Problemer med proftpd
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 04-01-01 12:43

Hej,

Jeg har lige installeret ProFTPd 1.2.0 RC2 - men den driller lidt...
Jeg har fået smidt den ind som en service, jeg kan connecte - men det
tager ca. 30-60 sekunder!!! WHY?

Jeg syntes jeg har fulgt installations vejledningen meget pænt fra
INSTALL filen, men jeg syntes ikke lige den køre optimalt... :(

Nogle som kan hjælpe?

Det er en RedHat 7.0 box som problemer er på!

/Thomas Løjmann

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 04-01-01 12:50

Thomas> Hej, Jeg har lige installeret ProFTPd 1.2.0 RC2 - men den
Thomas> driller lidt... Jeg har fået smidt den ind som en service,
Thomas> jeg kan connecte - men det tager ca. 30-60 sekunder!!! WHY?

Thomas> Jeg syntes jeg har fulgt installations vejledningen meget
Thomas> pænt fra INSTALL filen, men jeg syntes ikke lige den køre
Thomas> optimalt... :(

Thomas> Nogle som kan hjælpe?

Thomas> Det er en RedHat 7.0 box som problemer er på!

Det kunne lyde som om at det kan være DNS fejl... evt. at den ikke kan
resolve DNS... Prøv på ftp-serveren og se om du kan slå den maskine du
connecter fra op (nslookup maskin-navn samt nslookup ip-adresse)

/Thomas

--
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 04-01-01 12:52

Hej,

>Det kunne lyde som om at det kan være DNS fejl... evt. at den ikke kan
>resolve DNS... Prøv på ftp-serveren og se om du kan slå den maskine du
>connecter fra op (nslookup maskin-navn samt nslookup ip-adresse)

Det er mellem to maskiner, på mit lokale netværk...

Fra : Ole Hansen

Dato : 04-01-01 13:54

> Det er mellem to maskiner, på mit lokale netværk...

Prøv at indsætte:
UseReverseDns off

i din proftpd.conf (hedder den ikke det?) Det kan meget nemt være det,
der er problemet - også selvom det er på et lokalt netværk.

--
Ole Hansen

Fra : Henrik Larsson

Dato : 04-01-01 13:44

Fra : Finn Nielsen

Dato : 04-01-01 14:40

> [...]

> Jeg har lige installeret ProFTPd 1.2.0 RC2 - men den driller lidt...
> Jeg har fået smidt den ind som en service, jeg kan connecte - men det

Der er et par hints i FAQ'en der godt kunne lyde som det problem du har,
så hvad med at læse den..

--
Finn Nielsen - http://www.zznyyd.dk/