|
| Oistermobil stjæler penge på mit betalings~ Fra : Henrik ;- |
Dato : 04-07-11 16:12 |
|
Primo juni købte vi et Oistermobil 10timer taletidspakke med data og
betalte med dankort. I den følgende måned har Oister tyvstjålet 3 beløb
udenfor aftalen og uden at redegøre for hvad beløbene efter deres
opfattelse skulle dække.
Vi vil nu lukke vores betalingskort så de ikke stjæler flere penge, men
hvad gør vi for at få de allerede stjålne penge igen?
Kan vi politianmelde Oister?
Kan vi anmelde dem til betalingsudbyderen?
Er det banken vi skal kontakte for at få pengene tilbage?
Alle råd er velkomne, også hvis noget har et bud på hvad Oister har som
begrundelse for at trække pengene.
Mvh
| |
Hauge (04-07-2011)
| Kommentar Fra : Hauge |
Dato : 04-07-11 16:14 |
|
Den 04-07-2011 17:11, Henrik ;- skrev:
> Kan vi politianmelde Oister?
Ja selvfølgelig, hvis de har *stjålet* pengene, så er det jo ulovligt.
Men hvad sagde de, da du tog fat i deres kundeservice? At de havde
stjålet pengene, så de kunne købe noget mere rødvin og bruge mere tid på
golfbanen?
/Hauge
| |
Henrik ;- (04-07-2011)
| Kommentar Fra : Henrik ;- |
Dato : 04-07-11 17:51 |
|
On Mon, 04 Jul 2011 17:14:11 +0200, Hauge wrote:
> Men hvad sagde de, da du tog fat i deres kundeservice?
Den eksisterer ikke
| |
Hauge (04-07-2011)
| Kommentar Fra : Hauge |
Dato : 04-07-11 20:04 |
| | |
Brian Vestergaard (04-07-2011)
| Kommentar Fra : Brian Vestergaard |
Dato : 04-07-11 21:09 |
|
Henrik ;- udtrykte præcist:
> On Mon, 04 Jul 2011 17:14:11 +0200, Hauge wrote:
>
>> Men hvad sagde de, da du tog fat i deres kundeservice?
>
> Den eksisterer ikke
http://www.oister.dk/Kundeservice/Abningstider/
--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard - 2620 Albertslund
Ting billigt til salg på
www.you2me.dk
| |
Henrik ;- (04-07-2011)
| Kommentar Fra : Henrik ;- |
Dato : 04-07-11 21:50 |
|
I praksis eksisterer den ikke, selvom de faker muligheden.
| |
Jan Vestergaard (04-07-2011)
| Kommentar Fra : Jan Vestergaard |
Dato : 04-07-11 16:52 |
|
"Henrik ;-" <henrik-2500@hotmail.invalid> skrev i meddelelsen
> Alle råd er velkomne, også hvis noget har et bud på hvad Oister har
> som
> begrundelse for at trække pengene.
Du har formentlig tilmeldt dig noget automatisk optankning ?
Læste du alt igennem, da du oprettede det - der er sandsynligvis en
forklaring der - ellers kan Oister Support sikkert forklare det - de må
være de nærmeste - vi andre kan kun gætte.
Jeg har også et Oister og der er ingen udgifter udover dem, jeg har bedt
om.
Jan
| |
Henrik ;- (04-07-2011)
| Kommentar Fra : Henrik ;- |
Dato : 04-07-11 21:46 |
|
On Mon, 4 Jul 2011 17:51:41 +0200, Jan Vestergaard wrote:
> Du har formentlig tilmeldt dig noget automatisk optankning ?
Ja til den månedlige betaling af taletidskortet.
Det tyder på at Oister snyder kunderne til at tro at man køber et
taletidskort, men reelt er det et abonnement hvor de frit kan stjæle løs.
I min opfattelsesverden, er netop ideen med taletidskort at man betaler et
beløb og forbruger dette ned til nul, uden at komme i minus og uden at
teleselskabet kan gå på rov på ens kreditkort.
| |
Cykelsmeden (04-07-2011)
| Kommentar Fra : Cykelsmeden |
Dato : 04-07-11 20:44 |
|
Den 04-07-2011 17:11, Henrik ;- skrev:
> Primo juni købte vi et Oistermobil 10timer taletidspakke med data og
> betalte med dankort. I den følgende måned har Oister tyvstjålet 3 beløb
> udenfor aftalen og uden at redegøre for hvad beløbene efter deres
> opfattelse skulle dække.
den generelle regel med kreditkortbetaling, er at du skal henvende dig
ved leverandøren og gøre opmærksom på at du ikke har bestilt/fået nogen
vare. Hvis de ikke vil svare, må de meddele det anbefalet.
Har du responce med bevis på tvist, medbringer du denne til dit
pengeinstitut, som så er forpligtiget til at tilbageføre betalingen.
Samme gælder hvis de ikke svarer, og du kan bevise (derfor anbefalet) at
du har henvendt dig.
Derefter bliver det en sag mellem leverandøren og dig.
//finn
| |
Henrik ;- (04-07-2011)
| Kommentar Fra : Henrik ;- |
Dato : 04-07-11 21:49 |
|
On Mon, 04 Jul 2011 21:44:10 +0200, Cykelsmeden wrote:
> Samme gælder hvis de ikke svarer, og du kan bevise (derfor anbefalet) at
> du har henvendt dig.
Tak. Vil sende et anbefalet brev imorgen.
| |
alexbo (04-07-2011)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 04-07-11 22:20 |
|
"Henrik ;-" skrev
> Alle råd er velkomne,
Du har købt en taletidspakke med 10 timers taletid og 10 Gb data hver måned,
forbrug derudover betales ekstra, pakken fornys automatisk hver måned.
Jeg synes du har valgt en tåbelig emnelinie, en tyveripåstand med et
spørgsmålstegn efter for at dække over den beskidte påstand.
Jeg har så valgt noget lignende.
mvh
Alex Christensen
| |
|
|