/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Bærbar til 995 kr.?
Fra : Thunder (4920 Sølles~


Dato : 08-07-11 08:58

Hejsa, som overskriften siger er jeg nu utallige gange over et par år rendt
i et bestemt firma på nettet som har følgende

http://www.pricerunner.dk/pl/27-2603255/Baerbare/HP-Compaq-Presario-CQ61-405SF-Sammenlign-Priser

Det er har gennem årene været forkellige bærbare, men stort set altid den
samme pris - 995kr.

Jeg har lige (i min uvidenhed) skrevet til firmaets direktør og sagt at jeg
syntes at den bærbar lød interessant og at jeg gerne ville købe den til den
annoncerede pris.


Jeg er godt klar over at det kommer der ikke andet end undskyldninger ud
af. Labtech vil sandsynlivis give pricerunner skylden og pricerunner(som
jeg også har gjort opmærksom på fejlen) vil sandsynligvis give Labtech
skylden - har prøvet det før med edbpriser.

Men jeg vil gerne spørge til markedsføringsloven og købeloven, om der ikke
er noget om at varen skal sælges til den annoncerede pris?

Eller der skal gives en kompensation til kunden, når fejlen opdages?

Isåfald hvem skal give kompensation til kunden, søgemaskinen(pricerunner)
eller forhandleren(Labtech)?
--
-----------------------------------
Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson


 
 
Ivan V. Klattrup (08-07-2011)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 08-07-11 08:59

Thunder (4920 Søllested) skrev:

>Labtech vil sandsynlivis give pricerunner skylden

Selvfølgelig, der står klart og tydeligt på pricerunner at Labtech ikke er
samarbejdsparter

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Thunder (4920 Sølles~ (08-07-2011)
Kommentar
Fra : Thunder (4920 Sølles~


Dato : 08-07-11 09:14

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4e16b8dc$0$312$14726298@news.sunsite.dk...
> Thunder (4920 Søllested) skrev:
>
>>Labtech vil sandsynlivis give pricerunner skylden
>
> Selvfølgelig, der står klart og tydeligt på pricerunner at Labtech ikke
> er samarbejdsparter
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk


Fik du dig ikke et godt morgengrin, da du så det:)

Tja, de er måske ikke samarbejdspartner, men oplysningerne må jo komme et
sted fra, og det er vel ikke søgemaskinen som har fabrikeret annoncen. Så
mine spørgsmål er sådan set ikke besvaret.

--
-----------------------------------
Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson


Bertel Lund Hansen (08-07-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 08-07-11 09:26

Thunder (4920 Søllested) skrev:

> Men jeg vil gerne spørge til markedsføringsloven og købeloven, om der ikke
> er noget om at varen skal sælges til den annoncerede pris?

Nej, ikke som udgangspunkt. Men aftaleloven siger (forenklet
udlagt) at hvis der foreligger en fejl som køber ikke kan og ikke
bør kunne opdage, så er sælger forpligtet af sin fejlskrift.

En vare der plejer at koste omkring 4'000 kr. annonceres til 1000
kr. - det er nok en fejl. Hvis den derimod var annonceret til
3'500 kr. eller måske endda 3'000 kr., kunne man bedre acceptere
at køber var i god tro.

> Eller der skal gives en kompensation til kunden, når fejlen opdages?

Overhovedet ikke. Sådan en regel har aldrig fandtes.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Bertel Lund Hansen (08-07-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 08-07-11 09:41

Bertel Lund Hansen skrev:

> Nej, ikke som udgangspunkt. Men aftaleloven siger (forenklet
> udlagt) at hvis der foreligger en fejl som køber ikke kan og ikke
> bør kunne opdage, så er sælger forpligtet af sin fejlskrift.

Men hvis det slet ikke er sælger selv der annoncerer, så er han
ikke den mindste smule forpligtet af noget som helst.

Om annoncøren kan være det, tør jeg ikke tage stilling til, men
han har måske taget forbehold for fejl, og så er der heller ikke
noget at gøre.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Thunder (4920 Sølles~ (08-07-2011)
Kommentar
Fra : Thunder (4920 Sølles~


Dato : 08-07-11 09:52

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i
meddelelsen news:4e16c29e$0$306$14726298@news.sunsite.dk...
> Bertel Lund Hansen skrev:
>
>> Nej, ikke som udgangspunkt. Men aftaleloven siger (forenklet
>> udlagt) at hvis der foreligger en fejl som køber ikke kan og ikke
>> bør kunne opdage, så er sælger forpligtet af sin fejlskrift.
>
> Men hvis det slet ikke er sælger selv der annoncerer, så er han
> ikke den mindste smule forpligtet af noget som helst.
>
> Om annoncøren kan være det, tør jeg ikke tage stilling til, men
> han har måske taget forbehold for fejl, og så er der heller ikke
> noget at gøre.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/


Se, det besvarede mine spørgsmål:) Tak Bertel:)

--
-----------------------------------
Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson


Thunder (4920 Sølles~ (08-07-2011)
Kommentar
Fra : Thunder (4920 Sølles~


Dato : 08-07-11 10:21

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i
meddelelsen news:4e16c29e$0$306$14726298@news.sunsite.dk...
> Bertel Lund Hansen skrev:
>
>> Nej, ikke som udgangspunkt. Men aftaleloven siger (forenklet
>> udlagt) at hvis der foreligger en fejl som køber ikke kan og ikke
>> bør kunne opdage, så er sælger forpligtet af sin fejlskrift.
>
> Men hvis det slet ikke er sælger selv der annoncerer, så er han
> ikke den mindste smule forpligtet af noget som helst.
>
> Om annoncøren kan være det, tør jeg ikke tage stilling til, men
> han har måske taget forbehold for fejl, og så er der heller ikke
> noget at gøre.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/


Hej Bertel, nu er jeg hos selve forhandleren faldet over noget som fatisk
må betegnes som sjusk. Men spørgsmålet går nu på om dit svar stadig gælder
når forhandleren gentagne gange kører med utroligt nedsatte priser:)

Se selv her hvor hvis du kører ned ad siden kan se noget utroligt:)

http://www.labtech.dk/?p=p&pg=LAP

Bare kig på priserne for batterier:) Jeg aldrig selv set batterier til
bærbare til kun 95 kr.

--
-----------------------------------
Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson


Bertel Lund Hansen (08-07-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 08-07-11 11:00

Thunder (4920 Søllested) skrev:

> Hej Bertel, nu er jeg hos selve forhandleren faldet over noget som fatisk
> må betegnes som sjusk. Men spørgsmålet går nu på om dit svar stadig gælder
> når forhandleren gentagne gange kører med utroligt nedsatte priser:)

Mine principielle svar står ved magt.

> Se selv her hvor hvis du kører ned ad siden kan se noget utroligt:)

Så utroligt at der nok må foreligge en fejl.

Hvis du gør sælger opmærksom på det og han fortsat annoncerer med
samme pris på samme vare, så har du krav på at få varen til
prisen.

Hvis han ofte annoncerer med 'fejl' men på forskellige varer, så
find et andet sted at handle. Skriv evt. til
Forbrugerombudsmanden om det.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Michael Sørensen (08-07-2011)
Kommentar
Fra : Michael Sørensen


Dato : 08-07-11 12:04

Den 08-07-2011 10:26, Bertel Lund Hansen skrev:
> Thunder (4920 Søllested) skrev:
>
>> Men jeg vil gerne spørge til markedsføringsloven og købeloven, om der ikke
>> er noget om at varen skal sælges til den annoncerede pris?
>
> Nej, ikke som udgangspunkt. Men aftaleloven siger (forenklet
> udlagt) at hvis der foreligger en fejl som køber ikke kan og ikke
> bør kunne opdage, så er sælger forpligtet af sin fejlskrift.

Du skal i den forbindelse huske, at der er forskel på fejlskrift i fx
annoncer og fejlskrift på butikkens lokation.

Førstnævnte er opfordring til at gøre tilbud. dem er sælger ikke bundet
af. SIdstnævnte er et tilbud. Dem er de bundet af, stadig under de
betingelser du næver ovenfor.

Thunder (4920 Sølles~ (08-07-2011)
Kommentar
Fra : Thunder (4920 Sølles~


Dato : 08-07-11 10:15

"Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> skrev i meddelelsen
news:4e16b732$0$304$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa, som overskriften siger er jeg nu utallige gange over et par år
> rendt i et bestemt firma på nettet som har følgende
>
> http://www.pricerunner.dk/pl/27-2603255/Baerbare/HP-Compaq-Presario-CQ61-405SF-Sammenlign-Priser
>
> Det er har gennem årene været forkellige bærbare, men stort set altid den
> samme pris - 995kr.
>
> Jeg har lige (i min uvidenhed) skrevet til firmaets direktør og sagt at
> jeg syntes at den bærbar lød interessant og at jeg gerne ville købe den
> til den annoncerede pris.
>
>
> Jeg er godt klar over at det kommer der ikke andet end undskyldninger ud
> af. Labtech vil sandsynlivis give pricerunner skylden og pricerunner(som
> jeg også har gjort opmærksom på fejlen) vil sandsynligvis give Labtech
> skylden - har prøvet det før med edbpriser.
>
> Men jeg vil gerne spørge til markedsføringsloven og købeloven, om der
> ikke er noget om at varen skal sælges til den annoncerede pris?
>
> Eller der skal gives en kompensation til kunden, når fejlen opdages?
>
> Isåfald hvem skal give kompensation til kunden, søgemaskinen(pricerunner)
> eller forhandleren(Labtech)?
> --
> -----------------------------------
> Med venlig hilsen / With kind regards
>
> Jan Johansson


Denne gang på forhandleren egen hjemmeside

http://www.labtech.dk/?p=pd&id=MB292KNA&mode=a

Gælder samme svar så stadig?
--
-----------------------------------
Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson


Niels C. Grønlund [D~ (08-07-2011)
Kommentar
Fra : Niels C. Grønlund [D~


Dato : 08-07-11 10:17


"Thunder (4920 Søllested)" skrev i en meddelelse
> Hejsa, som overskriften siger er jeg nu utallige gange over et par år
> rendt i et bestemt firma på nettet som har følgende
>
> http://www.pricerunner.dk/pl/27-2603255/Baerbare/HP-Compaq-Presario-CQ61-405SF-Sammenlign-Priser
>
> Det er har gennem årene været forkellige bærbare, men stort set altid den
> samme pris - 995kr.
>
> Jeg har lige (i min uvidenhed) skrevet til firmaets direktør og sagt at
> jeg syntes at den bærbar lød interessant og at jeg gerne ville købe den
> til den annoncerede pris.
>
>
> Jeg er godt klar over at det kommer der ikke andet end undskyldninger ud
> af. Labtech vil sandsynlivis give pricerunner skylden og pricerunner(som
> jeg også har gjort opmærksom på fejlen) vil sandsynligvis give Labtech
> skylden - har prøvet det før med edbpriser.
>
> Men jeg vil gerne spørge til markedsføringsloven og købeloven, om der ikke
> er noget om at varen skal sælges til den annoncerede pris?
>
> Eller der skal gives en kompensation til kunden, når fejlen opdages?
>
> Isåfald hvem skal give kompensation til kunden, søgemaskinen(pricerunner)
> eller forhandleren(Labtech)?
> --
> -----------------------------------
> Med venlig hilsen / With kind regards
>
> Jan Johansson

Nu er det jo ikke en bærbar men et Display til Acer Aspire 5552

http://www.labtech.dk/?p=p&search=display

Hvilket også står på pricerunner under Forhandlerpræsentation.

Så jeg er helt overbevist om du kan købe displayet til prisen.

Så forhandleren har i min optik intet i klemme. Pricerunner leverer en søge
funktion og er ikke sælger, så der er ingen at komme efter.
Det er søgefunktionen der giver en forkert overordnet beskrivelse af
produktet. Hvis du læser, der hvor du skal bestille vil du også se det er et
display der tales om.

En anden ting er med dit spørgsmål her i gruppen har du allerede bevist du
er i "ond" tro og godt ved det er en fejl.

Mvh.
Niels





RK (08-07-2011)
Kommentar
Fra : RK


Dato : 08-07-11 12:06


>Nu er det jo ikke en bærbar men et Display til Acer Aspire 5552

Egentlig ogå min første tanke da jeg så link...


Thunder (4920 Sølles~ (08-07-2011)
Kommentar
Fra : Thunder (4920 Sølles~


Dato : 08-07-11 15:55

"Niels C. Grønlund [DK-2500]" <nielsgroenlund@gmail.com> skrev i
meddelelsen news:4e16cb33$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Thunder (4920 Søllested)" skrev i en meddelelse
>> Hejsa, som overskriften siger er jeg nu utallige gange over et par år
>> rendt i et bestemt firma på nettet som har følgende
>>
>> http://www.pricerunner.dk/pl/27-2603255/Baerbare/HP-Compaq-Presario-CQ61-405SF-Sammenlign-Priser
>>
>> Det er har gennem årene været forkellige bærbare, men stort set altid
>> den samme pris - 995kr.
>>
>> Jeg har lige (i min uvidenhed) skrevet til firmaets direktør og sagt at
>> jeg syntes at den bærbar lød interessant og at jeg gerne ville købe den
>> til den annoncerede pris.
>>
>>
>> Jeg er godt klar over at det kommer der ikke andet end undskyldninger ud
>> af. Labtech vil sandsynlivis give pricerunner skylden og pricerunner(som
>> jeg også har gjort opmærksom på fejlen) vil sandsynligvis give Labtech
>> skylden - har prøvet det før med edbpriser.
>>
>> Men jeg vil gerne spørge til markedsføringsloven og købeloven, om der
>> ikke er noget om at varen skal sælges til den annoncerede pris?
>>
>> Eller der skal gives en kompensation til kunden, når fejlen opdages?
>>
>> Isåfald hvem skal give kompensation til kunden,
>> søgemaskinen(pricerunner) eller forhandleren(Labtech)?
>> --
>> -----------------------------------
>> Med venlig hilsen / With kind regards
>>
>> Jan Johansson
>
> Nu er det jo ikke en bærbar men et Display til Acer Aspire 5552
>
> http://www.labtech.dk/?p=p&search=display
>
> Hvilket også står på pricerunner under Forhandlerpræsentation.
>
> Så jeg er helt overbevist om du kan købe displayet til prisen.
>
> Så forhandleren har i min optik intet i klemme. Pricerunner leverer en
> søge funktion og er ikke sælger, så der er ingen at komme efter.
> Det er søgefunktionen der giver en forkert overordnet beskrivelse af
> produktet. Hvis du læser, der hvor du skal bestille vil du også se det er
> et display der tales om.
>
> En anden ting er med dit spørgsmål her i gruppen har du allerede bevist
> du er i "ond" tro og godt ved det er en fejl.
>
> Mvh.
> Niels
>
>
>
>


Nej jeg er ikke i ond tro, da jeg ikke havde tænkt mig at gøre noget ved
det:) Jeg ville bare have svar på spørgsmålet og på en sjov måde gøre
sælger opmærksom på fejlen, når de nu har haft den samme fejl igennem nogle
år dog med forskellige bærbare. Her kommer man til at tænke på om det måske
er for at lokke kunder til butikken.



--
-----------------------------------
Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson


alexbo (08-07-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 08-07-11 10:55


"Thunder skrev

> Men jeg vil gerne spørge til markedsføringsloven og købeloven, om der ikke
> er noget om at varen skal sælges til den annoncerede pris?

Nej, det er ikke anderledes end hvis jeg her skriver at Bilka sælger 40"
Sony TV for 700 kr.

Hverken Bilka eller jeg er forpligtet til at sælge dig et TV til den pris.

mvh
Alex Christensen


SvenP (08-07-2011)
Kommentar
Fra : SvenP


Dato : 08-07-11 16:15


"Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:4e16b732$0$304$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa, som overskriften siger er jeg nu utallige gange over et par år
> rendt i et bestemt firma på nettet som har følgende
>
> http://www.pricerunner.dk/pl/27-2603255/Baerbare/HP-Compaq-Presario-CQ61-405SF-Sammenlign-Priser
>

Når jeg klikker på dit link står der i forhandlerpræsentation:
Display til Acer Aspire 5552
måske er prisen ikke helt forkert for et display?

Mvh. Sven



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408921
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste