Flytte DAT bånd imellem Linux og Windows N~
Fra : Martin Skøtt

Dato : 28-12-00 01:49

Hej
Dette er spørgsmål er fordelt 50/50 imellem Linux og Windows, men jeg
tror chancen for at få svar her er større end i en af Windows
grupperne.

Jeg ønsker at flytte en større mængde data to maskiner. Den ene kører
Windows NT og den anden kører Linux (RH6.1). Maskinerne er ikke
forbundet i netværk og overførsel igennem internet er udelukket
ligeledes er harddisk og floppy. Begge maskiner er udstyret med DAT
drev og min ide er nu at flytte data vha. bånd.
Er der nogen som har et forslag til hvordan jeg gør dette? Det ville
være tilstrækkeligt at bruge tar, men hvordan fortæller jeg tar under
Windows at den ikke skal kigge i den fil, men på et DAT drev?
Al hjælp i den rigtige retning vil blive modtaget med stor tak.

Martin Skøtt
mskott@image.dk

Believe nothing no matter where you read it or who has said it, not even if I
have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense.
--Buddha

Fra : N/A

Dato : 28-12-00 15:25

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-12-00 15:25

On Thu, 28 Dec 2000 13:18:48 GMT, "Metuz" <tnr@mail.dk> wrote:

>Hejsa
>Jeg har ikke prøvet men prøv at se om man kan få tar til windows, med tar
>kan man overfører filer mellem linux og aix så hvorfor ikke windows

Winzip kan klare tar filer på windows

Fra : Peter Makholm

Dato : 28-12-00 16:19

Martin Schultz <doctor_m@REMOVE.THIS.cryogen.com> writes:

> Winzip kan klare tar filer på windows

Ja, men kan den også klare at læse tar direkte fra en enhed?

Fra : Martin Skøtt

Dato : 28-12-00 20:18

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> Ja, men kan den også klare at læse tar direkte fra en enhed?

Det er det som er hele humlen i mit problem. Jeg har pt. ikke adgang
til en Windows maskine med DAT (den jeg skal flytte data til er i
Irland og der er lukket på kontoret imellem jul og nytår, derfor er
jeg hjemmme i DK). Er der nogen som har en Windows maskine med en DAT
station og som lige kan tjekke om det er muligt at "Mounte" DAT drev
så de er tilgængelige via. kommandolinien.

Fra : N/A

Dato : 29-12-00 09:28

Fra : Metuz

Dato : 29-12-00 09:28

Tar er jo open kode så ....

--
/Metuz www.hardwaresiden.dk PC og PS2

Fra : Flemming Riis

Dato : 29-12-00 09:41

On Fri, 29 Dec 2000 08:27:54 GMT, "Metuz" <tnr@mail.dk> wrote:

>Tar er jo open kode så ....

Der ligger faktisk nogle referencer på tapeguy.com med nogle som har
restoret *nix tapes på MS ting så den anden vej burde være muligt.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-01-01 10:34

Metuz wrote:

> Tar er jo open kode så ....

Koden kan være lige så åben den vil, hvis man ikke kan få hul ned til
båndstationen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear