/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Hvem er Helle Fagralid?
Fra : Jørgen Grandt


Dato : 22-06-11 13:27

DSB-bladet 'Ud & Se' bringer en større artikel og forsidebillede
af Helle Fagralid og omtaler hende som en af Danmarks mest brugte
(brugte formodentlig i positiv betydning) skuespillerinder, og
som førstekysseren på film og i teatret.

Jeg har aldrig hørt om konen før. Har I?

--
Jørgen Grandt


 
 
Klaus Petersen (22-06-2011)
Kommentar
Fra : Klaus Petersen


Dato : 22-06-11 14:52

Jørgen Grandt wrote:

> DSB-bladet 'Ud & Se' bringer en større artikel og forsidebillede af
> Helle Fagralid og omtaler hende som en af Danmarks mest brugte
> (brugte formodentlig i positiv betydning) skuespillerinder, og som
> førstekysseren på film og i teatret.
>
> Jeg har aldrig hørt om konen før. Har I?

Hun har måske været hyret en del gange, men ikke lige frem til roller
af den store betydning for produktionerne, så det er nok derfor der
stort set ikke er en eneste der aner hvem hun er.
http://www.imdb.com/name/nm0265149/

Men størstedelen af hendes karriere ligger åbenbart i teater
produktioner og det er her man skal finde grunden til den store gåde om
hvem hun er.

Peter Brandt Nielsen (22-06-2011)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 22-06-11 18:24

Jørgen Grandt skrev:

> DSB-bladet 'Ud & Se' bringer en større artikel og forsidebillede af
> Helle Fagralid og omtaler hende som en af Danmarks mest brugte (brugte
> formodentlig i positiv betydning) skuespillerinder, og som
> førstekysseren på film og i teatret.
>
> Jeg har aldrig hørt om konen før. Har I?

Ja. Måske lagde jeg første gang mærke til hende i "Nikolaj og Julie".
Det Kgl. Teater har haft store plakater hængende i København med hendes
ansigt på linje med andre af deres kendte skuespilleres.

En af Danmarks mest brugte på film er hun nok ikke.

--
Peter Brandt Nielsen

Per H. Nielsen (23-06-2011)
Kommentar
Fra : Per H. Nielsen


Dato : 23-06-11 09:49

Jørgen Grandt wrote:
> Jeg har aldrig hørt om konen før. Har I?

Ja. Jeg kan sagtens se hende for mig og vil til enhver tid
kunne sætte navn på hende, når jeg ser hende. Jeg kan dog ikke
remse op, hvad jeg rent faktisk har set hende i.


--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
To reply to this change .dkx to .dk in my address.



Mr. D (23-06-2011)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 23-06-11 12:07



"Per H. Nielsen" skrev i meddelelsen
news:4e02fe17$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> Ja. Jeg kan sagtens se hende for mig og vil til enhver tid
> kunne sætte navn på hende, når jeg ser hende. Jeg kan dog ikke
> remse op, hvad jeg rent faktisk har set hende i.

.... en rød stilfuld aftenkjole?
.... en let casual sparkedragt ved ferielle udfoldelser?
.... mink?

Simon


Hans Paulin (6310) (23-06-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 23-06-11 12:23

Mr. D frembragte:
> ... en rød stilfuld aftenkjole?
> ... en let casual sparkedragt ved ferielle udfoldelser?
> ... mink?

Nivea-creme? ;)

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Åge Halldorsson (25-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 25-06-11 10:28


"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen
news:4e01dfa8$0$311$14726298@news.sunsite.dk...
> DSB-bladet 'Ud & Se' bringer en større artikel og forsidebillede af Helle
> Fagralid og omtaler hende som en af Danmarks mest brugte (brugte
> formodentlig i positiv betydning) skuespillerinder, og som førstekysseren
> på film og i teatret.
>
> Jeg har aldrig hørt om konen før. Har I?


Jeg troede straks, at der var tale om en fejl og at det måske var i
Saudi-Arabien eller et eller andet muhamedansk land
hun var kendt i og at det med "Danmark" var en trykfejl (sætte-fejl).
..........men jeg kan se at hun slet ikke er araber, som navnet antyder.
Hun ser heller ikke arabisk ud.'

Måske andre ved hvem damen er ??? - når hun nu er så frygtelig meget kendt
og er helt vildt populær og al det der.
http://tomorrowpeople.us/images/headshots/p1/20395_helle_fagralid_01(1).jpg

Hilsen Åge


Lars Kongshøj (25-06-2011)
Kommentar
Fra : Lars Kongshøj


Dato : 25-06-11 11:22

Den 25/06/11 11.28, Åge Halldorsson skrev:
>
> "Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen
> news:4e01dfa8$0$311$14726298@news.sunsite.dk...
>> DSB-bladet 'Ud & Se' bringer en større artikel og forsidebillede af
>> Helle Fagralid og omtaler hende som en af Danmarks mest brugte (brugte
>> formodentlig i positiv betydning) skuespillerinder, og som
>> førstekysseren på film og i teatret.
>>
>> Jeg har aldrig hørt om konen før. Har I?
>
>
> Jeg troede straks, at der var tale om en fejl og at det måske var i
> Saudi-Arabien eller et eller andet muhamedansk land
> hun var kendt i og at det med "Danmark" var en trykfejl (sætte-fejl).
> ..........men jeg kan se at hun slet ikke er araber, som navnet antyder.
> Hun ser heller ikke arabisk ud.'
>
> Måske andre ved hvem damen er ??? - når hun nu er så frygtelig meget
> kendt og er helt vildt populær og al det der.
> http://tomorrowpeople.us/images/headshots/p1/20395_helle_fagralid_01(1).jpg

Der er en ret lang liste over hendes karriere her:
http://da.wikipedia.org/wiki/Helle_Fagralid

Mvh. Lars

Peter Brandt Nielsen (25-06-2011)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 25-06-11 12:12

Ã…ge Halldorsson skrev:

>> DSB-bladet 'Ud & Se' bringer en større artikel og forsidebillede af
>> Helle Fagralid og omtaler hende som en af Danmarks mest brugte (brugte
>> formodentlig i positiv betydning) skuespillerinder, og som
>> førstekysseren på film og i teatret.

> Jeg troede straks, at der var tale om en fejl og at det måske var i
> Saudi-Arabien eller et eller andet muhamedansk land
> hun var kendt i og at det med "Danmark" var en trykfejl (sætte-fejl).
> ..........men jeg kan se at hun slet ikke er araber, som navnet antyder.
> Hun ser heller ikke arabisk ud.'

Hendes navn antyder, at hun har færøsk baggrund, lidt på samme måde som
dit navn antyder, at du har islandsk baggrund.

--
Peter Brandt Nielsen

Åge Halldorsson (25-06-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 25-06-11 13:43

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4e05c260$0$312$14726298@news.sunsite.dk...

> Hendes navn antyder, at hun har færøsk baggrund, lidt på samme måde som
> dit navn antyder, at du har islandsk baggrund.

Ja, det kan jeg se. Jeg synes bare ikke lige det lyder færøsk - og så
alligevel. De plejer jo at hedde noget med "Johnsen", "Kalbak" og sån noget.
Måske Bergfríður, Reinaldur
eller Sigbrandur.

Men hendes navn ER tilsyneladende typisk færøsk. Det skulle betyde "fager
dal".

Hilsen Åge



Lars Kongshøj (26-06-2011)
Kommentar
Fra : Lars Kongshøj


Dato : 26-06-11 01:31

Den 25/06/11 14.43, Åge Halldorsson skrev:
> "Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4e05c260$0$312$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Hendes navn antyder, at hun har færøsk baggrund, lidt på samme måde
>> som dit navn antyder, at du har islandsk baggrund.
>
> Ja, det kan jeg se. Jeg synes bare ikke lige det lyder færøsk - og så
> alligevel. De plejer jo at hedde noget med "Johnsen", "Kalbak" og sån
> noget.
> Måske Bergfríður, Reinaldur
> eller Sigbrandur.
>
> Men hendes navn ER tilsyneladende typisk færøsk. Det skulle betyde "fager
> dal".

Hun hedder egentligt Fagralið. Jeg gætter på at lið er samme ord som
led, i den betydning vi for nyligt har diskuteret i dk.kultur.sprog -
xfut hertil.

Mvh. Lars

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste