/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
En opbyggelig historie - og 17 liter diese~
Fra : Peter_il


Dato : 20-08-11 05:28

Som den opmærksomme nyhedsgruppelæser måske husker, skiftede jeg alle
køle- og brændstofslanger på min Yanmar YSM-8 her før sommerferien.
Jeg have problemer med at få luftet ordentligt ud, men det lykkedes
til sidst. Motoren har kørt upåklageligt hele sommeren, og jeg sejlede
den hjem fra Kalvehave til København i søndags i god vind.

Om morgenen i Kalvehave, da jeg skulle åbne for kølevandshanen i
motorrummet bemærkede jeg, at brændstofslangen så ud til at være lidt
fugtig på stykket lige under højtrykspumpen. Jeg gjorde en mental
note, og da der ikke så ud til at være egentligt spild, var det bare
med at komme afsted.

Motoren startede fint, og det gik gennem Bøgestrømmen for motor, da
vinden var omkring Ø-NØ. En svag lugt af diesel fra kahytten blev af
min medsejler forklaret med, at han havde spildt lidt diesel tidligere
under tankning, og at der nok lå lidt blandet med vand under motoren.
Det lød rimeligt.

Så gik det ellers for sejl på et langt krydsben op gennem Faxe Bugt og
senere Køge Bugt, hvor vinden efterhånden drejede mere i SØ. Perfekt.
Vi holdt mellem 6 og 7 knob over grunden, og der var kun de notoriske
Køge Bugt-bølger fra øst til at give lidt rumlen i maven hos
undertegnede. Den tiltagende dieselfims fra kahytten blev derfor
ignoreret, da jeg ikke skulle derned og rode i det friske vejr.

Med en halv sømil tilbage til Svanemøllehavnen blev motoren startet,
og vi sejlede båden ind på plads. Nu var stanken af diesel kraftig, og
det var tid at tilse problemet. Det "styrtdryppede" fra motoren og ned
på motorfundamentet, og da jeg løftede den første dørkplade, kunne man
se, at stort set hele dieseltankens 15-20 litter måtte være tømt ned i
båden! For s%¤#!...

Alt var smurt ind i diesel, og det var derfor svært at se, hvor det
kom fra. Jeg fik skyndsomst lukket for hanen under tanken, så de
sidste par liter i det mindste kunne holdes der. Næste dag pumpede jeg
dieselen op i dunke og fik gjort rent. Synderen til hele miseren viste
sig at være den spritnye brændstofslange, som i enden under
højtrykspumpen havde to langsgående revner, som var de skåret med en
superfin skalpel. Jeg sendte ikke venlige tanker til Claus V.
bådudstyr for at have solgt mig noget lort.

Jeg har i dag været ved Lynettens Bådservice (da Claus V er lukket pga
vandskade) og fik en snak med dem. Jeg havde den deffekte slange med,
og sælgeren sagde straks, at det var en slange af ringe kvalitet, der
havde problemer med diesel og blyfri benzin af en eller anden grund.
Min deffekte slange var stadig relativt blød og fleksibel, men de
sidste 10 centimeter, hvor revnerne var opstået, var stiv som en pind.
Helt bogstaveligt. Kemi og vibrationer har nok ødelagt den - på 6
uger! Jeg har nu købt ny, Lloyds certificeret, slange!

Lektier lært:
- Hos Claus V. var jeg selv nede at tage slangen fra hylden. Der var
bl.a. påtrykt "fuel" og "ECO" på slangen, og den havde samme
dimensioner som den gamle. Jeg antog, det var godt nok, og Claus V. er
sådan set uden skyld, men jeg skulle da have spurgt ekspedienten, om
det var den rigtige slange til formålet.

- Allerede om morgenen i Kalvehave fattede jeg mistanke. Der burde
ikke være fugtigt på brændstofslangen. Jeg skulle have undersøgt sagen
nærmere, men jeg lod mig drive af ambitionen om at komme hurtigt
afsted, da vi skulle sejle 55 SM.

- Tendens til søsyge eller ej - jeg skulle have reageret på den
tiltagende stank af diesel. Så kunne vi have lukket for tilførslen og
begrænset skaden og gået for sejl i havn.

- Har du, kære læser, brændstofslanger med samme påskrift som min
deffekte, vil jeg tilråde hurtig udskiftning


Mvh Peter Ingsø Laursen

-

 
 
Ukendt (20-08-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-08-11 18:41

Hej gruppe.
Foranlediget af nedenstående kedelige historie:
Køb dog jeres slanger hos en ordentlig "slangemand".
Uden på nogen måde at være involveret i foretagendet, vil jeg på det
kraftigste anbefale slangemanden i Rødvig, når I skal have nye slanger.
Her, lokalt, er vi ikke i tvivl.
Ordentlige materialer, god service, top kvalitet..!!
Prisen?
Bedre end hos de monopoliserede forhandlere..!!
Jesper finder amn ved at google på slanger - rødvig.

MVH

Egon

*********************************


"Peter_il" skrev i meddelelsen
news:bd7ef9d0-2af3-42af-b76e-544a950d2901@o26g2000vbi.googlegroups.com...

Som den opmærksomme nyhedsgruppelæser måske husker, skiftede jeg alle
køle- og brændstofslanger på min Yanmar YSM-8 her før sommerferien.
Jeg have problemer med at få luftet ordentligt ud, men det lykkedes
til sidst. Motoren har kørt upåklageligt hele sommeren, og jeg sejlede
den hjem fra Kalvehave til København i søndags i god vind.

Om morgenen i Kalvehave, da jeg skulle åbne for kølevandshanen i
motorrummet bemærkede jeg, at brændstofslangen så ud til at være lidt
fugtig på stykket lige under højtrykspumpen. Jeg gjorde en mental
note, og da der ikke så ud til at være egentligt spild, var det bare
med at komme afsted.

Motoren startede fint, og det gik gennem Bøgestrømmen for motor, da
vinden var omkring Ø-NØ. En svag lugt af diesel fra kahytten blev af
min medsejler forklaret med, at han havde spildt lidt diesel tidligere
under tankning, og at der nok lå lidt blandet med vand under motoren.
Det lød rimeligt.

Så gik det ellers for sejl på et langt krydsben op gennem Faxe Bugt og
senere Køge Bugt, hvor vinden efterhånden drejede mere i SØ. Perfekt.
Vi holdt mellem 6 og 7 knob over grunden, og der var kun de notoriske
Køge Bugt-bølger fra øst til at give lidt rumlen i maven hos
undertegnede. Den tiltagende dieselfims fra kahytten blev derfor
ignoreret, da jeg ikke skulle derned og rode i det friske vejr.

Med en halv sømil tilbage til Svanemøllehavnen blev motoren startet,
og vi sejlede båden ind på plads. Nu var stanken af diesel kraftig, og
det var tid at tilse problemet. Det "styrtdryppede" fra motoren og ned
på motorfundamentet, og da jeg løftede den første dørkplade, kunne man
se, at stort set hele dieseltankens 15-20 litter måtte være tømt ned i
båden! For s%¤#!...

Alt var smurt ind i diesel, og det var derfor svært at se, hvor det
kom fra. Jeg fik skyndsomst lukket for hanen under tanken, så de
sidste par liter i det mindste kunne holdes der. Næste dag pumpede jeg
dieselen op i dunke og fik gjort rent. Synderen til hele miseren viste
sig at være den spritnye brændstofslange, som i enden under
højtrykspumpen havde to langsgående revner, som var de skåret med en
superfin skalpel. Jeg sendte ikke venlige tanker til Claus V.
bådudstyr for at have solgt mig noget lort.

Jeg har i dag været ved Lynettens Bådservice (da Claus V er lukket pga
vandskade) og fik en snak med dem. Jeg havde den deffekte slange med,
og sælgeren sagde straks, at det var en slange af ringe kvalitet, der
havde problemer med diesel og blyfri benzin af en eller anden grund.
Min deffekte slange var stadig relativt blød og fleksibel, men de
sidste 10 centimeter, hvor revnerne var opstået, var stiv som en pind.
Helt bogstaveligt. Kemi og vibrationer har nok ødelagt den - på 6
uger! Jeg har nu købt ny, Lloyds certificeret, slange!

Lektier lært:
- Hos Claus V. var jeg selv nede at tage slangen fra hylden. Der var
bl.a. påtrykt "fuel" og "ECO" på slangen, og den havde samme
dimensioner som den gamle. Jeg antog, det var godt nok, og Claus V. er
sådan set uden skyld, men jeg skulle da have spurgt ekspedienten, om
det var den rigtige slange til formålet.

