Sammensætning af PC
Fra : TNM

Dato : 11-08-01 15:19

Hvad syntes i om den her sammensætning af en
Pc? Skal bruges til spil og arbejde....

Bundkort: Asus A7V266 ATX
CPU: AMD Athlon Thunderbird 1400MHz
Ram: DDR-SDRAM PC1600 ECC Kingston 256MB
Køler til CPU: Cooler Master EP5-6I11-A1 (er MEGET i tvivl HJÆLP!)
Harddisk: IBM DeskStar 75GXP 75GB
Grafik: Asus AGP-V7700 GeForce2 GTS w./TV-Out Retail (skal fortinsvist
bruges til Cs eller lignende)
Lyd: Creative Labs SoundBlaster Live! Player 5.1 + DTT2200
Kabinet: AOpen HQ45-P4 ATX MidiTower
Netkort: 3com et-eller-andet!

Hvordan lyder det. Evt. forslag til ændringer..

Hilsen

TNM

Fra : Remmen

Dato : 11-08-01 15:41

"TNM" <admin@tnm.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kabinet: AOpen HQ45-P4 ATX MidiTower
> Netkort: 3com et-eller-andet!
>
> Hvordan lyder det. Evt. forslag til ændringer..

Hej,

Hvorfor vil du købe PC1600 ram og ikke PC2100? Og hvorfor ECC? Har du
brug for det?

Har hørt en masse dårligt om IBM's 75GXP serie. Måske skal du overveje
60GXP serien, som er nyere.

Med den processor kan du bruge et Kyro II kort og få samme eller bedre
ydelse end med et Geforce2 GTS.

Der er andre og mindst lige så gode lydkort på markedet som Creatives.
Det kunne være en idé at se lidt på dem før du beslutter dig.

Lars

--
www.matrixgames.com <-- Free wargames for download.
www.truecombat.com

Fra : Anders Lund

Dato : 11-08-01 23:05

"TNM" <admin@tnm.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad syntes i om den her sammensætning af en
> Pc? Skal bruges til spil og arbejde....
>
> Bundkort: Asus A7V266 ATX
Vel helt fint

> CPU: AMD Athlon Thunderbird 1400MHz
Sådan en vil jeg også have!

> Ram: DDR-SDRAM PC1600 ECC Kingston 256MB
Her har du et problem PC1600 kan kun køre med en bus på 200Mhz. Du skal have
2100 (bus 266 som en 1400mhz prosessor køre med) ellers vil din cpu kun køre
10,5 * (200Mhz(busen)/2)
Med mindre du vil byggen en server (dvs høj stabilitet) er ECC ikke
nødvendig. Jeg ved slet ikke om bundkortet understøtter dette.
Du kan evt købe billige (men gode) DDR ram i england:
http://www.crucial.com/uk/index.asp
Spare 7% moms og det koster ikke så meget at få sendt.

> Køler til CPU: Cooler Master EP5-6I11-A1 (er MEGET i tvivl HJÆLP!)
Tjaa, jeg har aldrig haft meget fidus til Cooler Master, jeg syntes istedet
at du skal købe en taisol 760 fra www.studiedata.dk

> Harddisk: IBM DeskStar 75GXP 75GB
Dette er hvad man kan betegne som en gammen version. Den nye hedder 60GXP og
har fået rettet nogle fejl.

> Grafik: Asus AGP-V7700 GeForce2 GTS w./TV-Out Retail (skal fortinsvist
> bruges til Cs eller lignende)
Ingen komentar, da min viden om grafikkort ikke er tidssvarende.

> Lyd: Creative Labs SoundBlaster Live! Player 5.1 + DTT2200
Den kender jeg ikke

> Kabinet: AOpen HQ45-P4 ATX MidiTower
Lyder fint
> Netkort: 3com et-eller-andet!
Hvad skal du bruge dit netværk til. Er det bare til normal fil deling og
netpartys er et billigere netkort rimeligt, evt. realtek basseret.(især hvis
du køre win2000)

> Hvordan lyder det. Evt. forslag til ændringer..
Tajj lidt.

Kunne du forresten ikke skrive hvad sådan et system kommer til at koste dig.
Anders Lund
webmaster@123grin.dk
Webmaster for GEnet.dk, Jyllands bedste netparty

Fra : raven

Dato : 13-08-01 08:28

On Sat, 11 Aug 2001 16:18:54 +0200, "TNM" <admin@tnm.adsl.dk> wrote:

>Hvad syntes i om den her sammensætning af en
>Pc? Skal bruges til spil og arbejde....
>
>Bundkort: Asus A7V266 ATX
godt valg, måske alternativt gigabyte ga-7dxr (dxr og ikke bare
ga-7dx, de er meget forskellige, pc-netto har det, shg har udsolgt).
Herved spares lydkortet, og det er amd761 chipset, så du ikke skal
patche windows.
>CPU: AMD Athlon Thunderbird 1400MHz
jeg ville købe 1300, da den er billigere
>Ram: DDR-SDRAM PC1600 ECC Kingston 256MB
pc2100 crucial non ecc for 41 $ pr. 256 Mbyte
http://www.ocworkbench.com bestil via UK, ingen told og 17 % moms.
>Køler til CPU: Cooler Master EP5-6I11-A1 (er MEGET i tvivl HJÆLP!)
>Harddisk: IBM DeskStar 75GXP 75GB
60 xp 40 Gbyte, evt. 2 stk til raid0
>Grafik: Asus AGP-V7700 GeForce2 GTS w./TV-Out Retail (skal fortinsvist
hvad med winfast eller daytona (de er mere kompatible end asus
grafikkort)
>bruges til Cs eller lignende)
>Lyd: Creative Labs SoundBlaster Live! Player 5.1 + DTT2200
kan udelades se ovenfor (live lydkort giver mest problemer)
>Kabinet: AOpen HQ45-P4 ATX MidiTower
codegen eller chieftech har bedre mulighed for kabinetblæser bagpå ud
for cpu
>Netkort: 3com et-eller-andet!

John

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 11-08-01 20:33

Ang. køler: Jeg har opnået gode resultater med en Thermaltake Vulcano II.
Min TB1400 ruller p.t. ved 1540MHz. Køleren er kommet i en forbedret
version, som hedder 6Cu. Den skulle efter sigende være endnu bedre.
Det er ikke verdens mest stille køler, men man kan meget nemt få gjort noget
ved det. Et 80mm blæsergitter og så en 80mm 20dB blæser overpå og så skal du
bare se løjer :)
Lækker løsning, hvis du sprøger mig. Jeg er meget tilfreds.