frames
Fra : Ballex

Dato : 10-08-01 21:49

Hejsa,
håber der er en vænlig sjæl der kan hjælpe mig.

Er det ikke muligt at centrere en frame, havde tænkt lidt hend ad
rows="*,650,*" så jeg fik en frame på 650 der var centreret, men
jeg kan ikke få det til at virke, nogle der har en idé.

/ballex

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 10-08-01 23:08

Ballex skrev

> Er det ikke muligt at centrere en frame, havde tænkt lidt hend ad
> rows="*,650,*" så jeg fik en frame på 650 der var centreret, men
> jeg kan ikke få det til at virke, nogle der har en idé.

Øhmm ikke rigtigt forstået. Du er sikker på at du ikke mener en tabel ???

hej

jopa

www.jp-web.dk

Fra : J.C. Voss

Dato : 11-08-01 00:04

Ballex <cjhball@hotmail.com> wrote:

> Er det ikke muligt at centrere en frame, havde tænkt lidt hend ad
> rows="*,650,*" så jeg fik en frame på 650 der var centreret, men
> jeg kan ikke få det til at virke, nogle der har en idé.

Prøv at brug procent til at definere størrelsen på den midterste frame
istedet.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN">
<frameset rows="*,65%,*" border="0">
<frame name="yadda1" src="ditdokument.html" scrolling="auto">
<frame name="yadda2" src="ditandetdokument.html" scrolling="auto">
<frame name="yadda3" src="dittredjedokument.html" scrolling="auto">
</frameset>
<noframes>
Opgrader din browser for at se frames -- sucka!
</noframes>

--
Jonas @ 11°56° ------------------------------
'Det var mig der inspirerede | Remember Occam's razor? |

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 11-08-01 01:01

"J.C. Voss" <jcSPAM@BLOCKvoss.tf> skrev i en meddelelse
> [...]

Umiddelbart vil jeg anbefale dig at bruge en table i stedet som jopa også er
lidt inde på. Frames skal helst undgås af hensyn til indexering af din side
og generelt set er frames overflødige medmindre de tjener et helt bestemt
formål...

> Prøv at brug procent til at definere størrelsen på den midterste frame
> istedet.

[SNIP: Frameset]
> <noframes>
> Opgrader din browser for at se frames -- sucka!
> </noframes>

Øhh, nej lad være med at skrive ovenstående. Se evt. denne søgning på
google:
http://www.google.com/search?q=Denne+Web-side+bruger+rammer%2C+og+din+browse
r+underst%F8tter+ikke+rammer.&btnG=Google+Search

Ikke helt det samme, men næsten. Skriv i stedet en body med en beskrivelse
af indholdet af din side i noframes.

--
/Kasper
<http://www.kyndsberg.dk/>

Fra : Claus Pryds

Dato : 11-08-01 10:32

"Ballex" <cjhball@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> rows="*,650,*" så jeg fik en frame på 650 der var centreret, men
> jeg kan ikke få det til at virke, nogle der har en idé.

Måske kan du bruge denne kode

<frameset frameborder="0" framespacing="0" border="0" rows="*,650,*"
cols="100%">
<frame src="bal.htm" name="Ramme1_1" scrolling="no">
<frameset cols="*,650,*">
<frame src="bal.htm" name="Ramme2_1" scrolling="no">
<frame src="bal.htm" name="Ramme2_2" scrolling="no">
<frame src="bal.htm" name="Ramme2_3" scrolling="no">
</frameset>
<frame src="bal.htm" name="Ramme3_1" scrolling="no">
</frameset>

Men jeg mener også du vil have mere glæde af en table
--
MVH
Claus Pryds