- Allerede om morgenen i Kalvehave fattede jeg mistanke. Der burde
ikke være fugtigt på brændstofslangen. Jeg skulle have undersøgt sagen
nærmere, men jeg lod mig drive af ambitionen om at komme hurtigt
afsted, da vi skulle sejle 55 SM.

- Tendens til søsyge eller ej - jeg skulle have reageret på den
tiltagende stank af diesel. Så kunne vi have lukket for tilførslen og
begrænset skaden og gået for sejl i havn.

- Har du, kære læser, brændstofslanger med samme påskrift som min
deffekte, vil jeg tilråde hurtig udskiftning


Mvh Peter Ingsø Laursen

-



slangemanden (23-08-2011)
Kommentar
Fra : slangemanden


Dato : 23-08-11 10:47

On 20 Aug., 19:40, "news tele dk" <egon-stich snabela mail.dk> wrote:
> Hej gruppe.
> Foranlediget af nedenstående kedelige historie:
> Køb dog jeres slanger hos en ordentlig "slangemand".
> Uden på nogen måde at være involveret i foretagendet, vil jeg på det
> kraftigste anbefale slangemanden i Rødvig, når I skal have nye slanger.
> Her, lokalt, er vi ikke i tvivl.
> Ordentlige materialer, god service, top kvalitet..!!
> Prisen?
> Bedre end hos de monopoliserede forhandlere..!!
> Jesper finder amn ved at google på slanger - rødvig.
>
> MVH
>
> Egon
>
> *********************************
>
> "Peter_il"  skrev i meddelelsennews:bd7ef9d0-2af3-42af-b76e-544a950d2901@o26g2000vbi.googlegroups.com...
>
> Som den opmærksomme nyhedsgruppelæser måske husker, skiftede jeg alle
> køle- og brændstofslanger på min Yanmar YSM-8 her før sommerferien.
> Jeg have problemer med at få luftet ordentligt ud, men det lykkedes
> til sidst. Motoren har kørt upåklageligt hele sommeren, og jeg sejlede
> den hjem fra Kalvehave til København i søndags i god vind.
>
> Om morgenen i Kalvehave, da jeg skulle åbne for kølevandshanen i
> motorrummet bemærkede jeg, at brændstofslangen så ud til at være lidt
> fugtig på stykket lige under højtrykspumpen. Jeg gjorde en mental
> note, og da der ikke så ud til at være egentligt spild, var det bare
> med at komme afsted.
>
> Motoren startede fint, og det gik gennem Bøgestrømmen for motor, da
> vinden var omkring Ø-NØ. En svag lugt af diesel fra kahytten blev af
> min medsejler forklaret med, at han havde spildt lidt diesel tidligere
> under tankning, og at der nok lå lidt blandet med vand under motoren.
> Det lød rimeligt.
>
> Så gik det ellers for sejl på et langt krydsben op gennem Faxe Bugt og
> senere Køge Bugt, hvor vinden efterhånden drejede mere i SØ. Perfekt.
> Vi holdt mellem 6 og 7 knob over grunden, og der var kun de notoriske
> Køge Bugt-bølger fra øst til at give lidt rumlen i maven hos
> undertegnede. Den tiltagende dieselfims fra kahytten blev derfor
> ignoreret, da jeg ikke skulle derned og rode i det friske vejr.
>
> Med en halv sømil tilbage til Svanemøllehavnen blev motoren startet,
> og vi sejlede båden ind på plads. Nu var stanken af diesel kraftig, og
> det var tid at tilse problemet. Det "styrtdryppede" fra motoren og ned
> på motorfundamentet, og da jeg løftede den første dørkplade, kunne man
> se, at stort set hele dieseltankens 15-20 litter måtte være tømt ned i
> båden! For s%¤#!...
>
> Alt var smurt ind i diesel, og det var derfor svært at se, hvor det
> kom fra. Jeg fik skyndsomst lukket for hanen under tanken, så de
> sidste par liter i det mindste kunne holdes der. Næste dag pumpede jeg
> dieselen op i dunke og fik gjort rent. Synderen til hele miseren viste
> sig at være den spritnye brændstofslange, som i enden under
> højtrykspumpen havde to langsgående revner, som var de skåret med en
> superfin skalpel. Jeg sendte ikke venlige tanker til Claus V.
> bådudstyr for at have solgt mig noget lort.
>
> Jeg har i dag været ved Lynettens Bådservice (da Claus V er lukket pga
> vandskade) og fik en snak med dem. Jeg havde den deffekte slange med,
> og sælgeren sagde straks, at det var en slange af ringe kvalitet, der
> havde problemer med diesel og blyfri benzin af en eller anden grund.
> Min deffekte slange var stadig relativt blød og fleksibel, men de
> sidste 10 centimeter, hvor revnerne var opstået, var stiv som en pind.
> Helt bogstaveligt. Kemi og vibrationer har nok ødelagt den - på 6
> uger! Jeg har nu købt ny, Lloyds certificeret, slange!
>
> Lektier lært:
> - Hos Claus V. var jeg selv nede at tage slangen fra hylden. Der var
> bl.a. påtrykt "fuel" og "ECO" på slangen, og den havde samme
> dimensioner som den gamle. Jeg antog, det var godt nok, og Claus V. er
> sådan set uden skyld, men jeg skulle da have spurgt ekspedienten, om
> det var den rigtige slange til formålet.
>
> - Allerede om morgenen i Kalvehave fattede jeg mistanke. Der burde
> ikke være fugtigt på brændstofslangen. Jeg skulle have undersøgt sagen
> nærmere, men jeg lod mig drive af ambitionen om at komme hurtigt
> afsted, da vi skulle sejle 55 SM.
>
> - Tendens til søsyge eller ej - jeg skulle have reageret på den
> tiltagende stank af diesel. Så kunne vi have lukket for tilførslen og
> begrænset skaden og gået for sejl i havn.
>
> - Har du, kære læser, brændstofslanger med samme påskrift som min
> deffekte, vil jeg tilråde hurtig udskiftning
>
> Mvh Peter Ingsø Laursen
>
> -

Utroligt at Hr. Harding ikke straks har overfaldet Egon Stich for
dette indlæg, med meget kloge & vise ord, om hvorledes at dette uvæsen
mindst burde have været mindst på et laboratorium som er ISO-nomeret
samt godkendt af NASA.
Mvh. Jesper, Rødvig

Ole Pagh (23-08-2011)
Kommentar
Fra : Ole Pagh


Dato : 23-08-11 19:09

slangemanden:
> Utroligt at Hr. Harding ikke straks har overfaldet Egon Stich ...

Rolig nu, PLEASE !

Der er tilsyneladende våbenhvile og enighed lige nu, da de begge har
fat i den lange ende af tråden om vandscootere lige herunder.

Ødelæg ikke denne skønne vidunderlige enighed og borgfred!

--
/ Ole



blueocean (24-08-2011)
Kommentar
Fra : blueocean


Dato : 24-08-11 01:01

On 23 Aug., 20:08, Ole Pagh <o...@xjyllingesydx.xdk> wrote:
> slangemanden:
>
> > Utroligt at Hr. Harding ikke straks har overfaldet Egon Stich ...
>
> Rolig nu, PLEASE !
>
> Der er tilsyneladende våbenhvile og enighed lige nu, da de begge har
> fat i den lange ende af tråden om vandscootere lige herunder.
>
> Ødelæg ikke denne skønne vidunderlige enighed og borgfred!
>
> --
> / Ole

til slangemanden,
Jeg syntes at det er useriøst af dig som forhandler og anbefalet i her
gruppen, at straks at komme med en negativ udtagelse om en person i
gruppen, uanset hvor usympatisk en person kan opfattesog være, eller
andet om en person, her antyder jeg ikke nogen bestemte personer.
Så hvis du skal tages seriøst som en forhandler og fagmand der kan
anbefales som både seriøs og faglig kompetent burde du ikke skrive
sådan i dit første indlæg om et problem som en indlægge har fortalt
om, som jo skal opfattes som en opfordring til at være mere påpasselig
hvor og hvad man køber af kvaliteter.
Her burde du måske som fagmand på området have kommet med en mere
uddybende udtalelse om det produkt der har denne dårlige kvalitet, som
har udløst situationen.


Gert

HKN (24-08-2011)
Kommentar
Fra : HKN


Dato : 24-08-11 10:19

Enig - det er dårlig stil.

-Henrik

--------------------------------------------------------------------------------
til slangemanden,
Jeg syntes at det er useriøst af dig som forhandler og anbefalet i her
gruppen, at straks at komme med en negativ udtagelse om en person i
gruppen, uanset hvor usympatisk en person kan opfattesog være, eller
andet om en person, her antyder jeg ikke nogen bestemte personer.
Så hvis du skal tages seriøst som en forhandler og fagmand der kan
anbefales som både seriøs og faglig kompetent burde du ikke skrive
sådan i dit første indlæg om et problem som en indlægge har fortalt
om, som jo skal opfattes som en opfordring til at være mere påpasselig
hvor og hvad man køber af kvaliteter.
Her burde du måske som fagmand på området have kommet med en mere
uddybende udtalelse om det produkt der har denne dårlige kvalitet, som
har udløst situationen.


Gert


Ole Pagh (24-08-2011)
Kommentar
Fra : Ole Pagh


Dato : 24-08-11 17:14

blueocean frembragte:
>
> til slangemanden,
> Jeg syntes at det er useriøst af dig som forhandler og anbefalet i her
> gruppen, at straks at komme med en negativ udtagelse om en person i
> gruppen, uanset hvor usympatisk en person kan opfattesog være, eller
> andet om en person, her antyder jeg ikke nogen bestemte personer.
> Så hvis du skal tages seriøst som en forhandler og fagmand der kan
> anbefales som både seriøs og faglig kompetent burde du ikke skrive
> sådan i dit første indlæg om et problem som en indlægge har fortalt
> om, som jo skal opfattes som en opfordring til at være mere påpasselig
> hvor og hvad man køber af kvaliteter.
> Her burde du måske som fagmand på området have kommet med en mere
> uddybende udtalelse om det produkt der har denne dårlige kvalitet, som
> har udløst situationen.
>
Fuldstændig enig.

--
/ Ole



Lars Clement (24-08-2011)
Kommentar
Fra : Lars Clement


Dato : 24-08-11 20:53

"Ole Pagh" skrev i meddelelsen
news:mn.c4467db8d3ad6e3f.97625@xjyllingesydx.xdk...

blueocean frembragte:
>
> til slangemanden,
> Jeg syntes at det er useriøst af dig som forhandler og anbefalet i her
> gruppen, at straks at komme med en negativ udtagelse om en person i
> gruppen, uanset hvor usympatisk en person kan opfattesog være, eller
> andet om en person, her antyder jeg ikke nogen bestemte personer.
> Så hvis du skal tages seriøst som en forhandler og fagmand der kan
> anbefales som både seriøs og faglig kompetent burde du ikke skrive
> sådan i dit første indlæg om et problem som en indlægge har fortalt
> om, som jo skal opfattes som en opfordring til at være mere påpasselig
> hvor og hvad man køber af kvaliteter.
> Her burde du måske som fagmand på området have kommet med en mere
> uddybende udtalelse om det produkt der har denne dårlige kvalitet, som
> har udløst situationen.
>
Fuldstændig enig.

--
/ Ole

Jeg syntes det er fantastisk læsning: en mand fortæller om sine fejl, så vi
andre kan lære af det! Det er super
Venligst

Lars Clement





Harding E. Larsen (24-08-2011)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 24-08-11 06:39

Jeg kan fuldt ud tilslutte mig Henriks og Gerts indlæg.
Jeg kan heller ikke anbefale en leverandør der fremkommer i mediet på
den måde. Desuden kan jeg tilføje at han tillige tillader sig at sende
personlige mails med trusler på liv og helbred.
I religionsundervisningen har vi lært at slangen i paradis ikke var
til Adams bedste.

Mvh/Harding

On 24 Aug., 11:19, "HKN" <henrik...@hotmail.com> wrote:
> Enig - det er d rlig stil.
>
> -Henrik
>
> ---------------------------------------------------------------------------­-----
> til slangemanden,
> Jeg syntes at det er useri st af dig som forhandler og anbefalet i her
> gruppen, at straks at komme med en negativ udtagelse om en person i
> gruppen, uanset hvor usympatisk en person kan opfattesog v re, eller
> andet om en person, her antyder jeg ikke nogen bestemte personer.
> S hvis du skal tages seri st som en forhandler og fagmand der kan
> anbefales som b de seri s og faglig kompetent burde du ikke skrive
> s dan i dit f rste indl g om et problem som en indl gge har fortalt
> om, som jo skal opfattes som en opfordring til at v re mere p passelig
> hvor og hvad man k ber af kvaliteter.
> Her burde du m ske som fagmand p omr det have kommet med en mere
> uddybende udtalelse om det produkt der har denne d rlige kvalitet, som
> har udl st situationen.
>
> Gert


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste