fra 1700rpm
(Vha. diesel og respirator).
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-08-2011)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-08-11 21:58 |
|
Niels Kristian Jensen skriver:
>
> 160 Nm ved 1500 til 3500 o/min i 85 HK trim, 175 fra 1500 til 4000 i 104 HK
> trim.
Så kig tallene på 1,4 i stedet.......den er ganske underholdende at
køre, med 7 trins automatgear kan jeg fortælle.
Når ellers gearkassen virker!
Klaus
(1,4 TSI/160 HK 225Nm fra cirka 1750 til 5000 RPM og på gearkasse nummer
2)
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Min egen hjemmeside: http://www.moppe.dk
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk
| |
Claus Frørup (27-08-2011)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 27-08-11 19:39 |
|
Isang tao pinangalanan, folmer@rasmussen.dk nagsulat:
klip
>
>Ja, det er jeg ret sikker på. Hvis jeg havde haft ønsket om at købe
>noget, der kun ville yde over 6000 o/min., så ville jeg have overvejet
>en Honda, mens min 2.4 liters maskine i samarbejde med aut. gearet
>sjældent kommer over 2000 o/min.
Ja ja.... den der ager med stude, kommer også frem.....
--
Dette er en signatur.
Læs den ikke.
| |
Henning Præstegaard (26-08-2011)
| Kommentar Fra : Henning Præstegaard |
Dato : 26-08-11 22:12 |
|
Den 26.08.2011 kl. 21:32 skrev <folmer@rasmussen.dk>:
> Der er ikke noget der er falmet på min Sonata.
>
Nå, man har garage med en tæt port.
mvh
Henning
| |
Ivan Madsen (27-08-2011)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 27-08-11 15:10 |
|
On Fri, 26 Aug 2011 11:15:27 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:
>
>Jeg har ekstraordinært fri i dag, og tænkte at jeg ville benytte
>lejligheden til at få Sonata'en synet.
>
>Det lille pus bliver jo 6 år i dag.
Du må da hellere få en mail-adresse på dansk veteran bil klub så! )
>
>Uden at gøre andet end at kontrollere at alle lamper lyste, kørte jeg
>over til A+ og fik omgående betinget godkendt.
Mærkeligt nok manglede den der kasse øl, der stod i bagagerummet - var
det ikke sådan? )
>
>Betinget godkendt fordi de bagerste bremsskiver bliver brugt for lidt.
>Det gælder vist for alle biler med skiver på baghjulene.
Skiver på baghjulene er noget der er opfundet af en derfabrikerer det
lort! For almindelige mennesker er det en uskik!
| |
|
|