/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Thorning udnytter moms-finte til billig le~
Fra : /john


Dato : 31-05-11 06:51

"Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i Tyskland.

Derved sparer hun seks procent i moms.

S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet privatpersoner, der
leaser biler i Tyskland:

- Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen hen til
banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk system for
fanden"

"hvis 5000 privatpersoner leasede en bil magen til Helles VW Polo Fox, så
ville staten miste ca. 122 millioner kroner i momsindtægter"

http://www.bt.dk/politik/thorning-udnytter-moms-finte-til-billig-leasing-bil

Er det mon kun mig, der kommer til at tænke tilbage på Mare-Ritt?

Nå, men de er jo gode socialdemokrater...

Ikke?

/john


 
 
Ukendt (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-05-11 08:18


"/john" <nn@ok> skrev i en meddelelse
news:4de481b9$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i Tyskland.
>
> Derved sparer hun seks procent i moms.
>
> S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet privatpersoner,
> der leaser biler i Tyskland:
>
> - Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen hen
> til banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk system
> for fanden"
>
> "hvis 5000 privatpersoner leasede en bil magen til Helles VW Polo Fox, så
> ville staten miste ca. 122 millioner kroner i momsindtægter"
>
> http://www.bt.dk/politik/thorning-udnytter-moms-finte-til-billig-leasing-bil
>
> Er det mon kun mig, der kommer til at tænke tilbage på Mare-Ritt?
>
> Nå, men de er jo gode socialdemokrater...
>
> Ikke?
>
> /john
Helt normalt. Jeg kender og har aldrig kendt nogle socialdemokrater, der
ikke giver udtryk for et og så selv gør noget helt andet. Mener det kaldes
Skjult lærerplan. De Blå lægger da i det mindste ikke skjul på, at det de
mener og står for også er det de gør.... Respekt!!

Eller gør de?

Jens_a



Kim Larsen \(på AltB~ (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 31-05-11 08:40

"/john" <nn@ok> skrev i en meddelelse
news:4de481b9$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> "Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i
> Tyskland.
> Derved sparer hun seks procent i moms.
>
> S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet
> privatpersoner, der leaser biler i Tyskland:
>
> - Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen
> hen til banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk
> system for fanden"
>
> "hvis 5000 privatpersoner leasede en bil magen til Helles VW Polo
> Fox, så ville staten miste ca. 122 millioner kroner i momsindtægter"

Der er jo sådan set ikke noget ulovligt ved det. Det er politikerne selv som
har strikket lovene sammen og som benytter sig af dem. Leasingmarkedet på
personbil-området for private er i kraftig vækst. Måske det hænger sammen
med at vi Danmark skal betale for 3 biler hver gang vi køber een enkelt. Med
sådan et sindssygt afgiftssystem på biler er der da ikke noget at sige til
at dansken søger at spare penge hvor der kan spares.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com



S.A.Thomsen (31-05-2011)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 31-05-11 08:52

On Tue, 31 May 2011 09:40:14 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "/john" <nn@ok> skrev i en meddelelse
> news:4de481b9$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>> "Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i
>> Tyskland.
>> Derved sparer hun seks procent i moms.
>>
>> S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet
>> privatpersoner, der leaser biler i Tyskland:
>>
>> - Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen
>> hen til banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk
>> system for fanden"
>>
>> "hvis 5000 privatpersoner leasede en bil magen til Helles VW Polo
>> Fox, så ville staten miste ca. 122 millioner kroner i momsindtægter"
>
> Der er jo sådan set ikke noget ulovligt ved det. Det er politikerne selv som
> har strikket lovene sammen og som benytter sig af dem. Leasingmarkedet på
> personbil-området for private er i kraftig vækst. Måske det hænger sammen
> med at vi Danmark skal betale for 3 biler hver gang vi køber een enkelt. Med
> sådan et sindssygt afgiftssystem på biler er der da ikke noget at sige til
> at dansken søger at spare penge hvor der kan spares.

Det er sgu da dobbeltmoralsk, at man offentligt tordner mod "usolidariske
skatte-snigere", og så samtidig selv er en af dem.

Det er yderst utroværdigt (selvom det er lovligt).

Det er præcis det samme som med "Thornings" skattesag, og hendes "børn bør
gå i folkeskolen (undtagen min egen datter)".

Kim Larsen \(på AltB~ (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 31-05-11 09:11

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:1dju9irbwg7tu.17rolqhq7ausr.dlg@40tude.net
> On Tue, 31 May 2011 09:40:14 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com
> eller Datemas.de) wrote:
>
>> "/john" <nn@ok> skrev i en meddelelse
>> news:4de481b9$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>>> "Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i
>>> Tyskland.
>>> Derved sparer hun seks procent i moms.
>>>
>>> S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet
>>> privatpersoner, der leaser biler i Tyskland:
>>>
>>> - Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen
>>> hen til banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk
>>> system for fanden"
>>>
>>> "hvis 5000 privatpersoner leasede en bil magen til Helles VW Polo
>>> Fox, så ville staten miste ca. 122 millioner kroner i momsindtægter"
>>
>> Der er jo sådan set ikke noget ulovligt ved det. Det er politikerne
>> selv som har strikket lovene sammen og som benytter sig af dem.
>> Leasingmarkedet på personbil-området for private er i kraftig vækst.
>> Måske det hænger sammen med at vi Danmark skal betale for 3 biler
>> hver gang vi køber een enkelt. Med sådan et sindssygt afgiftssystem
>> på biler er der da ikke noget at sige til at dansken søger at spare
>> penge hvor der kan spares.
>
> Det er sgu da dobbeltmoralsk, at man offentligt tordner mod
> "usolidariske skatte-snigere", og så samtidig selv er en af dem.
>
> Det er yderst utroværdigt (selvom det er lovligt).
>
> Det er præcis det samme som med "Thornings" skattesag, og hendes
> "børn bør gå i folkeskolen (undtagen min egen datter)".

Der er så meget som er amoralsk men det er ikke ulovligt.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com



TS (31-05-2011)
Kommentar
Fra : TS


Dato : 31-05-11 21:06

Den 31-05-2011 10:11, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> "S.A.Thomsen"<s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:1dju9irbwg7tu.17rolqhq7ausr.dlg@40tude.net
>> On Tue, 31 May 2011 09:40:14 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com
>> eller Datemas.de) wrote:
>>
>>
>> Det er sgu da dobbeltmoralsk, at man offentligt tordner mod
>> "usolidariske skatte-snigere", og så samtidig selv er en af dem.
>>
>> Det er yderst utroværdigt (selvom det er lovligt).
>>
>> Det er præcis det samme som med "Thornings" skattesag, og hendes
>> "børn bør gå i folkeskolen (undtagen min egen datter)".
>
> Der er så meget som er amoralsk men det er ikke ulovligt.
>

det udtrykker meget godt problemet med de fleste socialister: manglende
etik. Når det kommer til stykket er de sig selv nærmest og alt den snak
om at være solidarisk er kun for at give dem en god mavefornemmelse
eller prøve på at nasse mere til sig.

Martin Larsen (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 31-05-11 10:27

On 31/05/11 07:50, /john wrote:
> "Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i Tyskland.
>
> Derved sparer hun seks procent i moms.
>
> S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet privatpersoner,
> der leaser biler i Tyskland:
>
> - Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen hen
> til banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk system
> for fanden"
>
> "hvis 5000 privatpersoner leasede en bil magen til Helles VW Polo Fox,
> så ville staten miste ca. 122 millioner kroner i momsindtægter"
>
> http://www.bt.dk/politik/thorning-udnytter-moms-finte-til-billig-leasing-bil
>
>
> Er det mon kun mig, der kommer til at tænke tilbage på Mare-Ritt?
>
> Nå, men de er jo gode socialdemokrater...
>
Nah, Ritt stopper Storebæltsfærger og holder fest på de dyreste hoteller
med sine "kaffesøstre" og får kæmpelejlighed til symbolsk husleje (og nu
har de blå sgu foræret madammen en sinecure stilling i Kina - forstå
det, hvem der kan), *men* det her er da meget værre, for det er en
direkte beskidt og usolidarisk fuckfinger til princippet om at sossere
betaler skat med glæde.

Mvh
Martin

xdzgor (31-05-2011)
Kommentar
Fra : xdzgor


Dato : 31-05-11 04:38

On 31 Maj, 07:50, "/john" <nn@ok> wrote:
> "Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i Tyskland.
>
> Derved sparer hun seks procent i moms.
>
> S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet privatpersoner, der
> leaser biler i Tyskland:
>
> - Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen hen til
> banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk system for
> fanden"
>
> "hvis 5000 privatpersoner leasede en bil magen til Helles VW Polo Fox, så
> ville staten miste ca. 122 millioner kroner i momsindtægter"
>
> http://www.bt.dk/politik/thorning-udnytter-moms-finte-til-billig-leas...
>
> Er det mon kun mig, der kommer til at tænke tilbage på Mare-Ritt?
>
> Nå, men de er jo gode socialdemokrater...
>
> Ikke?

Jo. Ligesom alle jyderne der kører over grænsen til Tyskland for at
undgå at betale dansk moms på varerne. Usolidarisk er det!




Kim Larsen \(på AltB~ (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 31-05-11 11:44

"xdzgor" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:8f6bdec1-41aa-405d-ac45-1237e77856a3@a26g2000vbo.googlegroups.com
> On 31 Maj, 07:50, "/john" <nn@ok> wrote:
>> "Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i
>> Tyskland.
>>
>> Derved sparer hun seks procent i moms.
>>
>> S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet
>> privatpersoner, der leaser biler i Tyskland:
>>
>> - Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen
>> hen til banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk
>> system for fanden"
>>
>> "hvis 5000 privatpersoner leasede en bil magen til Helles VW Polo
>> Fox, så ville staten miste ca. 122 millioner kroner i momsindtægter"
>>
>> http://www.bt.dk/politik/thorning-udnytter-moms-finte-til-billig-leas...
>>
>> Er det mon kun mig, der kommer til at tænke tilbage på Mare-Ritt?
>>
>> Nå, men de er jo gode socialdemokrater...
>>
>> Ikke?
>
> Jo. Ligesom alle jyderne der kører over grænsen til Tyskland for at
> undgå at betale dansk moms på varerne. Usolidarisk er det!

Men godt for privat-økonomien hos dem som bor tæt på grænsen. Det er jo det
herlige EU som er skyld i den slags, husk det ! Havde det ikke været for
EU, så kunne vi have stoppet den trafik. Så længe noget er lovligt, så
nytter det ikke så meget at sidde og tude over det:

http://dokusiden.itgo.com/tudekiks.htm

Nej der skal handles: Danmark skal UD af EU !

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com



S.A.Thomsen (31-05-2011)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 31-05-11 12:27

On Tue, 31 May 2011 12:44:24 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

>> Jo. Ligesom alle jyderne der kører over grænsen til Tyskland for at
>> undgå at betale dansk moms på varerne. Usolidarisk er det!
>
> Men godt for privat-økonomien hos dem som bor tæt på grænsen. Det er jo det
> herlige EU som er skyld i den slags, husk det ! Havde det ikke været for
> EU, så kunne vi have stoppet den trafik.

Hvordan det.?

> Så længe noget er lovligt, så
> nytter det ikke så meget at sidde og tude over det:
>
> http://dokusiden.itgo.com/tudekiks.htm
>
> Nej der skal handles: Danmark skal UD af EU !

DER er vi til gengæld 100% enige.

Kim Larsen \(på AltB~ (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 31-05-11 17:07

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:14k9rwp5bd3cl.2wmn2l9jpvb8.dlg@40tude.net
> On Tue, 31 May 2011 12:44:24 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com
> eller Datemas.de) wrote:
>
>>> Jo. Ligesom alle jyderne der kører over grænsen til Tyskland for at
>>> undgå at betale dansk moms på varerne. Usolidarisk er det!
>>
>> Men godt for privat-økonomien hos dem som bor tæt på grænsen. Det er
>> jo det herlige EU som er skyld i den slags, husk det ! Havde det
>> ikke været for EU, så kunne vi have stoppet den trafik.
>
> Hvordan det.?

Etablering af vores egne toldregler. Effektiv grænsekontrol som EU ikke kan
blande sig i på nogen måde. Det er den slags som hedder "herre i eget hus",
det var sådan noget vi havde før 1973.

>> Så længe noget er lovligt, så
>> nytter det ikke så meget at sidde og tude over det:
>>
>> http://dokusiden.itgo.com/tudekiks.htm
>>
>> Nej der skal handles: Danmark skal UD af EU !
>
> DER er vi til gengæld 100% enige.

Jeps.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com



S.A.Thomsen (31-05-2011)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 31-05-11 19:14

On Tue, 31 May 2011 18:07:27 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

>>> Men godt for privat-økonomien hos dem som bor tæt på grænsen. Det er
>>> jo det herlige EU som er skyld i den slags, husk det ! Havde det
>>> ikke været for EU, så kunne vi have stoppet den trafik.
>>
>> Hvordan det.?
>
> Etablering af vores egne toldregler.

Er du inde på noget a-la NordKorea.?

> Effektiv grænsekontrol som EU ikke kan
> blande sig i på nogen måde. Det er den slags som hedder "herre i eget hus",
> det var sådan noget vi havde før 1973.

Der kunne man da godt køre til Tyskland og hente bajere og smøger.

Kim Larsen \(på AltB~ (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 31-05-11 20:25

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:1rnktcizhofkd$.1a3j9955b9r9a$.dlg@40tude.net
> On Tue, 31 May 2011 18:07:27 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com
> eller Datemas.de) wrote:
>
>>>> Men godt for privat-økonomien hos dem som bor tæt på grænsen. Det
>>>> er jo det herlige EU som er skyld i den slags, husk det ! Havde
>>>> det ikke været for EU, så kunne vi have stoppet den trafik.
>>>
>>> Hvordan det.?
>>
>> Etablering af vores egne toldregler.
>
> Er du inde på noget a-la NordKorea.?
>
>> Effektiv grænsekontrol som EU ikke kan
>> blande sig i på nogen måde. Det er den slags som hedder "herre i
>> eget hus", det var sådan noget vi havde før 1973.
>
> Der kunne man da godt køre til Tyskland og hente bajere og smøger.

Ja da men det var da os danskere og ikke EU som bestemte hvordan dette
skulle skrues sammen.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com



Ukendt (04-06-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-06-11 10:58

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i en meddelelse news:4n8Fp.33948$%o4.23595@newsfe16.ams2...

> Etablering af vores egne toldregler. Effektiv grænsekontrol som EU ikke
> kan blande sig i på nogen måde.

EU kan da til enhver tid blande sig i hvorledes DE ønsker at fortolde varer
og tjenesteydelser fra ikke-EU lande.

Danmark lever af handel - langt det meste med EU lande.

Har du en ambition om at få Danmark omdannet til Danmarks Demokratiske
Republik ?



Arne H. Wilstrup (04-06-2011)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 04-06-11 11:50



"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4dea019f$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)"
> <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4n8Fp.33948$%o4.23595@newsfe16.ams2...
>
>> Etablering af vores egne toldregler. Effektiv grænsekontrol som
>> EU ikke kan blande sig i på nogen måde.
>
> EU kan da til enhver tid blande sig i hvorledes DE ønsker at
> fortolde varer og tjenesteydelser fra ikke-EU lande.


Du quotefucker så det gør en ting. Kim diskuterer med Thomsen og
blandt andet sker følgende ordveksling:

Kim: Havde det ikke været for EU, så kunne vi have stoppet den
trafik.

Thomsen: Hvordan det.?

Kim: Etablering af vores egne toldregler. Effektiv grænsekontrol
som EU ikke kan
blande sig i på nogen måde. Det er den slags som hedder "herre i
eget hus",
det var sådan noget vi havde før 1973.


Han taler altså ikke om tingenes nuværende tilstand, men om hvordan
han kunne tænke sig at de var. Det er noget ganske andet.

DF taler til gengæld om tingenes nuværende tilstand og fordømmer at
vi ikke har nogen grænsetold af betydning. Det er legitimt at have
den opfattelse, men når vi nu en gang er i EU, så nytter det ikke
noget at græde over den situation, men arbejde for at den bliver
ændret. Det gør Kims argumentation lige så legitim som DFs, MEN
forskellen ligger i at DF vil have at vi skal gøre os utilbens og
bryde de love vi selv har underskrevet i international sammenhæng.
Jeg ser ikke at Kim gør det samme.
DF tør til gengæld godt tale med to tunger: Greenpeace: Man skal
ikke bryde loven selvom man er uenig med den. (i forbindelse med
aktionen i Grønland)
Vi skal blot bryde loven (den internationale aftale) hvis en dom i
EF-retten går os imod. (I forbindelse med grænsetolden.)

Det er til gengæld at være tvetunget, og ikke noget Kim L på nogen
måde har bidraget til.



Kim Larsen \(på AltB~ (04-06-2011)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 04-06-11 12:03

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4dea019f$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
> skrev i en meddelelse news:4n8Fp.33948$%o4.23595@newsfe16.ams2...
>
>> Etablering af vores egne toldregler. Effektiv grænsekontrol som EU
>> ikke kan blande sig i på nogen måde.
>
> EU kan da til enhver tid blande sig i hvorledes DE ønsker at fortolde
> varer og tjenesteydelser fra ikke-EU lande.

De kan ikke blande sig i danske toldregler den dag vi ikke længere er medlem
af EU, den er da ikke så svær at forstå - eller er den ???

> Danmark lever af handel - langt det meste med EU lande.

Jamen det kan vi da sørme også blive ved med.

> Har du en ambition om at få Danmark omdannet til Danmarks Demokratiske
> Republik ?

Hvorhenne læser du det ?

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com



Andreas Andersen (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Andreas Andersen


Dato : 31-05-11 16:15

Den 31-05-2011 12:44, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> Men godt for privat-økonomien hos dem som bor tæt på grænsen. Det er jo det
> herlige EU som er skyld i den slags, husk det ! Havde det ikke været for
> EU, så kunne vi have stoppet den trafik. Så længe noget er lovligt, så
> nytter det ikke så meget at sidde og tude over det:

Vi kunne også bare sætte skatterne ned, så vores supermarkeder kunne
have konkurrencedygtige priser. At melde sig ud af EU for at beskytte
mod billigere tyske priser er da latterligt.

--
Andreas

Kim Larsen \(på AltB~ (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 31-05-11 17:08

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4de50605$0$302$14726298@news.sunsite.dk
> Den 31-05-2011 12:44, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
> skrev:
>> Men godt for privat-økonomien hos dem som bor tæt på grænsen. Det er
>> jo det herlige EU som er skyld i den slags, husk det ! Havde det
>> ikke været for EU, så kunne vi have stoppet den trafik. Så længe
>> noget er lovligt, så nytter det ikke så meget at sidde og tude over
>> det:
>
> Vi kunne også bare sætte skatterne ned, så vores supermarkeder kunne
> have konkurrencedygtige priser. At melde sig ud af EU for at beskytte
> mod billigere tyske priser er da latterligt.

Det giver mange flere fordele end det. Lad os blive herre i eget hus igen,
dansken er parat til det.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com



Carsten Riis (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 31-05-11 17:34

Andreas Andersen skrev den 31-05-2011 17:15:

> Vi kunne også bare sætte skatterne ned, så vores supermarkeder kunne
> have konkurrencedygtige priser. At melde sig ud af EU for at beskytte
> mod billigere tyske priser er da latterligt.
>

Lavere afgifter/skatter kommer ikke forbrugerne til gode!

Bare se afgiftssænkningen af sukkerfrisodavand som skete pr. 1. januar 2010.
Den resulterede for forbrugerne med en prisøgning!

læs lidt om det her:
http://www.de3faktorer.dk/handling/2010/02/02/skattereformen-prisen/

(bemærk venligst, at jeg faktisk ikke har regnet helt rigtigt, da
afgifterne beregnes pr. liter...mens produkterne indeholder 1½
liter...hvilket for så vidt bare gør det endnu mere grotesk)



--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.


Vidal (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 31-05-11 20:22

Den 31-05-2011 17:15, Andreas Andersen skrev:
> Den 31-05-2011 12:44, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) skrev:
>> Men godt for privat-økonomien hos dem som bor tæt på grænsen. Det er jo det
>> herlige EU som er skyld i den slags, husk det ! Havde det ikke været for
>> EU, så kunne vi have stoppet den trafik. Så længe noget er lovligt, så
>> nytter det ikke så meget at sidde og tude over det:
>
> Vi kunne også bare sætte skatterne ned, så vores supermarkeder kunne have
> konkurrencedygtige priser. At melde sig ud af EU for at beskytte mod billigere
> tyske priser er da latterligt.
>
Jeg synes, vi skulle begynde med at aftrappe momsen.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Vidal (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 31-05-11 20:21

Den 31-05-2011 12:44, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) skrev:

> Nej der skal handles: Danmark skal UD af EU !

Sålænge normaltilstanden i verden består, vil det aldrig ske.

Kamp mod vindmøller.

--
Venlig hilsen,

Vidal



J. Nielsen (31-05-2011)
Kommentar
Fra : J. Nielsen


Dato : 31-05-11 21:03

On Tue, 31 May 2011 21:20:53 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Den 31-05-2011 12:44, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) skrev:
>
>> Nej der skal handles: Danmark skal UD af EU !
>
>Sålænge normaltilstanden i verden består, vil det aldrig ske.

Måske ikke, men ingen havde troet muren ville falde, og dog faldt den.
Det knager i fugerne i EU og politikerne er mærkbart nervøse. Se blot
den hysteriske overreaktion på Danmarks grænsepolitik.

>Kamp mod vindmøller.

http://www.naboertilvindmoller.dk/
--

-JN-

DADK (the original) (31-05-2011)
Kommentar
Fra : DADK (the original)


Dato : 31-05-11 21:06

On 31-05-2011 21:20, Vidal wrote:
> Den 31-05-2011 12:44, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
> skrev:
>
>> Nej der skal handles: Danmark skal UD af EU !
>
> Sålænge normaltilstanden i verden består, vil det aldrig ske.

Dit og Kim Larsens ståsted er med andre ord "unormalt". Ikke fordi jeg
ikke vidste det, men det er en imponerende form for selverkendelse.

Vidal (01-06-2011)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 01-06-11 15:14

Den 31-05-2011 22:06, DADK (the original) skrev:
> On 31-05-2011 21:20, Vidal wrote:
>> Den 31-05-2011 12:44, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
>> skrev:
>>
>>> Nej der skal handles: Danmark skal UD af EU !
>>
>> Sålænge normaltilstanden i verden består, vil det aldrig ske.
>
> Dit og Kim Larsens ståsted er med andre ord "unormalt". Ikke fordi jeg ikke
> vidste det, men det er en imponerende form for selverkendelse.

Er mit ståsted unormalt, fordi jeg vurdere på EUs
holdbarhed?

--
Venlig hilsen,

Vidal

DADK (the original) (02-06-2011)
Kommentar
Fra : DADK (the original)


Dato : 02-06-11 03:36

On 01-06-2011 16:14, Vidal wrote:
> Den 31-05-2011 22:06, DADK (the original) skrev:
>> On 31-05-2011 21:20, Vidal wrote:
>>> Den 31-05-2011 12:44, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
>>> skrev:
>>>
>>>> Nej der skal handles: Danmark skal UD af EU !
>>>
>>> Sålænge normaltilstanden i verden består, vil det aldrig ske.
>>
>> Dit og Kim Larsens ståsted er med andre ord "unormalt". Ikke fordi jeg
>> ikke
>> vidste det, men det er en imponerende form for selverkendelse.
>
> Er mit ståsted unormalt, fordi jeg vurdere på EUs
> holdbarhed?
>
"normaltilstand"? Det er EU's svaghed der er det normale, men du hylder
det som noget godt, dvs det normale, ufravigelige ...

Vidal (01-06-2011)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 01-06-11 09:43

Den 02-06-2011 04:35, DADK (the original) skrev:
> On 01-06-2011 16:14, Vidal wrote:
>> Den 31-05-2011 22:06, DADK (the original) skrev:
>>> On 31-05-2011 21:20, Vidal wrote:
>>>> Den 31-05-2011 12:44, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
>>>> skrev:
>>>>
>>>>> Nej der skal handles: Danmark skal UD af EU !
>>>>
>>>> Sålænge normaltilstanden i verden består, vil det aldrig ske.
>>>
>>> Dit og Kim Larsens ståsted er med andre ord "unormalt". Ikke fordi jeg
>>> ikke
>>> vidste det, men det er en imponerende form for selverkendelse.
>>
>> Er mit ståsted unormalt, fordi jeg vurdere på EUs
>> holdbarhed?
>>
> "normaltilstand"? Det er EU's svaghed der er det normale, men du hylder det som
> noget godt, dvs det normale, ufravigelige ...

Det jeg mener, er, der skal foregå de ting, der ellers kun
eksisterer i Jens Bruuns rædselsfantasier: 'når først
Grækenland, og siden Portugal, Irland og Italien, kollapser,
og når Belgien opløses som nationalstat', først da kommer vi
ud af EU.

Jeg har vist ikke udtalt mig om, om det er godt eller skidt.
Men omstændighederne, der ville kunne medføre en nedlægning
af EU, tror jeg ikke, nogen vil opfatte som noget godt.

--
Venlig hilsen,

Vidal

DADK (the original) (04-06-2011)
Kommentar
Fra : DADK (the original)


Dato : 04-06-11 13:03

On 01-06-2011 10:42, Vidal wrote:
> Den 02-06-2011 04:35, DADK (the original) skrev:
>> On 01-06-2011 16:14, Vidal wrote:
>>> Den 31-05-2011 22:06, DADK (the original) skrev:
>>>> On 31-05-2011 21:20, Vidal wrote:
>>>>> Den 31-05-2011 12:44, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
>>>>> skrev:
>>>>>
>>>>>> Nej der skal handles: Danmark skal UD af EU !
>>>>>
>>>>> Sålænge normaltilstanden i verden består, vil det aldrig ske.
>>>>
>>>> Dit og Kim Larsens ståsted er med andre ord "unormalt". Ikke fordi jeg
>>>> ikke
>>>> vidste det, men det er en imponerende form for selverkendelse.
>>>
>>> Er mit ståsted unormalt, fordi jeg vurdere på EUs
>>> holdbarhed?
>>>
>> "normaltilstand"? Det er EU's svaghed der er det normale, men du
>> hylder det som
>> noget godt, dvs det normale, ufravigelige ...
>
> Det jeg mener, er, der skal foregå de ting, der ellers kun
> eksisterer i Jens Bruuns rædselsfantasier: 'når først
> Grækenland, og siden Portugal, Irland og Italien, kollapser,
> og når Belgien opløses som nationalstat', først da kommer vi
> ud af EU.

Then we take Berlin...? dung sdung, dada dung, fung ,gumfg

Han bor på Hvidovrevej 309

> Jeg har vist ikke udtalt mig om, om det er godt eller skidt.
> Men omstændighederne, der ville kunne medføre en nedlægning
> af EU, tror jeg ikke, nogen vil opfatte som noget godt.

Du har det nok lige som mig. Er slap, opgivende, ikke reflekterende,
hvorfor skulle det overhovedet give mening osv, why why, why var
klisterbåndet på den seneste kuvert så genstridelig.
>


Jens Bruun (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 31-05-11 22:11

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4de53f9a$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

>> Nej der skal handles: Danmark skal UD af EU !
>
> Sålænge normaltilstanden i verden består, vil det aldrig ske.
>
> Kamp mod vindmøller.

Hvad tror DU, der sker med EU, når først Grækenland, og siden Portugal,
Irland og Italien, kollapser? Og når Belgien opløses som nationalstat?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Vidal (01-06-2011)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 01-06-11 12:17

Den 31-05-2011 23:11, Jens Bruun skrev:
> Vidal<vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> 4de53f9a$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>>> Nej der skal handles: Danmark skal UD af EU !
>>
>> Sålænge normaltilstanden i verden består, vil det aldrig ske.
>>
>> Kamp mod vindmøller.
>
> Hvad tror DU, der sker med EU, når først Grækenland, og siden Portugal,
> Irland og Italien, kollapser? Og når Belgien opløses som nationalstat?
>
Jeg tror ikke på din malen fanden på væggen har med
virkeligheden at gøre, så det tror jeg ikke.

--
Venlig hilsen,

Vidal

S.A.Thomsen (31-05-2011)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 31-05-11 12:26

On Tue, 31 May 2011 03:38:06 -0700 (PDT), xdzgor wrote:

>> http://www.bt.dk/politik/thorning-udnytter-moms-finte-til-billig-leas...
>>
>> Er det mon kun mig, der kommer til at tænke tilbage på Mare-Ritt?
>>
>> Nå, men de er jo gode socialdemokrater...
>>
>> Ikke?
>
> Jo. Ligesom alle jyderne der kører over grænsen til Tyskland for at
> undgå at betale dansk moms på varerne. Usolidarisk er det!

Forskellen er at de er ærlige omkring det og de spiller ikke "hellige".

@ (31-05-2011)
Kommentar
Fra : @


Dato : 31-05-11 16:14

On Tue, 31 May 2011 03:38:06 -0700 (PDT), xdzgor <xdzgor@hotmail.com>
wrote:

>On 31 Maj, 07:50, "/john" <nn@ok> wrote:
>> "Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i Tyskland.
>>
>> Derved sparer hun seks procent i moms.
>>
>> S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet privatpersoner, der
>> leaser biler i Tyskland:
>>
>> - Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen hen til
>> banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk system for
>> fanden"
>>
>> "hvis 5000 privatpersoner leasede en bil magen til Helles VW Polo Fox, så
>> ville staten miste ca. 122 millioner kroner i momsindtægter"
>>
>> http://www.bt.dk/politik/thorning-udnytter-moms-finte-til-billig-leas...
>>
>> Er det mon kun mig, der kommer til at tænke tilbage på Mare-Ritt?
>>
>> Nå, men de er jo gode socialdemokrater...
>>
>> Ikke?
>
>Jo. Ligesom alle jyderne der kører over grænsen til Tyskland for at
>undgå at betale dansk moms på varerne. Usolidarisk er det!

så må vi jo bare ud af EU og indføre regler som hindrer folk i at
handle ind i andre lande



xdzgor (31-05-2011)
Kommentar
Fra : xdzgor


Dato : 31-05-11 04:51

On 31 Maj, 12:44, "Kim Larsen \(p AltBinaries.com eller Datemas.de\)"
<kl2...@gmail.com> wrote:
> "xdzgor" <xdz...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:8f6bdec1-41aa-405d-ac45-1237e77856a3@a26g2000vbo.googlegroups.com
>
>
>
>
>
> > On 31 Maj, 07:50, "/john" <nn@ok> wrote:
> >> "Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i
> >> Tyskland.
>
> >> Derved sparer hun seks procent i moms.
>
> >> S-skatteordf rer Nick H kkerup ford mmer i Ekstra Bladet
> >> privatpersoner, der leaser biler i Tyskland:
>
> >> - Det kan ikke v re rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen
> >> hen til banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk
> >> system for fanden"
>
> >> "hvis 5000 privatpersoner leasede en bil magen til Helles VW Polo
> >> Fox, s ville staten miste ca. 122 millioner kroner i momsindt gter"
>
> >>http://www.bt.dk/politik/thorning-udnytter-moms-finte-til-billig-leas....
>
> >> Er det mon kun mig, der kommer til at t nke tilbage p Mare-Ritt?
>
> >> N , men de er jo gode socialdemokrater...
>
> >> Ikke?
>
> > Jo. Ligesom alle jyderne der k rer over gr nsen til Tyskland for at
> > undg at betale dansk moms p varerne. Usolidarisk er det!
>
> Men godt for privat- konomien hos dem som bor t t p gr nsen. Det er jo det
> herlige EU som er skyld i den slags, husk det !  Havde det ikke v ret for
> EU, s kunne vi have stoppet den trafik. S l nge noget er lovligt, s
> nytter det ikke s meget at sidde og tude over det:

Og det er sikkert godt for privatøkonomien hos alle dem som følger
reglerne om billeasing, og leaser fra Tyskland. Hvad er problemet?

Problemet er skat! En måde at prøve at retfærdiggøre at folk putter
deres glubske hænder ned i andre folks lommer.


> http://dokusiden.itgo.com/tudekiks.htm
>
> Nej der skal handles: Danmark skal UD af EU !

Skat skal NED NU! Hvis ikke, skal den fuldstændigt afvikles!

\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\) (01-06-2011)
Kommentar
Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)


Dato : 01-06-11 19:11


"xdzgor" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:dbf9451f-ba15-473b-8a5d-8ed4b371eb7b@v31g2000vbs.googlegroups.com...
On 31 Maj, 12:44, "Kim Larsen \(p AltBinaries.com eller Datemas.de\)"
> >> - Det kan ikke v re rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen
> >> hen til banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk
> >> system for fanden"
>
> > Jo. Ligesom alle jyderne der k rer over gr nsen til Tyskland for at
> > http://dokusiden.itgo.com/tudekiks.htm
>
> Nej der skal handles: Danmark skal UD af EU !
>
>Skat skal NED NU! Hvis ikke, skal den fuldstændigt afvikles!

Ja og skatten skal op nu og vi skal have flere afgifter!.



@ (31-05-2011)
Kommentar
Fra : @


Dato : 31-05-11 16:11

On Tue, 31 May 2011 07:50:48 +0200, "/john" <nn@ok> wrote:

>"Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i Tyskland.
>
>Derved sparer hun seks procent i moms.

og hvad så,

det er da lige noget for alle EU-tilhængerne -
fri bevægelighed for varer og tjenesteydelser

>
>S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet privatpersoner, der
>leaser biler i Tyskland:
>
>- Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen hen til
>banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk system for
>fanden"

hvis samme vare er dyrere hos Per end hos Poul så handler man
naturligvis hos Poul


>Nå, men de er jo gode socialdemokrater...
>
>Ikke?

hvad er der galt i at købe varen hvor den er billigst?



Kim Larsen \(på AltB~ (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 31-05-11 17:10

"@" <Snabel@snabel.net> skrev i en meddelelse
news:t11au612pnet9vc3v7tcnq4c3tn1fb7em1@4ax.com
> On Tue, 31 May 2011 07:50:48 +0200, "/john" <nn@ok> wrote:
>
>> "Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i
>> Tyskland.
>>
>> Derved sparer hun seks procent i moms.
>
> og hvad så,
>
> det er da lige noget for alle EU-tilhængerne -
> fri bevægelighed for varer og tjenesteydelser
>
>>
>> S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet
>> privatpersoner, der leaser biler i Tyskland:
>>
>> - Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen
>> hen til banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk
>> system for fanden"
>
> hvis samme vare er dyrere hos Per end hos Poul så handler man
> naturligvis hos Poul
>
>
>> Nå, men de er jo gode socialdemokrater...
>>
>> Ikke?
>
> hvad er der galt i at købe varen hvor den er billigst?

Lige præcis (til alt ovenstående).

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com



/john (31-05-2011)
Kommentar
Fra : /john


Dato : 31-05-11 19:10

"@" <Snabel@snabel.net> skrev i meddelelsen

> hvad er der galt i at købe varen hvor den er billigst?

Så godt kender jeg ikke skattelovgivningen, men hændelsen er åbenbart
interessant nok til at Helle _igen_ danner overskrifter i dagspressen.

Måske har hun ikke overtrådt lovens bogstav, men dens hensigt, og som
toppolitiker bli'r hver prut jo vendt i pressen; det er jo spillets regler.

Helle's partikollega er ihvertfald grundigt irriteret:

S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet privatpersoner, der
leaser biler i Tyskland:

- Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen hen til
banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk system for
fanden"

Måske skal loven bare finjusteres.

/john


/john (31-05-2011)
Kommentar
Fra : /john


Dato : 31-05-11 19:34


"/john" <nn@ok> skrev i meddelelsen

> Måske skal loven bare finjusteres.

Nåeeja.. og det bli'r den så:

"i det lange løb går statskassen glip af 185 mio. kr. årligt som følge af
tysk-leasede biler. Derfor har Folketinget ændret reglerne fra 2013 - en lov
Helle Thorning-Schmidt selv stemte for":

http://www.bt.dk/politik/thorning-jeg-er-glad-for-min-leasing-bil

/john


@ (01-06-2011)
Kommentar
Fra : @


Dato : 01-06-11 19:21

On Tue, 31 May 2011 20:10:19 +0200, "/john" <nn@ok> wrote:

>"@" <Snabel@snabel.net> skrev i meddelelsen
>
> > hvad er der galt i at købe varen hvor den er billigst?
>
>Så godt kender jeg ikke skattelovgivningen, men hændelsen er åbenbart
>interessant nok til at Helle _igen_ danner overskrifter i dagspressen.
>
>Måske har hun ikke overtrådt lovens bogstav, men dens hensigt, og som
>toppolitiker bli'r hver prut jo vendt i pressen; det er jo spillets regler.
>
>Helle's partikollega er ihvertfald grundigt irriteret:
>
>S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet privatpersoner, der
>leaser biler i Tyskland:
>
>- Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen hen til
>banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk system for
>fanden"
>
>Måske skal loven bare finjusteres.

og måske var det hvad HTS i virkeligheden var ude på -
ved netop at påvise "hullet" i reglerne



xdzgor (31-05-2011)
Kommentar
Fra : xdzgor


Dato : 31-05-11 10:05

On 31 Maj, 17:13, "@" <Sna...@snabel.net> wrote:
> On Tue, 31 May 2011 03:38:06 -0700 (PDT), xdzgor <xdz...@hotmail.com>
> wrote:
>
> >On 31 Maj, 07:50, "/john" <nn@ok> wrote:
> >> "Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i Tyskland..
>
> >> Derved sparer hun seks procent i moms.
>
> >> S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet privatpersoner, der
> >> leaser biler i Tyskland:
>
> >> - Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen hen til
> >> banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk system for
> >> fanden"
>
> >> "hvis 5000 privatpersoner leasede en bil magen til Helles VW Polo Fox, så
> >> ville staten miste ca. 122 millioner kroner i momsindtægter"
>
> >>http://www.bt.dk/politik/thorning-udnytter-moms-finte-til-billig-leas....
>
> >> Er det mon kun mig, der kommer til at tænke tilbage på Mare-Ritt?
>
> >> Nå, men de er jo gode socialdemokrater...
>
> >> Ikke?
>
> >Jo. Ligesom alle jyderne der kører over grænsen til Tyskland for at
> >undgå at betale dansk moms på varerne. Usolidarisk er det!
>
> så må vi jo bare ud af EU og indføre regler som hindrer folk i at
> handle ind i andre lande- Skjul tekst i anførselstegn -

Er det ikke en stor overreaktion? Der er mange ting som fx ikke
produceres i Danmark (fx biler) - skal vi ikke kunne importere disse
ting mere?



Bertel Brander (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 31-05-11 18:41

Den 31-05-2011 07:50, /john skrev:
> "Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i Tyskland.
>
> Derved sparer hun seks procent i moms.
>
> S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet privatpersoner,
> der leaser biler i Tyskland:
>
> - Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen hen
> til banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk system
> for fanden"
>
> "hvis 5000 privatpersoner leasede en bil magen til Helles VW Polo Fox,
> så ville staten miste ca. 122 millioner kroner i momsindtægter"

De egentlige skurke, de amoralske er VKO regeringen, fordi de
tillader dette leasing cirkus, for statens penge. Det er
ikke umoralsk eller forkert eller usolidarisk at tænke på
sin privatøkonomi, det er umorals, forkert og usolidarisk
at lave lover der tillader et leasing cirkus som dette.

Martin Larsen (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 31-05-11 19:31

On 31/05/11 19:40, Bertel Brander wrote:
> Den 31-05-2011 07:50, /john skrev:
>> "Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i Tyskland.
>>
>> Derved sparer hun seks procent i moms.
>>
>> S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet privatpersoner,
>> der leaser biler i Tyskland:
>>
>> - Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen hen
>> til banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk system
>> for fanden"
>>
>> "hvis 5000 privatpersoner leasede en bil magen til Helles VW Polo Fox,
>> så ville staten miste ca. 122 millioner kroner i momsindtægter"
>
> De egentlige skurke, de amoralske er VKO regeringen, fordi de
> tillader dette leasing cirkus, for statens penge. Det er
> ikke umoralsk eller forkert eller usolidarisk at tænke på
> sin privatøkonomi, det er umorals, forkert og usolidarisk
> at lave lover der tillader et leasing cirkus som dette.

Endnu en rød hykler...


Bertel Brander (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 31-05-11 20:25

Den 31-05-2011 20:30, Martin Larsen skrev:
> On 31/05/11 19:40, Bertel Brander wrote:
>> Den 31-05-2011 07:50, /john skrev:
>>> "Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i Tyskland.
>>>
>>> Derved sparer hun seks procent i moms.
>>>
>>> S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet privatpersoner,
>>> der leaser biler i Tyskland:
>>>
>>> - Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen hen
>>> til banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk system
>>> for fanden"
>>>
>>> "hvis 5000 privatpersoner leasede en bil magen til Helles VW Polo Fox,
>>> så ville staten miste ca. 122 millioner kroner i momsindtægter"
>>
>> De egentlige skurke, de amoralske er VKO regeringen, fordi de
>> tillader dette leasing cirkus, for statens penge. Det er
>> ikke umoralsk eller forkert eller usolidarisk at tænke på
>> sin privatøkonomi, det er umorals, forkert og usolidarisk
>> at lave lover der tillader et leasing cirkus som dette.
>
> Endnu en

Det undrer mig ikke at Martin ikke har noget
bidrag til debatten.

xdzgor (31-05-2011)
Kommentar
Fra : xdzgor


Dato : 31-05-11 12:33

On 31 Maj, 19:40, Bertel Brander <ber...@post4.tele.dk> wrote:
> Den 31-05-2011 07:50, /john skrev:
>
> > "Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i Tyskland.
>
> > Derved sparer hun seks procent i moms.
>
> > S-skatteordf rer Nick H kkerup ford mmer i Ekstra Bladet privatpersoner,
> > der leaser biler i Tyskland:
>
> > - Det kan ikke v re rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen hen
> > til banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk system
> > for fanden"
>
> > "hvis 5000 privatpersoner leasede en bil magen til Helles VW Polo Fox,
> > s ville staten miste ca. 122 millioner kroner i momsindt gter"
>
> De egentlige skurke, de amoralske er VKO regeringen, fordi de
> tillader dette leasing cirkus, for statens penge.

For statens penge? Er det ikke mere rigtigt at sige at Helle betaler
bare mindre - dvs hun beholder flere af sine egne penge, istedet for
at "staten" får fat i dem?


> Det er
> ikke umoralsk eller forkert eller usolidarisk at t nke p
> sin privat konomi, det er umorals, forkert og usolidarisk
> at lave lover der tillader et leasing cirkus som dette.

Det er umoralsk at lave love der tager penge fra private personer.

Bertel Brander (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 31-05-11 20:26

Den 31-05-2011 20:32, xdzgor skrev:
> On 31 Maj, 19:40, Bertel Brander<ber...@post4.tele.dk> wrote:
>> Den 31-05-2011 07:50, /john skrev:
>>
>>> "Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i Tyskland.
>>
>>> Derved sparer hun seks procent i moms.
>>
>>> S-skatteordf rer Nick H kkerup ford mmer i Ekstra Bladet privatpersoner,
>>> der leaser biler i Tyskland:
>>
>>> - Det kan ikke v re rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen hen
>>> til banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk system
>>> for fanden"
>>
>>> "hvis 5000 privatpersoner leasede en bil magen til Helles VW Polo Fox,
>>> s ville staten miste ca. 122 millioner kroner i momsindt gter"
>>
>> De egentlige skurke, de amoralske er VKO regeringen, fordi de
>> tillader dette leasing cirkus, for statens penge.
>
> For statens penge? Er det ikke mere rigtigt at sige at Helle betaler
> bare mindre - dvs hun beholder flere af sine egne penge, istedet for
> at "staten" får fat i dem?

Staten mister nogle penge, som den ellers ville have fået.

>> Det er
>> ikke umoralsk eller forkert eller usolidarisk at t nke p
>> sin privat konomi, det er umorals, forkert og usolidarisk
>> at lave lover der tillader et leasing cirkus som dette.
>
> Det er umoralsk at lave love der tager penge fra private personer.

Nej, det er sådan moderne samfund fungerer.

Jens Bruun (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 31-05-11 22:14

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen
4de540b1$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

>> Det er umoralsk at lave love der tager penge fra private personer.
>
> Nej, det er sådan moderne samfund fungerer.

Der er to grundlæggende fejlantagelser i ovenstående sætning, Brandert. Kan
du selv finde dem?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Bertel Brander (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 31-05-11 22:40

Den 31-05-2011 23:14, Jens Bruun skrev:
> Bertel Brander<bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen
> 4de540b1$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>>> Det er umoralsk at lave love der tager penge fra private personer.
>>
>> Nej, det er sådan moderne samfund fungerer.
>
> Der er to grundlæggende fejlantagelser i ovenstående sætning, Brandert

Ups, du stavede mit navn forkert.

\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\) (01-06-2011)
Kommentar
Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)


Dato : 01-06-11 19:15



"xdzgor" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:2ac0f65d-c61b-4830-960b-fb9e42f8ead5@hv8g2000vbb.googlegroups.com...
>
>
>Det er umoralsk at lave love der tager penge fra private personer.


Ja hvem var det der var bannerfører for dette synspunkt Ayn Rand ikke sandt.
Efter hendes død blev det kendt at hun havde modtaget "socialhjælp" i årene
før hendes død.



Jens Bruun (01-06-2011)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 01-06-11 19:36

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) <la@hotmail.com> skrev i meddelelsen
is5vjt$crm$1@speranza.aioe.org:

>> Det er umoralsk at lave love der tager penge fra private personer.
>
> Ja hvem var det der var bannerfører for dette synspunkt Ayn Rand ikke
> sandt. Efter hendes død blev det kendt at hun havde modtaget
> "socialhjælp" i årene før hendes død.

Er der noget om, du er på overførselsindkomst, Flemse?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\) (01-06-2011)
Kommentar
Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)


Dato : 01-06-11 20:25



"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:QcednTpd-uYCG3vQnZ2dnUVZ7qadnZ2d@giganews.com...
> (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) <la@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> is5vjt$crm$1@speranza.aioe.org:
>
>>> Det er umoralsk at lave love der tager penge fra private personer.
>>
>> Ja hvem var det der var bannerfører for dette synspunkt Ayn Rand ikke
>> sandt. Efter hendes død blev det kendt at hun havde modtaget
>> "socialhjælp" i årene før hendes død.
>
> Er der noget om, du er på overførselsindkomst, Flemse?
>
> --
> -Jens B.
>
> D.e.f.f.e.s.

Er der noget om at du har beskyldt mig for at have ødelagt flere
forretninger.



Jens Bruun (01-06-2011)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 01-06-11 20:31

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) <la@hotmail.com> skrev i meddelelsen
is63mm$o01$1@speranza.aioe.org:

>> Er der noget om, du er på overførselsindkomst, Flemse?
>
> Er der noget om at du har beskyldt mig for at have ødelagt flere
> forretninger.

Jeg har beskyldt dig for at være nazist, Sai Baba-tilhænger,
personlighedsforstyrret og fyret fra et job som IT-supporter pga.
usenet-rablerier for år tilbage, men vist ikke, at du skulle have ødelagt
flere forretninger.

Men vil du svare mig nu, Flemse?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\) (01-06-2011)
Kommentar
Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)


Dato : 01-06-11 20:59



"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:GqWdnXRR683pDnvQnZ2dnUVZ8j-dnZ2d@giganews.com...
> (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) <la@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> is63mm$o01$1@speranza.aioe.org:
>
>>> Er der noget om, du er på overførselsindkomst, Flemse?
>>
>> Er der noget om at du har beskyldt mig for at have ødelagt flere
>> forretninger.
>
> Jeg har beskyldt dig for at være nazist, Sai Baba-tilhænger,
> personlighedsforstyrret og fyret fra et job som IT-supporter pga.
> usenet-rablerier for år tilbage, men vist ikke, at du skulle have ødelagt
> flere forretninger.
>
> Men vil du svare mig nu, Flemse?
>
> --
> -Jens B.
>
> D.e.f.f.e.s.

Ah hva? beskylder du mig for at være nazist?? nej fandme nej om jeg vil
svare.



Jens Bruun (01-06-2011)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 01-06-11 22:23

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) <la@hotmail.com> skrev i meddelelsen
is65lh$svh$1@speranza.aioe.org:

>>>> Er der noget om, du er på overførselsindkomst, Flemse?
>>>
>>> Er der noget om at du har beskyldt mig for at have ødelagt flere
>>> forretninger.
>>
>> Jeg har beskyldt dig for at være nazist, Sai Baba-tilhænger,
>> personlighedsforstyrret og fyret fra et job som IT-supporter pga.
>> usenet-rablerier for år tilbage, men vist ikke, at du skulle have
>> ødelagt flere forretninger.
>>
>> Men vil du svare mig nu, Flemse?
>
> Ah hva? beskylder du mig for at være nazist?? nej fandme nej om jeg
> vil svare.

Hov-hov, Flemse. Du skal bare svare på, om du er på overførselsindkomst. At
du har været erklæret nazist, kan enhver idiot jo se ved at google dig lidt.
Du husker nok... de indlæg, du skrev med IP-adresse, og som fik dig fyret?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Vidal (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 31-05-11 20:25

Den 31-05-2011 19:40, Bertel Brander skrev:
> Den 31-05-2011 07:50, /john skrev:
>> "Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i Tyskland.
>>
>> Derved sparer hun seks procent i moms.
>>
>> S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet privatpersoner,
>> der leaser biler i Tyskland:
>>
>> - Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen hen
>> til banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk system
>> for fanden"
>>
>> "hvis 5000 privatpersoner leasede en bil magen til Helles VW Polo Fox,
>> så ville staten miste ca. 122 millioner kroner i momsindtægter"
>
> De egentlige skurke, de amoralske er VKO regeringen, fordi de
> tillader dette leasing cirkus, for statens penge. Det er
> ikke umoralsk eller forkert eller usolidarisk at tænke på
> sin privatøkonomi, det er umorals, forkert og usolidarisk
> at lave lover der tillader et leasing cirkus som dette.

Det er dumt, dumt, dumt af Helle Thorning at gå ind i en
sådan konstruktion. Fornuftigt måske, privatøkonomisk, men
uendeligt dumt.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Bertel Brander (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 31-05-11 20:27

Den 31-05-2011 21:24, Vidal skrev:
> Den 31-05-2011 19:40, Bertel Brander skrev:
>> Den 31-05-2011 07:50, /john skrev:
>>> "Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i Tyskland.
>>>
>>> Derved sparer hun seks procent i moms.
>>>
>>> S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet privatpersoner,
>>> der leaser biler i Tyskland:
>>>
>>> - Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen hen
>>> til banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk system
>>> for fanden"
>>>
>>> "hvis 5000 privatpersoner leasede en bil magen til Helles VW Polo Fox,
>>> så ville staten miste ca. 122 millioner kroner i momsindtægter"
>>
>> De egentlige skurke, de amoralske er VKO regeringen, fordi de
>> tillader dette leasing cirkus, for statens penge. Det er
>> ikke umoralsk eller forkert eller usolidarisk at tænke på
>> sin privatøkonomi, det er umorals, forkert og usolidarisk
>> at lave lover der tillader et leasing cirkus som dette.
>
> Det er dumt, dumt, dumt af Helle Thorning at gå ind i en
> sådan konstruktion. Fornuftigt måske, privatøkonomisk, men
> uendeligt dumt.

Problemet er at der er nogen de mener at "røde"
politikere bør forære hele deres indkomst til
staten, at det er umoralsk at gøre andet.

Andreas Andersen (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Andreas Andersen


Dato : 31-05-11 20:51

Den 31-05-2011 21:26, Bertel Brander skrev:
> Problemet er at der er nogen de mener at "røde"
> politikere bør forære hele deres indkomst til
> staten, at det er umoralsk at gøre andet.

Problemet er, at når man betragter røde udefra, bliver det enormt
hurtigt trættende med hykleriet. Fra de idealistiske kollegiefæller der
meget animeret kunne beklage sig over alle kapitalismens
fortrædeligheder, men som man ikke kunne få til bare at være så
solidariske at holde det fælles køkken nogenlunde rent, til SF-kollegaen
der får sat vinduer i hele boligen sort. Bag 99% af alle erklærede
socialister gemmer der sig en kæmpe hykler. De vil gerne være moralsk
hævet over os andre, og I deres egne hoveder er de det utvivlsomt også,
men udefra er det decideret smertefuldt at være vidne til den
fuldstændige mangel på selverkendelse. Når det så er en
statsministerkandidat, er det lige til at tude over.

--
Andreas

Bertel Brander (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 31-05-11 20:57

Den 31-05-2011 21:50, Andreas Andersen skrev:
> Den 31-05-2011 21:26, Bertel Brander skrev:
>> Problemet er at der er nogen de mener at "røde"
>> politikere bør forære hele deres indkomst til
>> staten, at det er umoralsk at gøre andet.
>
> Problemet er, at når man betragter røde udefra, bliver det enormt
> hurtigt trættende med hykleriet. Fra de idealistiske kollegiefæller der
> meget animeret kunne beklage sig over alle kapitalismens
> fortrædeligheder, men som man ikke kunne få til bare at være så
> solidariske at holde det fælles køkken nogenlunde rent, til SF-kollegaen
> der får sat vinduer i hele boligen sort. Bag 99% af alle erklærede
> socialister gemmer der sig en kæmpe hykler. De vil gerne være moralsk
> hævet over os andre, og I deres egne hoveder er de det utvivlsomt også,
> men udefra er det decideret smertefuldt at være vidne til den
> fuldstændige mangel på selverkendelse. Når det så er en
> statsministerkandidat, er det lige til at tude over.

Problemet er at højrefløjen mener at de røde
skal være mere "moralske" mere "idealistiske"
end andre, de mener at alle de røde helt af dem
selv skal aflevere hele deres indkomst til staten
og undlade at bede om noget igen. Højreekstremister
går helt automatisk ud fra at SFerne på kollegiet
holder køkkenet ret. Sådan hænger verden naturligvis
ikke sammen.

Andreas Andersen (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Andreas Andersen


Dato : 31-05-11 21:12

Den 31-05-2011 21:56, Bertel Brander skrev:
> Problemet er at højrefløjen mener at de røde
> skal være mere "moralske" mere "idealistiske"
> end andre, de mener at alle de røde helt af dem
> selv skal aflevere hele deres indkomst til staten
> og undlade at bede om noget igen. Højreekstremister
> går helt automatisk ud fra at SFerne på kollegiet
> holder køkkenet ret. Sådan hænger verden naturligvis
> ikke sammen.

Jeg synes ikke, det er urimeligt at forvente, at man udviser
solidaritet, når man prædiker det.

Det er et banalt eksempel, men når man sidder og kævler om, hvor ondt og
egoistisk samfundet er, og samtidig igen og igen lader sin opvask stå en
uge i et køkken, som andre skal bruge, har man ikke fattet noget som
helst. Og det er den slags socialister, jeg synes, jeg møder igen og
igen. Det er ævl og kævl og ingen substans.

--
Andreas

Bertel Brander (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 31-05-11 21:49

Den 31-05-2011 22:11, Andreas Andersen skrev:
> Den 31-05-2011 21:56, Bertel Brander skrev:
>> Problemet er at højrefløjen mener at de røde
>> skal være mere "moralske" mere "idealistiske"
>> end andre, de mener at alle de røde helt af dem
>> selv skal aflevere hele deres indkomst til staten
>> og undlade at bede om noget igen. Højreekstremister
>> går helt automatisk ud fra at SFerne på kollegiet
>> holder køkkenet ret. Sådan hænger verden naturligvis
>> ikke sammen.
>
> Jeg synes ikke, det er urimeligt at forvente, at man udviser
> solidaritet, når man prædiker det.

Jeg synes at det er urimeligt at forlange at nogen
skal udvise mere solidaritet end andre.

S.A.Thomsen (31-05-2011)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 31-05-11 21:58

On Tue, 31 May 2011 22:48:49 +0200, Bertel Brander wrote:

> Den 31-05-2011 22:11, Andreas Andersen skrev:
>> Den 31-05-2011 21:56, Bertel Brander skrev:
>>> Problemet er at højrefløjen mener at de røde
>>> skal være mere "moralske" mere "idealistiske"
>>> end andre, de mener at alle de røde helt af dem
>>> selv skal aflevere hele deres indkomst til staten
>>> og undlade at bede om noget igen. Højreekstremister
>>> går helt automatisk ud fra at SFerne på kollegiet
>>> holder køkkenet ret. Sådan hænger verden naturligvis
>>> ikke sammen.
>>
>> Jeg synes ikke, det er urimeligt at forvente, at man udviser
>> solidaritet, når man prædiker det.
>
> Jeg synes at det er urimeligt at forlange at nogen
> skal udvise mere solidaritet end andre.

Jeg synes det er rimeligt at forlange at folk lever op til det de selv
prædiker.

Jens Bruun (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 31-05-11 22:22

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen
4de55431$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Jeg synes at det er urimeligt at forlange at nogen
> skal udvise mere solidaritet end andre.

Sjovt, Brandert. Det synes jeg også. Faktisk synes jeg, at udvisning af
solidaritet er en privatsag, der ikke rager andre.

Så ikke mere "de bredeste skuldre skal bære de tungeste byrder" fra din
side?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Bertel Brander (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 31-05-11 23:10

Den 31-05-2011 23:22, Jens Bruun skrev:
> Bertel Brander<bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen
> 4de55431$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> Jeg synes at det er urimeligt at forlange at nogen
>> skal udvise mere solidaritet end andre.
>
> Sjovt, Brandert

Du stavede igen mit navn forkert.

S.A.Thomsen (31-05-2011)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 31-05-11 21:56

On Tue, 31 May 2011 21:56:59 +0200, Bertel Brander wrote:

>> Problemet er, at når man betragter røde udefra, bliver det enormt
>> hurtigt trættende med hykleriet. Fra de idealistiske kollegiefæller der
>> meget animeret kunne beklage sig over alle kapitalismens
>> fortrædeligheder, men som man ikke kunne få til bare at være så
>> solidariske at holde det fælles køkken nogenlunde rent, til SF-kollegaen
>> der får sat vinduer i hele boligen sort. Bag 99% af alle erklærede
>> socialister gemmer der sig en kæmpe hykler. De vil gerne være moralsk
>> hævet over os andre, og I deres egne hoveder er de det utvivlsomt også,
>> men udefra er det decideret smertefuldt at være vidne til den
>> fuldstændige mangel på selverkendelse. Når det så er en
>> statsministerkandidat, er det lige til at tude over.
>
> Problemet er at højrefløjen mener at de røde
> skal være mere "moralske" mere "idealistiske"
> end andre,

Nej, de skal bare være ærlige.

> de mener at alle de røde helt af dem
> selv skal aflevere hele deres indkomst til staten
> og undlade at bede om noget igen.

Nu digter du helt vildt igen.

> Højreekstremister
> går helt automatisk ud fra at SFerne på kollegiet
> holder køkkenet ret.

De rødes hykleri, kan ikke undskyldes med andres "dårlige sider".

> Sådan hænger verden naturligvis
> ikke sammen.

Du er ekstremt virkelighedsfornægtende.

Bertel Brander (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 31-05-11 23:14

Den 31-05-2011 22:56, S.A.Thomsen skrev:
> On Tue, 31 May 2011 21:56:59 +0200, Bertel Brander wrote:
>
>>> Problemet er, at når man betragter røde udefra, bliver det enormt
>>> hurtigt trættende med hykleriet. Fra de idealistiske kollegiefæller der
>>> meget animeret kunne beklage sig over alle kapitalismens
>>> fortrædeligheder, men som man ikke kunne få til bare at være så
>>> solidariske at holde det fælles køkken nogenlunde rent, til SF-kollegaen
>>> der får sat vinduer i hele boligen sort. Bag 99% af alle erklærede
>>> socialister gemmer der sig en kæmpe hykler. De vil gerne være moralsk
>>> hævet over os andre, og I deres egne hoveder er de det utvivlsomt også,
>>> men udefra er det decideret smertefuldt at være vidne til den
>>> fuldstændige mangel på selverkendelse. Når det så er en
>>> statsministerkandidat, er det lige til at tude over.
>>
>> Problemet er at højrefløjen mener at de røde
>> skal være mere "moralske" mere "idealistiske"
>> end andre,
>
> Nej, de skal bare være ærlige.

Hvor er Hele ikke ærlig?

>> Højreekstremister
>> går helt automatisk ud fra at SFerne på kollegiet
>> holder køkkenet ret.
>
> De rødes hykleri, kan ikke undskyldes med andres "dårlige sider".

Ovenstående giver ikke mening.

>> Sådan hænger verden naturligvis
>> ikke sammen.
>
> Du er ekstremt virkelighedsfornægtende.

Ovenstående giver ikke mening.

S.A.Thomsen (01-06-2011)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 01-06-11 01:03

On Wed, 01 Jun 2011 00:14:15 +0200, Bertel Brander wrote:

>>> Problemet er at højrefløjen mener at de røde
>>> skal være mere "moralske" mere "idealistiske"
>>> end andre,
>>
>> Nej, de skal bare være ærlige.
>
> Hvor er Hele ikke ærlig?

Hun tordner mod "skatte-snigerne" der leaser biler i udlandet, SAMTIDIG med
at hun selv leaser sin bil i udlandet.

Det er sgu dobbeltmoral så det basker.

>>> Højreekstremister
>>> går helt automatisk ud fra at SFerne på kollegiet
>>> holder køkkenet ret.
>>
>> De rødes hykleri, kan ikke undskyldes med andres "dårlige sider".
>
> Ovenstående giver ikke mening.

Måske ikke for dig, men for normalt begavede gør den.

>>> Sådan hænger verden naturligvis
>>> ikke sammen.
>>
>> Du er ekstremt virkelighedsfornægtende.
>
> Ovenstående giver ikke mening.

Ovenstående giver ikke mening for DIG.

Bertel Brander (01-06-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 01-06-11 01:29

Den 01-06-2011 02:03, S.A.Thomsen skrev:
> On Wed, 01 Jun 2011 00:14:15 +0200, Bertel Brander wrote:
>
>>>> Problemet er at højrefløjen mener at de røde
>>>> skal være mere "moralske" mere "idealistiske"
>>>> end andre,
>>>
>>> Nej, de skal bare være ærlige.
>>
>> Hvor er Hele ikke ærlig?
>
> Hun tordner mod "skatte-snigerne" der leaser biler i udlandet, SAMTIDIG med
> at hun selv leaser sin bil i udlandet.

Det kunne da være interessant om du havde et link.
Problemet er ikke at folk leaser biler, mens
statskassen betaler, problemet er at det er lovligt,
at VKO regeringen intet gør.

Jens Bruun (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 31-05-11 22:20

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen
4de5480a$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Problemet er at højrefløjen mener at de røde
> skal være mere "moralske" mere "idealistiske"
> end andre, de mener at alle de røde helt af dem
> selv skal aflevere hele deres indkomst til staten
> og undlade at bede om noget igen. Højreekstremister
> går helt automatisk ud fra at SFerne på kollegiet
> holder køkkenet ret. Sådan hænger verden naturligvis
> ikke sammen.

That goes without saying, Brandert. Som de fleste ved, står "socialisterne"
sjovt nok altid bagerst i køen, når der skal ydes personlige ofre. De
såkaldte "socialister" har en grim vane med altid at forvente, at andre
betaler regningen for - og rydder op efter dem. Det kalder man så
"solidaritet", og det er eddersmart. Så kan man være et dumt, asocialt svin,
der skriver "idealistiske" indlæg på usenet, og samtidig følge sig som et
"godt menneske". Du har rigtigt regnet den ud, Brandert.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Bertel Brander (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 31-05-11 23:15

Den 31-05-2011 23:19, Jens Bruun skrev:
> Bertel Brander<bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen
> 4de5480a$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> Problemet er at højrefløjen mener at de røde
>> skal være mere "moralske" mere "idealistiske"
>> end andre, de mener at alle de røde helt af dem
>> selv skal aflevere hele deres indkomst til staten
>> og undlade at bede om noget igen. Højreekstremister
>> går helt automatisk ud fra at SFerne på kollegiet
>> holder køkkenet ret. Sådan hænger verden naturligvis
>> ikke sammen.
>
> That goes without saying, Brandert

Du stavede igen mit navn forkert, så jeg gad ikke læse
resten.

Martin Larsen (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 31-05-11 20:54

On 31/05/11 21:26, Bertel Brander wrote:
> Den 31-05-2011 21:24, Vidal skrev:
>> Den 31-05-2011 19:40, Bertel Brander skrev:
>>> Den 31-05-2011 07:50, /john skrev:
>>>> "Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i Tyskland.
>>>>
>>>> Derved sparer hun seks procent i moms.
>>>>
>>>> S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet
>>>> privatpersoner,
>>>> der leaser biler i Tyskland:
>>>>
>>>> - Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen
>>>> hen
>>>> til banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk system
>>>> for fanden"
>>>>
>>>> "hvis 5000 privatpersoner leasede en bil magen til Helles VW Polo Fox,
>>>> så ville staten miste ca. 122 millioner kroner i momsindtægter"
>>>
>>> De egentlige skurke, de amoralske er VKO regeringen, fordi de
>>> tillader dette leasing cirkus, for statens penge. Det er
>>> ikke umoralsk eller forkert eller usolidarisk at tænke på
>>> sin privatøkonomi, det er umorals, forkert og usolidarisk
>>> at lave lover der tillader et leasing cirkus som dette.
>>
>> Det er dumt, dumt, dumt af Helle Thorning at gå ind i en
>> sådan konstruktion. Fornuftigt måske, privatøkonomisk, men
>> uendeligt dumt.
>
> Problemet er at der er nogen de mener at "røde"
> politikere bør forære hele deres indkomst til
> staten, at det er umoralsk at gøre andet.

