Omdrejningsproblem - Aerox
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 11-08-01 13:42

Hejsa

Jeg har købt en brugt scooter, en Yamaha Aerox. (1500KM)
Den har et ganske glimrende optræk og stopper først ved 90-100km/t efter
speedometer.
Der er sat en Hebo ustødning på og skiven i variator er fjernet.
Men den reagerer sløvt hvis man giver fuld gas ved for eks. 50km/t. Efter et
stykke tid kommer omdrejningerne og accelration.
Vil nogle lette ruller løse problemet?? Og mister jeg ikke min gode topfart
ved det??
Og hvor meget skal evt. nye ruller veje?? Der fulgte nogle ruller med i en
pose, så de er nok blevet skiftet...

På forhånd tak!
Hans Mouridsen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 11-08-01 18:13

"Hans Mouridsen" <hom@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved det??
> Og hvor meget skal evt. nye ruller veje?? Der fulgte nogle ruller med i en

Prøv med 4,5 gr ruller ! Hvis det ikke hjælper så prøv en Polini eller
Malossi variator !

/Thomas