Problemer med: Thunderbird 900, Abit KT7-R~
Fra : Druid

Dato : 11-08-01 12:38

F.eks. under opstarten af Windows2000 (lige når den er kommet ind) så hakker
den altid lidt i lyden... samme problem har jeg også f.eks. hvis jeg
afspiller mp3 musik... den hakker ikke hele tiden, men den kan godt gøre det
lidt.

Det er MEGA træls! Hvad kan jeg gøre ved problemet?!

-Rasmus

Fra : Druid

Dato : 11-08-01 13:46

Jeg fik en mail om jeg skulle prøve at flytte lydkortet til den nedereste
PCI sokkel... det er gjort men uden effekt.

Iøvrigt har jeg lagt mærke til at når den hakker så er der en pludselig
voldsom CPU belastning! (set via taskmanager). Når den bare står fx. med
lidt ICQ, IE, Outlook og så mp3 så er der 1-3% belastning.

Håber virkeligt der er nogen der har en god idé! :-/

Disse kort sidder i maskinen

1. Geforce2 grafikkort
2. tom
3. ACard SCSI controller
4. tom
5. 3Com 3C905C-TX-M netkort
6. tom
7. SB Live! (Shared ISA/PCI plads)

Fra : Druid

Dato : 11-08-01 14:12

Læste inde på http://www.geforcefaq.com/faq.cgi#hw:gef:troub:all1irqw2k om
problemet med ACPI der er slået til via BIOS som så gør at næsten alt ligger
på IRQ 9 eller 11.

I mit tilfælde er "PNP OS" allerede slået FRA i BIOS, men næsten alt ligger
på IRQ 11. Går næsten ud fra dette er problemet nu, men hvad gør jeg så ved
det... nogen der har erfaringer?

-Rasmus

Fra : Madsen

Dato : 11-08-01 16:25

"Druid" <druid@shellhost.dk> skrev:

> [...]
> på IRQ 11. Går næsten ud fra dette er problemet nu, men hvad gør jeg så ved

Prøv at kigge dig lidt omkring i gruppen.

Newsgroups: dk.edb.hardware
Subject: Hyletone - hvorefter maskinen låser???
Date: Tue, 7 Aug 2001 15:52:04 +0200

- Kunne være en af dem, men der findes mange flere indlæg
som omhandler problemer med SB Live.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Druid

Dato : 11-08-01 23:07

Prøvede lige at tage lydkortet helt ud... kan se der stadig kommer en træls
stor CPU belasting (op til 100%!!) så musen ligefrem hakker henover skærmen
hvis jeg kører den i cirkler lige når den kommer ind i Wintendo2000.

Andre der har forslag?

Fra : Druid

Dato : 12-08-01 00:16

Hmm... hev lige SCSI controlleren ud og satte lydkortet i igen. Stadig samme
problemer.