Ja og Nick Hækkerup hører også til i rød stue...


Bertel Brander (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 31-05-11 20:58

Den 31-05-2011 21:53, Martin Larsen skrev:
> On 31/05/11 21:26, Bertel Brander wrote:
>> Den 31-05-2011 21:24, Vidal skrev:
>>> Den 31-05-2011 19:40, Bertel Brander skrev:
>>>> Den 31-05-2011 07:50, /john skrev:
>>>>> "Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i
>>>>> Tyskland.
>>>>>
>>>>> Derved sparer hun seks procent i moms.
>>>>>
>>>>> S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet
>>>>> privatpersoner,
>>>>> der leaser biler i Tyskland:
>>>>>
>>>>> - Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen
>>>>> hen
>>>>> til banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk
>>>>> system
>>>>> for fanden"
>>>>>
>>>>> "hvis 5000 privatpersoner leasede en bil magen til Helles VW Polo Fox,
>>>>> så ville staten miste ca. 122 millioner kroner i momsindtægter"
>>>>
>>>> De egentlige skurke, de amoralske er VKO regeringen, fordi de
>>>> tillader dette leasing cirkus, for statens penge. Det er
>>>> ikke umoralsk eller forkert eller usolidarisk at tænke på
>>>> sin privatøkonomi, det er umorals, forkert og usolidarisk
>>>> at lave lover der tillader et leasing cirkus som dette.
>>>
>>> Det er dumt, dumt, dumt af Helle Thorning at gå ind i en
>>> sådan konstruktion. Fornuftigt måske, privatøkonomisk, men
>>> uendeligt dumt.
>>
>> Problemet er at der er nogen de mener at "røde"
>> politikere bør forære hele deres indkomst til
>> staten, at det er umoralsk at gøre andet.
>
> Ja og

Igen igen demonstrerede Martin at han ikke har
noget at bidrage med.

TS (31-05-2011)
Kommentar
Fra : TS


Dato : 31-05-11 21:28

Den 31-05-2011 21:26, Bertel Brander skrev:
>
> Problemet er at der er nogen de mener at "røde"
> politikere bør forære hele deres indkomst til
> staten, at det er umoralsk at gøre andet.

Nej problemet er det usmagelige hykleri ..og så fra en
statsministerkandidat. Det står efterhånden klart at Helle ikke er andet
end en ækel opportunist.


Bertel Brander (31-05-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 31-05-11 23:15

Den 31-05-2011 22:28, TS skrev:
> Den 31-05-2011 21:26, Bertel Brander skrev:
>>
>> Problemet er at der er nogen de mener at "røde"
>> politikere bør forære hele deres indkomst til
>> staten, at det er umoralsk at gøre andet.
>
> Nej problemet er det usmagelige hykleri

Der er intet hykleri i denne sag.


Patruljen (01-06-2011)
Kommentar
Fra : Patruljen


Dato : 01-06-11 13:28

On 31 Maj, 21:24, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
> Den 31-05-2011 19:40, Bertel Brander skrev:
>
>
>
>
>
> > Den 31-05-2011 07:50, /john skrev:
> >> "Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i Tyskland..
>
> >> Derved sparer hun seks procent i moms.
>
> >> S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet privatpersoner,
> >> der leaser biler i Tyskland:
>
> >> - Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen hen
> >> til banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk system
> >> for fanden"
>
> >> "hvis 5000 privatpersoner leasede en bil magen til Helles VW Polo Fox,
> >> så ville staten miste ca. 122 millioner kroner i momsindtægter"
>
> > De egentlige skurke, de amoralske er VKO regeringen, fordi de
> > tillader dette leasing cirkus, for statens penge. Det er
> > ikke umoralsk eller forkert eller usolidarisk at tænke på
> > sin privatøkonomi, det er umorals, forkert og usolidarisk
> > at lave lover der tillader et leasing cirkus som dette.
>
> Det er dumt, dumt, dumt af Helle Thorning at gå ind i en
> sådan konstruktion. Fornuftigt måske, privatøkonomisk, men
> uendeligt dumt.

Nick Hækkerup; ‎"Langt de fleste almindelige hårdtarbejdende mennesker
betaler deres skat og leaser deres bil som tilsigtet. Men der er også
en lille del, som har meget, meget ondt og gør alt, hvad de kan for at
smyge sig udenom. Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os
andre hele vejen til banken, fordi de sniger sig udenom. Det er jo et
solidarisk system"

Kæft mand - hvor er det desillusionerende. Jeg kan genkende følelsen
som Nephew formidler - her;
http://www.youtube.com/watch?v=lusXRwt8hOk&feature=fvwrel

Bla, bla, bla...

Patruljen (01-06-2011)
Kommentar
Fra : Patruljen


Dato : 01-06-11 15:49

On 1 Jun., 23:23, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) <l...@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> is65lh$sv...@speranza.aioe.org:
>
> >>>> Er der noget om, du er på overførselsindkomst, Flemse?
>
> >>> Er der noget om at du har beskyldt mig for at have ødelagt flere
> >>> forretninger.
>
> >> Jeg har beskyldt dig for at være nazist, Sai Baba-tilhænger,
> >> personlighedsforstyrret og fyret fra et job som IT-supporter pga.
> >> usenet-rablerier for år tilbage, men vist ikke, at du skulle have
> >> ødelagt flere forretninger.
>
> >> Men vil du svare mig nu, Flemse?
>
> > Ah hva? beskylder du mig for at være nazist?? nej fandme nej om jeg
> > vil svare.
>
> Hov-hov, Flemse. Du skal bare svare på, om du er på overførselsindkomst. At
> du har været erklæret nazist, kan enhver idiot jo se ved at google dig lidt.
> Du husker nok... de indlæg, du skrev med IP-adresse, og som fik dig fyret?

Hvad så - Punk. Er du ikke selv blevet fyret for at sidde på jobbet og
hælde tomme trusler ud af ørene?



sluppermand (01-06-2011)
Kommentar
Fra : sluppermand


Dato : 01-06-11 18:20

On 31 Maj, 10:11, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com eller Datemas.de\)"
<kl2...@gmail.com> wrote:

> Der er så meget som er amoralsk men det er ikke ulovligt.

Næh, men er det en "fair løsning"?

/Kent.

sluppermand (05-06-2011)
Kommentar
Fra : sluppermand


Dato : 05-06-11 16:21

On 31 Maj, 12:44, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com eller Datemas.de\)"
<kl2...@gmail.com> wrote:
> "xdzgor" <xdz...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:8f6bdec1-41aa-405d-ac45-1237e77856a3@a26g2000vbo.googlegroups.com
>
>
>
>
>
> > On 31 Maj, 07:50, "/john" <nn@ok> wrote:
> >> "Helle Thorning-Schmidt har ... leaset en bil hos Fleggaard i
> >> Tyskland.
>
> >> Derved sparer hun seks procent i moms.
>
> >> S-skatteordfører Nick Hækkerup fordømmer i Ekstra Bladet
> >> privatpersoner, der leaser biler i Tyskland:
>
> >> - Det kan ikke være rigtigt, at de skal grine af os andre hele vejen
> >> hen til banken, fordi de sniger sig uden om. Det er jo et solidarisk
> >> system for fanden"
>
> >> "hvis 5000 privatpersoner leasede en bil magen til Helles VW Polo
> >> Fox, så ville staten miste ca. 122 millioner kroner i momsindtægter"
>
> >>http://www.bt.dk/politik/thorning-udnytter-moms-finte-til-billig-leas....
>
> >> Er det mon kun mig, der kommer til at tænke tilbage på Mare-Ritt?
>
> >> Nå, men de er jo gode socialdemokrater...
>
> >> Ikke?
>
> > Jo. Ligesom alle jyderne der kører over grænsen til Tyskland for at
> > undgå at betale dansk moms på varerne. Usolidarisk er det!
>
> Men godt for privat-økonomien hos dem som bor tæt på grænsen. Det er jo det
> herlige EU som er skyld i den slags, husk det !  Havde det ikke været for
> EU, så kunne vi have stoppet den trafik. Så længe noget er lovligt, så
> nytter det ikke så meget at sidde og tude over det:
>
> http://dokusiden.itgo.com/tudekiks.htm
>
> Nej der skal handles: Danmark skal UD af EU !

Det man _virkelig_ kan tude over er en statsministerkandidat, der vil
have os til at arbejde 12 minutter længere om dagen, acceptere højere
skatter for at "bevare velfærdssamfundet" ; betalingsring omkring
København og mange andre _vanvittige_ afgifter til _almindelige_
danskere; for derefter at konstatere at samme statsministerkandidat
leaser sin bil i Tyskland for at spare nogle få afgiftskroner til den
danske stat som hun råber så højt om, mangler penge.

Den socialdemokratiske "skabsborgerlige" statsministerkandidat har en
rigtig skidt sag der ikke har med EU at gøre, kun med dårlig moral og
etik, men det er jo ikke første gang og det bliver næppe sidste.
Hvorfor toner hun ikke rent flag?

/Kent.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste