/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tanktaske til DL-650?
Fra : Lars Rasmussen


Dato : 03-04-11 07:39

Hejsa

Noget af siderne på tanken er dækket af et plastikskjold. Ku
forestille mig at magnettasker bliver et problem?

Nogen gode forslag til en tanktaske, med stor (mellem A5 og A4)
kortlomme, og hurtig af/på til denne MC?

mvh Lars

 
 
Ukendt (03-04-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-04-11 19:00

Hej

Den 03-04-2011 15:39, Lars Rasmussen skrev:
> Hejsa
>
> Noget af siderne på tanken er dækket af et plastikskjold. Ku
> forestille mig at magnettasker bliver et problem?
>
> Nogen gode forslag til en tanktaske, med stor (mellem A5 og A4)
> kortlomme, og hurtig af/på til denne MC?

Et forslag kunne være bags-connection:
http://www.jml.dk/jml/index_sw-motech.asp

--
Hilsen
Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk

Per V. Misser (03-04-2011)
Kommentar
Fra : Per V. Misser


Dato : 03-04-11 21:07

Hej
>> Noget af siderne på tanken er dækket af et plastikskjold. Ku
>> forestille mig at magnettasker bliver et problem?
>>
>> Nogen gode forslag til en tanktaske, med stor (mellem A5 og A4)
>> kortlomme, og hurtig af/på til denne MC?

Prøv også at kigge hos Touratech. De sender fra Sverige på en uges tid.
Prisen får du i DKK når du logger på.
http://shop.touratech.se/SE/Catalog/suzuki/dl_650_v-strom/tank_toppvaskor/

Venlig hilsen
Per V. Misser
BMW F800ST med umagnetisk taske. Der er ikke engang en tank under plasticen.



Intet Navn (04-04-2011)
Kommentar
Fra : Intet Navn


Dato : 04-04-11 08:47

Per V. Misser wrote:

> Prøv også at kigge hos Touratech. De sender fra Sverige på en uges tid.
> Prisen får du i DKK når du logger på.
> http://shop.touratech.se/SE/Catalog/suzuki/dl_650_v-strom/tank_toppvaskor/

Og som en særlig lækkerbisken hos Touratech, får du som kunde på deres
nordiske website (altså den i Sverige som Touratech har bestemt du
*skal* benytte når du bor i Danmark) lov til at betale mere for den
samme vare end du skulle gøre på den tyske website...

De eneste undtagelser jeg har fundet er fjedre til forgafler og et
sænkesæt, der er marginalt billigere (< 1 euro) på den nordiske website,
imens andre produkter er væsentligt dyrere (> 10%) - f.eks. deres sæt
med sidetasker i aluminium.

Nu skal det jo ikke ende i det rene forbrugerprogram, men jeg er i gang
med at konstruere dem et brev, hvor jeg forsøger at finde ud af, hvorfor
skandinaviske kunder skal udsættes for price-fixing og skal selvfølgelig
nok huske at poste både brev og svar her, når det kommer så langt.

Bortset fra deres urimelige prispolitik, virker det som om de har nogle
temmeligt fornuftige produkter og nogle jeg bestemt overvejer at
anskaffe (om nødvendigt via en tysk stråmand for at få dem til den
rigtige pris.

(Svar kun på denne tråd, hvis dit svar har at gøre med Touratechs
prispolitik eller afledte emner; hvis ikke fortsættes der på
'moder-tråden'.)


--
/Claus

Matthias H. Matthies~ (04-04-2011)
Kommentar
Fra : Matthias H. Matthies~


Dato : 04-04-11 15:47

Den 04-04-2011 09:46, Intet Navn skrev:
> Per V. Misser wrote:
>
>> Prøv også at kigge hos Touratech. De sender fra Sverige på en uges
>> tid. Prisen får du i DKK når du logger på.
>> http://shop.touratech.se/SE/Catalog/suzuki/dl_650_v-strom/tank_toppvaskor/
>>
>
> Og som en særlig lækkerbisken hos Touratech, får du som kunde på deres
> nordiske website (altså den i Sverige som Touratech har bestemt du
> *skal* benytte når du bor i Danmark) lov til at betale mere for den
> samme vare end du skulle gøre på den tyske website...
>
Ja underligt nok, så kan man slet ikke få lov at handle på den tyske
hjemmeside.
Jeg har førhen købt en del ved dem i Hamborg, men det kan ikke længere
lade sig gøre. De må simpelthen ikke.
Kun hvis man afhenter i butikken.
Sidst jeg var forbi, havde de ikke det jeg skulle bruge, men med stor
overtalelse og forudbetaling, så sendte dig varerne til mig. Men jeg fik
oplyst, at det ikke var i orden i forhold til de regler Touratec havde
bestemt.
Hilsen Matthias

Intet Navn (04-04-2011)
Kommentar
Fra : Intet Navn


Dato : 04-04-11 18:51

Matthias H. Matthiessen wrote:

> Jeg har førhen købt en del ved dem i Hamborg, men det kan ikke længere
> lade sig gøre. De må simpelthen ikke.

Det er så et "må ikke" ligesom i "en intern firma-beslutning i Touratech
om at forsøge at styre, hvilke kunder, der kan købe varer til hvilke
priser" snarere end et "må ikke" i juridisk sammenhæng (altså ligesom i
"ulovligt") og dermed er der altså tale om price-fixing.

> Kun hvis man afhenter i butikken.
> Sidst jeg var forbi, havde de ikke det jeg skulle bruge, men med stor
> overtalelse og forudbetaling, så sendte dig varerne til mig. Men jeg fik
> oplyst, at det ikke var i orden i forhold til de regler Touratec havde
> bestemt.

Så hvis man kontakter butikken og sikrer sig at de har varen på lager
når man kigger forbi, kan man altså trods alt få lov til at købe den dér
- men går så til gengæld glip af fortrydelsesretten man har ved
internetkøb. *Hmmm*

Det er altså en grim uskik, når organisationer eller firmaer (f.eks.
vha. landekoder på DVD'er eller som Amazon der nægter at sende bestemte
produkter til bestemte lande) forsøger at styre priserne på deres
produkter i geografiske områder. Efter min mening bør egentlig kontrol
med priser overlades til regeringer snarere end bestyrelser eller
direktører. Firmaer bør operere under almindelige markedsvilkår, hvor
priser styres af udbud og efterspørgsel.

Jeg vil godt benytte chancen til at opfordre til at man brokker sig
skriftligt hos Touratech i Tyskland, hvis man synes det er en urimelig
politik de har indført.


--
/Claus

Per V. Misser (04-04-2011)
Kommentar
Fra : Per V. Misser


Dato : 04-04-11 21:01

Hej

"Intet Navn" <noone@nowhere.undeliverable> skrev i en meddelelse
news:4d9a04f1$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Matthias H. Matthiessen wrote:
>
>> Jeg har førhen købt en del ved dem i Hamborg, men det kan ikke længere
>> lade sig gøre. De må simpelthen ikke.
>
> Det er så et "må ikke" ligesom i "en intern firma-beslutning i Touratech
> om at forsøge at styre, hvilke kunder, der kan købe varer til hvilke
> priser" snarere end et "må ikke" i juridisk sammenhæng (altså ligesom i
> "ulovligt") og dermed er der altså tale om price-fixing.
>
> Efter min mening bør egentlig kontrol med priser overlades til regeringer
> snarere end bestyrelser eller direktører. Firmaer bør operere under
> almindelige markedsvilkår, hvor priser styres af udbud og efterspørgsel.
>
> Jeg vil godt benytte chancen til at opfordre til at man brokker sig
> skriftligt hos Touratech i Tyskland, hvis man synes det er en urimelig
> politik de har indført.

For mig er det okay at tråden har delt sig.
Jeg er selv irriteret over deres forhandlerpolitik. Set fra deres side er
det nok en politik for at sikre en forhandler en omsætning i et geografisk
område (Norden), samt muligheden for montering og service på hans værksted.

Det er et spørgsmål om sådanne eksklusivaftaler mellem en leverandør og
forhandler er lovlige i EU-systemet. Det hænger ikke sammen med principper
for internethandel.

Det er også uhensigtsmæssigt at et lager/værksted i Lidkøbing skal have en
del af fortjenesten, samt pålægge 25% svensk moms, når samme vare kan
leveres direkte fra fabrik i DE og med 18% tysk moms.
Ydermere betyder det, at man skal vente på leverance af ting der ikke er
lagervare i Sverige, fordi det først skal sendes dertil fra DE. Det giver jo
yderligere porto, som der kun er kunden til at betale.

Svenskeren bør kunne leve af at betjene sit lokalområde, fungere som
autoriseret serviceværksted for reparationer, hvilket jeg synes er helt
fair. Samt betjene det segment af kunder der skal have monteret en MC helt
op til fx. langtur. For dette kundesegment betyder værkstedets beliggenhed
ingenting.

For os andre der køber enkeltdele bør der være fri internethandel.
Det er ærgerligt at det er sådan, når firmaet leverer en mærketilpasset vare
i høj kvalitet.

--
Per V. Misser
F800ST
CX500E



Armand (08-04-2011)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-04-11 16:45

Den 04-04-2011 22:01, Per V. Misser skrev:
> Hej
>
> "Intet Navn"<noone@nowhere.undeliverable> skrev i en meddelelse
> news:4d9a04f1$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Matthias H. Matthiessen wrote:
>>
>>> Jeg har førhen købt en del ved dem i Hamborg, men det kan ikke længere
>>> lade sig gøre. De må simpelthen ikke.
>>
>> Det er så et "må ikke" ligesom i "en intern firma-beslutning i Touratech
>> om at forsøge at styre, hvilke kunder, der kan købe varer til hvilke
>> priser" snarere end et "må ikke" i juridisk sammenhæng (altså ligesom i
>> "ulovligt") og dermed er der altså tale om price-fixing.
>
> Det er et spørgsmål om sådanne eksklusivaftaler mellem en leverandør og
> forhandler er lovlige i EU-systemet. Det hænger ikke sammen med principper
> for internethandel.
>
Hvis(!) der er tale om price-fixing, lader det sig kun gøre fordi
køberne i grunden vil give selv en højere pris for produktet :-|
Hvis Touratech følte sig fravalgt til fordel for en næsten identisk
leverandør der solgte privat til hele EU, skulle de nok genvurdere en
sådan beslutning. Men som sagt VI er de hungrende og
udstyrs-forretninger er vores pushere!

Men:
Hvis den ikke præcist definerede forskel tilfældigvis er omkring 5.5%,
så er det alene den højere moms der gør udslaget.

Internet-sælgende indenfor EU skal, ved overskridelse af en (relativ
høj) bagatel-mængde opkræve moms på modtagerlandets vegne. Så måske at
det ligefrem er denne forekommende EU-regel der har fået Touratech til
at opgive forsendelse udenfor egne landegrænser:-/
Det kunne godt ligne at den svenske forhandler har fået lov til have
maset istedet derved at der sikkert ikke er moms iblandet imellem deres
vareflytninger!

--
Armand.

Jacob Bunk Nielsen (04-04-2011)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 04-04-11 21:01

Intet Navn <noone@nowhere.undeliverable> writes:

> Det er altså en grim uskik, når organisationer eller firmaer (f.eks.
> vha. landekoder på DVD'er eller som Amazon der nægter at sende
> bestemte produkter til bestemte lande) forsøger at styre priserne på
> deres produkter i geografiske områder. Efter min mening bør egentlig
> kontrol med priser overlades til regeringer snarere end bestyrelser
> eller direktører. Firmaer bør operere under almindelige markedsvilkår,
> hvor priser styres af udbud og efterspørgsel.

I dette tilfælde gør Touratech ikke spor andet end at operere under de
almindelige markedsvilkår. Der er tydeligvis bare større
betalingsvillighed (efterspørgsel) i Skandinavien end i Tyskland, og det
udnytter de i det omfang det er muligt. Det hedder prisdiskriminering af
3. grad.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste