|
| Saab står stille - minimum indtil 29. augu~ Fra : KASO |
Dato : 22-07-11 14:07 |
| | |
Ukendt (22-07-2011)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-07-11 16:19 |
|
"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse news:4e2975ea$0$36564
> Hvor længe mon der går, før de lukker og slukker endeligt?
De er jo lukkede praktisk set og personligt
synes jeg det er okay.
| |
Henrik B. (22-07-2011)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 22-07-11 16:44 |
| | |
KASO (23-07-2011)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 23-07-11 09:03 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4e299ab6$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> "KASO" skrev i meddelelsen
>> news:4e2975ea$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> http://www.vibilagare.se/nyheter/konkursansokan-mot-saabbolag-33286
>> http://www.vibilagare.se/nyheter/saab-startar-tidigast-29-augusti-33287
>>
>> Hvor længe mon der går, før de lukker og slukker endeligt?
>
> Saab var/er klar til at starte produktion igen d. 9 august, men p.g.a.
> underleverandørernes sommerferie, vil det ikke være muligt før d. 29.
> august.
"Sommerferie"??
Skal vi ikke kalde det "manglende betaling til underleverandører", som det
jo reelt drejer sig om?
Selv hvis det faktisk havde skyldtes sommerferie, så er ville det være en
ualmindeligt ringe styring og planlægning, hvis man ikke havde styr på den
"detalje" før man meldte en produktionsdato ud....
>
> M.h.t. konkursbegæringen mod Saab Tools, så ér det løst med den
> leverandør, som indgik konkursbegæringen...så den er trukket tilbage.
>
Er den?
Hvor læser du det?
| |
Ib Jakobsen (23-07-2011)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 23-07-11 11:25 |
| | |
KASO (23-07-2011)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 23-07-11 18:50 |
|
"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4e2aa168$0$305$14726298@news.sunsite.dk...
> Den 23-07-2011 10:03, KASO skrev:
>
>>>
>>> M.h.t. konkursbegæringen mod Saab Tools, så ér det løst med den
>>> leverandør, som indgik konkursbegæringen...så den er trukket tilbage.
>>>
>>
>> Er den?
>> Hvor læser du det?
>
>
> I dit eget link:
>
> http://www.vibilagare.se/nyheter/saabs-dotterbolag-raddat-33291
>
>
- nej - men i en tilføjelse til historien, der ligger som et link til
den artikkel, jeg linkede til.
Bortset fra det, kan det jo meget vel være toppen af isbjerget - andre kan
meget vel følge trop for at sikre sig deres penge....
| |
Henrik B. (22-07-2011)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 22-07-11 16:44 |
|
> "KASO" skrev i meddelelsen
> news:4e2975ea$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hvor længe mon der går, før de lukker og slukker endeligt?
Desuden leveres der p.t. nye biler til kunder....
--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
| |
KASO (23-07-2011)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 23-07-11 09:19 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4e299aeb$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> "KASO" skrev i meddelelsen
>> news:4e2975ea$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hvor længe mon der går, før de lukker og slukker endeligt?
>
> Desuden leveres der p.t. nye biler til kunder....
>
Produceret hvor og hvornår?
Hvor mange?
Man kan ikke leve og betale lønninger af at sælge et par hengemte biler fra
lageret. Jeg har efterhånden tabt overblikket over, hvor længe fabrikken har
stået stille, men det er det mest af 2011 - alt imens lønninger m.m. fortsat
har skullet betales. Det er svært at se, hvordan de skal få hevet sig op til
et rentabelt firma - det er nok mere sandsynligt, at "resterne" sælges til
et kinesisk firma for produktion i Kina.
| |
Henrik B. (23-07-2011)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 23-07-11 19:41 |
|
> "KASO" skrev i meddelelsen
> news:4e2a845e$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Desuden leveres der p.t. nye biler til kunder....
>
> Produceret hvor og hvornår?
> Hvor mange?
>
> Man kan ikke leve og betale lønninger af at sælge et par hengemte biler
> fra lageret. Jeg har efterhånden tabt overblikket over, hvor længe
> fabrikken har
Ovenstående kommentar understreger jo blændende, at dit eneste mål med dine
indlæg er at genere undertegnede mest muligt, og at du reelt ikke aner en
klap om de ting du udtaler dig om!!!
Der leveres Saab 9-4X til kunder, bygget i Mexico...
--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
| |
KASO (23-07-2011)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 23-07-11 20:14 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4e2b15c0$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> "KASO" skrev i meddelelsen
>> news:4e2a845e$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Desuden leveres der p.t. nye biler til kunder....
>>
>> Produceret hvor og hvornår?
>> Hvor mange?
>>
>> Man kan ikke leve og betale lønninger af at sælge et par hengemte biler
>> fra lageret. Jeg har efterhånden tabt overblikket over, hvor længe
>> fabrikken har
>
> Ovenstående kommentar understreger jo blændende, at dit eneste mål med
> dine indlæg er at genere undertegnede mest muligt, og at du reelt ikke
> aner en klap om de ting du udtaler dig om!!!
Nej - de viser blot, at alle dine reklamer for Saab ikke har hold i
virkeligheden.
Du videregiver kritikløst propaganda fra Saab - jeg fortæller lidt mere om
virkeligheden istedet.
At jeg ikke gider føre regnskab med, hvor mange uger fabrikken har stået
stille, har intet med sagen at gøre - du ønsker alligevel ikke at høre
svaret.
Jeg må desuden skuffe dig med, at du ikke har tilstrækkelig betydning til,
at jeg vil ofre tid blot for at "genere dig"....
> Der leveres Saab 9-4X til kunder, bygget i Mexico...
Det svarer vist ikke på, hvor mange?
| |
Per (24-07-2011)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 24-07-11 08:17 |
|
Henrik B. wrote:
>
> Der leveres Saab 9-4X til kunder, bygget i Mexico...
= Jeg aldrig gad eje en.
Svarer til at den er bygget i Indien eller Kina - Altså elendig kvalitet.
SAAB er Svensk og skal bygges i Sverige af gode svenske kolleger. Tænk at
have en SAAB, hvor der står made in Mexico på....Den får man nok ikke meget
for på brugtmarkedet...
Hilsen Per
| |
KASO (24-07-2011)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 24-07-11 09:36 |
|
"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4e2bc716$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Henrik B. wrote:
>>
>> Der leveres Saab 9-4X til kunder, bygget i Mexico...
>
> = Jeg aldrig gad eje en.
>
> Svarer til at den er bygget i Indien eller Kina - Altså elendig kvalitet.
>
> SAAB er Svensk og skal bygges i Sverige af gode svenske kolleger. Tænk at
> have en SAAB, hvor der står made in Mexico på....Den får man nok ikke
> meget for på brugtmarkedet...
>
> Hilsen Per
Nu er det ved at være længe siden, at Saab har været synderligt "svensk" -
GM-platforme, Fiat og GM-motorer (i nogle versioner) etc. - selv om Henrik
gør sit bedste for at overbevise alle om, at det bliver en "ægte" Saab af at
flytte tændingslåsen, er realiteterne, at det langt hen af vejen
grundlæggende er GM-modeller.
Sandsynligheden taler for, at en evt. fremtidig produktion nok kommer til at
ligge i Kina. Efter skilsmissen med GM, skal de jo så finde nye leverandører
af platforme, når de modeller, der pt. er i støbeskeen/produktion, forældes.
| |
Klaus G. (23-07-2011)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 23-07-11 13:06 |
|
> Hvor længe mon der går, før de lukker og slukker endeligt?
Det ender vel sådan her :)
| |
Klaus G. (23-07-2011)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 23-07-11 13:06 |
| | |
|
|