PCMCIA-netkort
Fra : Kasper

Dato : 11-08-01 16:19

Hej
Jeg har lige været ude og købe PCMCIA-netkort til en bærbar Toshiba
satellite 230cx, men computeren vil simpelthen ikke genkende kortet - den
bliver ved med at sige at begge sokler er tomme. Skal der installeres
specielle drivere... eller noget
Jeg kører win98 se2.

Håber nogen kan hjælpe
/Kasper

Fra : Søren Bech Kristense~

Dato : 11-08-01 17:36

> [...]
>satellite 230cx, men computeren vil simpelthen ikke genkende kortet - den
>bliver ved med at sige at begge sokler er tomme. Skal der installeres

Jeg vil mene du skulle have fået en diskette med til dit netkort!
Står der ikke et producent navn på netkortet? så søg en driver hos
dem!

--
Søren Kristensen

http://www.wem.dk

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 11-08-01 17:39

Kasper skrev:

> [...]
> satellite 230cx, men computeren vil simpelthen ikke genkende kortet - den
> bliver ved med at sige at begge sokler er tomme. Skal der installeres

Hvis du har købt et nyt 32 bit netkort, så skal du være sikker på at din
bærbar kan klare det, for er din bærbar kun beregnet til 16 bit kort, så
lader den bare som ingenting.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : JYK

Dato : 11-08-01 19:29

Prøv evt. at installer dit OS mens kortet er i maskinen!

Har selv haft ibm-desktop og kort. Når jeg stoppede det i maskinen, gik
win98se selv igang med at installere det (incl. pcmcia-bro).

Jesper Y. Kristiansen