Problem med mus med XFree86 4.0.2 på Redha~
Fra : Morten Strårup

Dato : 02-01-01 16:02

Hej!

Jeg har et problem med at musen til at virke under XFree86 4.0.2 på min Sun
Ultra 10. Maskinen kører Redhat Linux 6.2 og det hele virker fint med
Xfree86
3.3.6. Men efter jeg opgraderede til XFree86 4.0.2 kan jeg ikke få musen til
at virke!

Fejlen den kommer med er: Core Pointer not found!

I XF86config i /etc/X11 har angiver jeg /dev/mouse som device, og jeg har
prøvet både "Auto", "PS/2" og "BusMouse" som protokol, men lige meget
hjælper det!

Den version af Xfree86 4.0.2 jeg har er en jeg har downloadet fra
xfree86.org og selv kompileret. Jeg har også prøvet med Rawhide udgaven fra
Redhat, det hjalp heller ikke!

Er der nogen her som kan hjælpe mig med at få min mus til at køre igen?

Med Venlig Hilsen

Morten Strårup

Fra : Mikkel Gjoel

Dato : 02-01-01 17:14

"Morten Strårup" wrote:
> Fejlen den kommer med er: Core Pointer not found!

Prøv under sektionen "ServerLayout" at tilføje:

InputDevice "<navn>" "CorePointer"

hvor <navn> er det du har angivet tidligere i filen som "Identifier"
(f.eks. "Generic Mouse").

Med venlig hilsen
\\Mikkel Gjøl

Fra : Morten Strårup

Dato : 04-01-01 09:03

Mikkel Gjoel <gjoel@nerd.dk> wrote in message

> Prøv under sektionen "ServerLayout" at tilføje:
>
> InputDevice "<navn>" "CorePointer"
>
> hvor <navn> er det du har angivet tidligere i filen som "Identifier"
> (f.eks. "Generic Mouse").

Hmm, det har jeg prøvet, det hjalp ikke!

Protokollen skulle jo være god nok, ikke?

Nedenfor kan i se outputtet fra min /var/log/XFree86.0.log fil:

(II) /dev/fb0: Setting up double-buffer acceleration.
(**) Option "Protocol" "Microsoft"
(**) Mouse1: Protocol: "Microsoft"
(**) Option "CorePointer"
(**) Mouse1: Core Pointer
(**) Option "Device" "/dev/mouse"
(**) Option "BaudRate" "1200"
(**) Option "StopBits" "1"
(**) Option "DataBits" "7"
(**) Option "Parity" "None"
(**) Option "Vmin" "1"
(**) Option "Vtime" "0"
(**) Option "FlowControl" "None"
(EE) Mouse1: cannot open input device
(EE) PreInit failed for input device "Mouse1"
(II) UnloadModule: "mouse"
(II) Keyboard "Keyboard1" handled by legacy driver
(WW) No core pointer registered
No core pointer

Fatal server error:
failed to initialize core devices

Håber nogen her kan hjælpe mig videre!

Med venlig Hilsen

Morten Strårup

Fra : Torben Simonsen

Dato : 05-01-01 02:52

"Morten Strårup" <ms@athena.as> writes:

[snip]
> Nedenfor kan i se outputtet fra min /var/log/XFree86.0.log fil:

[snip]
> (**) Option "Device" "/dev/mouse"
> (**) Option "BaudRate" "1200"
> (**) Option "StopBits" "1"
> (**) Option "DataBits" "7"
> (**) Option "Parity" "None"
> (**) Option "Vmin" "1"
> (**) Option "Vtime" "0"
> (**) Option "FlowControl" "None"
> (EE) Mouse1: cannot open input device

Hvad peger din /dev/mouse på? Og er du sikker på, at det er der,
du har din mus hægtet på?

--
-- Torben.

Fra : Morten Strårup

Dato : 05-01-01 10:23

Torben Simonsen <ts@biograferne.dk> wrote in message
> "Morten Strårup" <ms@athena.as> writes:
>
> [snip]
> >
> [snip]
>
> Hvad peger din /dev/mouse på? Og er du sikker på, at det er der,
> du har din mus hægtet på?

/dev/mouse peger på /dev/sunmouse. Jeg har kigget i /dev og synes ikke
rigitg at kunne finde noget mere passende. Men jeg er på arbejde i
øjeblikket, så jeg kan først få set ordentlig efter igen, engang i
eftermiddag.

Med venlig Hilsen

Morten Strårup