BB ADSL og hjemmenetværk
Fra : Christian Catu

Dato : 12-08-01 12:18

Hvis man nu har 2 computere der tilsluttet i privat netværk, og så får BB
ADSL, kan det så lade sig gøre at have privatnetværket kørende stadig, eller
skal man bruge to netkort?

Fra : John Larsen

Dato : 13-08-01 21:04

"Christian Catu" <catu@spamworldwidenerds.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man nu har 2 computere der tilsluttet i privat netværk, og så får BB
> ADSL, kan det så lade sig gøre at have privatnetværket kørende stadig,
eller
> skal man bruge to netkort?

Den billigste løsning, MEN nok også den der er mest tidskrævende med hensyn
til opsætning er at have 2 netkort i den ene computer, og så køre en eller
anden form for deling på denne (proxy server eller Win98SE+ indbyggede).
Personligt ærger jeg mig i øjeblikket over at jeg tog imod TDC's råd om 2
netkort, da de får min ellers super stabile Win2k til at gå ned med jævne
mellemrum, da denne fungerer både som server udaftil OG indadtil er det
uheldigt.

Har du midlerne ville jeg vælge Router/Switch evt. forstærke PCerne med
ZoneAlarm. Hvis du ønsker at hoste WebServer så følg med i nyhedsgrupperne
ang. IIS og PWS på Win2k (ikke nogen god ide, for tiden), Apache er gratis,
men langhåret at sætte op, Pi3Web er langsom men meget let at sætte op,
SamServer er GOD men har begrænsninger i Freeware udgaven og det samme
gælder Xitami (der dog lukker lidt for ofte ned)

Med ønskerne om et herligt netliv, inde som ude

Hilsen

John