/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Universalhåndbagagekuffert
Fra : Bjarne S Nielsen


Dato : 22-06-11 16:40

Vi vil gerne købe en håndbagagekuffert med hjem, der kan bruges til både
Aeroflot, Easyjet og andre luftfartselskaber.

Nogle gange undres jeg over, hvad folk slipper afsted med at have med,
men vi vil gerne være på den sikre side.

Kan nogen hjælpe med målene for den største håndbagagekuffert, man kan
have med uden at blive afvist?

Bjarne

 
 
Preben (22-06-2011)
Kommentar
Fra : Preben


Dato : 22-06-11 16:52

Den 22.06.2011 kl. 17:40 skrev Bjarne S Nielsen
<bruger@eksempel.dk.invalid>:

> Vi vil gerne købe en håndbagagekuffert med hjem, der kan bruges til både
> Aeroflot, Easyjet og andre luftfartselskaber.
>
> Nogle gange undres jeg over, hvad folk slipper afsted med at have med,
> men vi vil gerne være på den sikre side.
>
> Kan nogen hjælpe med målene for den største håndbagagekuffert, man kan
> have med uden at blive afvist?
>
> Bjarne


Du kan læse mere her:
http://www.dimensionsguide.com/carry-on-luggage-dimensions/

Vægten kan variere fra selskab til selskab, men hos de fleste er grænsen 8
kg.

Hvis du flyver Business eller 1. klasse, kan der være andre regler.

Den indvejede baggage må hos de fleste være 1 stk., maks. 23 kg.
Igen er der andre regler for Business og 1. klasse.

--
mvh/Preben

Peter T. (22-06-2011)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 22-06-11 21:33

Den 22-06-2011 17:51, Preben skrev:

> Du kan læse mere her:
> http://www.dimensionsguide.com/carry-on-luggage-dimensions/

Glimrende guide. Men mange mindre selskaber samt discountselskaber er
ikke med i IATA. og det har faktisk en stor betydning for passagereren.
Væsentlige selskaber, der flyver herhjemme og som ikke er med i IATA er
bla. Easy-Jet og Ryan Air. Norwegian Air har svjv meldt sig ind, men
jeg kender endnu ikke status på deres medlemskab. Jeg tror dog, at de
har et slags "light"-medlemskab.

> Den indvejede baggage må hos de fleste være 1 stk., maks. 23 kg.

Den regel kan praktisk talt bruges som tommelfingerregel hos de
klassiske ruteselskaber (SAS, lufthansa, KLM, Delta, Qantas, LOT osv.).
Men det kan til gengæld variere enormt hos lavprisselskaberne. Man
skal dog være opmærksom på, at hvis man flyver charter med SAS, så er
der andre regler. Det var der i hvert fald sidst, da jeg fløj til
Hurghada med SAS for små 3 år siden. :)

> Igen er der andre regler for Business og 1. klasse.

Det er desværre korrekt.

--
Peter T.

Peter T. (22-06-2011)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 22-06-11 21:35

Den 22-06-2011 22:32, Peter T. skrev:

> Men det kan til gengæld variere enormt hos lavprisselskaberne.

Ah. Det står også skrevet i den glimrende guide.

--
Peter T.

Tom L (25-06-2011)
Kommentar
Fra : Tom L


Dato : 25-06-11 20:33

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:

>> Igen er der andre regler for Business og 1. klasse.
>
> Det er desværre korrekt.

Hvorfor "desværre"?

Peter T. (26-06-2011)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 26-06-11 00:19

Den 25-06-2011 21:33, Tom L skrev:

> "Peter T."<pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:
>
>>> Igen er der andre regler for Business og 1. klasse.
>>
>> Det er desværre korrekt.
>
> Hvorfor "desværre"?

Businesspassagerer hos SAS må have 32 kg i kufferten og det medfører
større og hurtigere nedslidning af bagageportørerne. Det var noget SAS
fandt på sidste efterår på trods af at bla. 3F advarede meget imod det.
En bagageportør hos SGS (SAS' eget handlingselskab) i Kbh lufthavn
løfter MINIMUM 7 tons i alle mulige kropsstillinger per arbejdsdag på 8
timer. Hos handlingfirmaet Novia i samme lufthavn er tallet nærmere 11
tons - også minimum. Og jeg har hørt tal på 25, 30 og endda 33 tons på
en 13 timers arbejdsdag hos enkelte noviaansatte, der tør tale højt om det.

--
Peter T.

Carsten Riis (26-06-2011)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 26-06-11 14:58

Peter T. skrev den 26-06-2011 01:19:
> .....
> større og hurtigere nedslidning af bagageportørerne. ....

Hvorfor desværre?

Det kan vel ikke være en overraskelse, når man siger ja til at håndtere
bagage, at man så håndterer bagage?

Derudover betaler kunden jo for overvægt, når man kommer over de
maks.grænser som gælder.
Det er vel en del af business-billetprisen, at man kan få noget mere
bagage med.


Beklager at være lidt kynisk....jeg har bare svært ved at se, at det er
synd, når der ligesom er nogen kendte grænser som har eksisteret i
årevis....og når grænserne så overskrides, at kunderne så betaler kassen
for overskydende kilo.

Arbejdet bliver vel også tilrettelagt på en sådan måde, at der kun
foregår nødvendig håndtering.

Eller skulle man sige: kasten rundt med andre mennesker ejendom?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.


Peter T. (26-06-2011)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 26-06-11 18:55

Den 26-06-2011 15:58, Carsten Riis skrev:

> Det kan vel ikke være en overraskelse, når man siger ja til at håndtere
> bagage, at man så håndterer bagage?
>
> Derudover betaler kunden jo for overvægt, når man kommer over de
> maks.grænser som gælder.

I teorien, ja. Men det er så sandelig langt fra tilfældet. Bagage, der
overskrider maksimumgrænserne burde helt afvises. Men så vil der lyde
et ramaskrig.

> Det er vel en del af business-billetprisen, at man kan få noget mere
> bagage med.

Jo. Men der blev knurret højlydt i krogene, da businesspassagerer
pludselig fik lov til at tage 32 kg med i en enkelt kuffert sidste
efterår. Jeg husker ikke hvad grænserne hos SAS var før, da jeg ikke er
ansat hos dem. Jeg mener dog, at de havde ret til 2x23kg.

> Beklager at være lidt kynisk....jeg har bare svært ved at se, at det er
> synd, når der ligesom er nogen kendte grænser som har eksisteret i
> årevis....og når grænserne så overskrides, at kunderne så betaler kassen
> for overskydende kilo.

> Arbejdet bliver vel også tilrettelagt på en sådan måde, at der kun
> foregår nødvendig håndtering.

Nope. Arbejdet foregår reelt set stadig som for 50 år siden. Der har
været mange løsninger rundt omkring i verden inkl. kbh lufthavn, men de
har umiddelbart ikke virket tilfredsstillende.
Men hvis feks. en 737er til Las Palmas skal pakkes, så sker det stadig i
et lastrum der er 1 meter højt og x meter langt og bagagen skal stadig
stables i lag. Så forestil dig, at du sidder på knæ og med strakte arme
løfter 20-25 kg op og frem omkring 200 gange på et overbooket
charterjern. Dette gør du så flere gange hver dag. ;)

Bagageportørerne holder bogstaveligt talt mange kiropraktorer og
fysioterapeuter væk fra arbejdsløshedskøen. Og jeg overdriver altså
ikke. For det er eddernamemig et stinkende hårdt arbejde.

Der er jo en årsag til at cementsække gik fra 50 til 25 kg... Murerne
blev slidt ned på stribe.

--
Peter T.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste