Lidt mere hjælp med netværk
Fra : Jacob

Dato : 10-08-01 18:59

Hej

Hvad betyder "sæt kort op med IP"?
Jeg kan ikke finde den anden computer under netværkssteder, og kan derfor
ikke tilføje den under "tilføj netværkssted". Hvor opretter jeg bruger på
w2k.?
Hvad skal jeg have installeret af netværkskomponenter og skal jeg tildele ip
adr.under TCP/IP og i så fald hvilken?
P.S. Det er lidt på begynder level!

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 10-08-01 20:19

Hej Jakob

"Jacob" <jacob_theill@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3b74210f$0$291$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvad betyder "sæt kort op med IP"?

At tilføje netkortet en IP adresse.

> Hvor opretter jeg bruger på w2k.?

Højreklik på "Denne computer", vælg "Administrer" (hedder det vist på dansk)
og vælg Bruger/Grupper (Users/Groups).

> Hvad skal jeg have installeret af netværkskomponenter

Normalt er der installeret "Klientprogram til Microsoft Netværk", "Fil- og udskriftdeling"
og "TCP/IP".

> og skal jeg tildele ip adr.under TCP/IP

Ja.

> og i så fald hvilken?

Det må du næsten selv om, 192.168.0.x er ikke så tosset, eller en anden der
passer til dit netværk. SubnetMask 255.255.255.0.

> P.S. Det er lidt på begynder level!

Et sted skal man jo starte.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.: