Konflikter
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-08-01 12:10

Hej NG´s

Jeg har et par "små" problemer med mit system.

Det er sådan, at lydkortet er rimelig følsom. Det vil sige, at det tit
bliver forstyret når man browser rundt på nettet, i windows. og når man
benytter USB. Det er ikke altid, men kommer nogen gange...

Jeg kører test version af Windows Xp. Her fandt jeg "system Information" som
giver mange oplysninger om systemet..

Jeg har hele tiden kunne se, at lydkortet delte IRQ, med USB og grafikkort.

Men i system informationen, kunne man også se at de delte resurser.

Mit grafikkort, ATI Radion, kører AGP

Mit Netkort, sidder i PCI slot 4

og mit Creative 1024 player, sidder i PCI slot 6.

Kan det rettes system messigt, ellers hardware messigt?

General system information:

**********************************

IRQ´s:

IRQ 0 System timer OK
IRQ 1 Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard OK
IRQ 3 Communications Port (COM2) OK
IRQ 4 Communications Port (COM1) OK
IRQ 5 ATI RADEON DDR (AGP) OK
IRQ 6 Standard floppy disk controller OK
IRQ 8 System CMOS/real time clock OK
IRQ 9 Microsoft ACPI-Compliant System OK
IRQ 10 VIA Rev 5 or later USB Universal Host Controller OK
IRQ 10 VIA Rev 5 or later USB Universal Host Controller OK
IRQ 10 Creative SB Live! Value (WDM) OK
IRQ 10 Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC OK
IRQ 11 HPT370 UDMA/ATA100 RAID Controller OK
IRQ 12 PS/2 Compatible Mouse OK
IRQ 13 Numeric data processor OK
IRQ 14 Primary IDE Channel OK
IRQ 15 Secondary IDE Channel OK

**********************************

Konfligter:

I/O Port 0x00000000-0x00000CF7 PCI bus
I/O Port 0x00000000-0x00000CF7 Direct memory access controller

I/O Port 0x000003C0-0x000003DF VIA Tech CPU to AGP Controller
I/O Port 0x000003C0-0x000003DF ATI RADEON DDR (AGP)

IRQ 10 VIA Rev 5 or later USB Universal Host Controller
IRQ 10 VIA Rev 5 or later USB Universal Host Controller
IRQ 10 Creative SB Live! Value (WDM)
IRQ 10 Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

I/O Port 0x00009000-0x00009FFF VIA Tech CPU to AGP Controller
I/O Port 0x00009000-0x00009FFF ATI RADEON DDR (AGP)

Memory Address 0xE0000000-0xE7FFFFFF VIA Tech CPU to AGP Controller
Memory Address 0xE0000000-0xE7FFFFFF ATI RADEON DDR (AGP)

Memory Address 0xA0000-0xBFFFF PCI bus
Memory Address 0xA0000-0xBFFFF VIA Tech CPU to AGP Controller
Memory Address 0xA0000-0xBFFFF ATI RADEON DDR (AGP)

I/O Port 0x000003B0-0x000003BB VIA Tech CPU to AGP Controller
I/O Port 0x000003B0-0x000003BB ATI RADEON DDR (AGP)

**********************************

Fuld system information, kan findes i dk.binaer

Fra : ZiCoN

Dato : 12-08-01 12:34

ok jeg har ikke læst alt hvad du har skrevet (dovnskaben længe leve) men
hvis det er pga usb konflikt... så slå assign irq to usb fra i din bios....
med mindre du har usb enheder der absolut skal ha irq.... prøv det... det
hjalp for mig...... jeg kan bruge scanner, mus og joystick uden problemer

ZiCoN

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-08-01 13:09

> General system information:

Jeg glemte netop den genarale inforamtion:

OS Name Microsoft Windows XP Professional
Version 5.1.2526 Build 2526
OS Manufacturer Microsoft Corporation
System Name BJARKE
System Manufacturer VIA Technologies, Inc.
System Model VT8363
System Type X86-based PC
Processor x86 Family 6 Model 4 Stepping 2 AuthenticAMD ~899 Mhz
BIOS Version/Date Award Software International, Inc. 6.00 PG, 05-07-2001
SMBIOS Version 2.3
Windows Directory C:\WINDOWS
System Directory C:\WINDOWS\System32
Boot Device \Device\HarddiskVolume1
Locale United States
Hardware Abstraction Layer Version = "5.1.2526.0 (xpclient.010724-1758)"
User Name BJARKE\Bjarke Hansen
Time Zone Romance Daylight Time
Total Physical Memory 1.024,00 MB
Available Physical Memory 669,71 MB
Total Virtual Memory 2,99 GB
Available Virtual Memory 2,61 GB
Page File Space 2,12 GB
Page File C:\pagefile.sys

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-08-01 18:55

> Jeg glemte netop den genarale inforamtion:

Klip og klister længe leve. Hvis du selv havde indtastet havde du da vist
sprunget nogle linier over.

mvh
Henning

Fra : Madsen

Dato : 12-08-01 13:14

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev:

> Jeg har et par "små" problemer med mit system.

Det første du burde gøre var at læse følgende:
<http://usenet.dk/netikette/crosspost.html>

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-08-01 15:51

"Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in message

> Det første du burde gøre var at læse følgende:
> <http://usenet.dk/netikette/crosspost.html>

Øhh ja og?? Den har jeg da fuldt det punkt og prikke?

>Anvend crosspost til udsendelsen af dit indlæg. På den måde sendes der kun
et indlæg i stedet for flere kopier og der sikres at eventuelle opfølgninger
på indlægget samles i en enkelt tråd i stedet for flere separate.<

Og de passer til alle grupperne... Det er jo både software, bundkort,
lydkort, usb, grafikkort som der foresage problemer... Derfor i disse
grupper... og ikke kun i ms-windows.

Fra : Madsen

Dato : 12-08-01 16:17

> Øhh ja og?? Den har jeg da fuldt det punkt og prikke?

Hvis jeg svarer dit oprindelige indlæg så er der ikke sat fut til en
bestemt gruppe. Kaldes Xfut.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Tommy Mikkelsen

Dato : 13-08-01 15:23

Bundkort? Mus? Overclocket?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-08-01 15:49

"Tommy Mikkelsen" <T.Mikkelsen@esenet.dk> wrote in message
> Bundkort? Mus? Overclocket?

Abit KT7-raid

mus,, ? hvorfor det?? Logitech cordless Mouseman Wheel og Desktop pro.

Nej, ikke overclocket...

Fra : Tommy Mikkelsen

Dato : 14-08-01 14:09

Med hensyn til musen tænkte jeg på om det er en usb mus eller ej. Kører du
med den nyeste bios: version 49b0 (23 July 2001)? Og har du de seneste 4in1
drivere (version 4.32) installeret?

Fra : Jonas Jensen

Dato : 18-08-01 19:12

Har du et kort i PCI slot1? fjern det...
Slå ACPI fra, det er noget fanden (Microsoft) har skabt.
Smid dit lydkort i PCI slot 2.
Find en Beta bios her som kan slå ACPI fra:
http://www.biosmods.com/
Mere hjælp her:
http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-08-01 14:32

Nej, det er det ikke. Desuden fungerer ACPI fremragende hvis bare man
har noget ordentligt hardware.
For mere om ACPI:
http://www.teleport.com/~acpi/

Fra : Salta

Dato : 21-10-01 15:02

prøv at give dit lydkort IRQ nr. 2 og netkortet IRQ nr.7 prøv det

det ikke sikkeret at virke men prøv det aligevel