betinget dom
Fra : Jørgen

Dato : 30-03-11 10:06

Hvis jeg får en dom på tre mdr fængsel betinget for skattesvig, skal jeg i
fængsel, hvis jeg kendes skyldig igen, inden prøveperiodens udløb.

Hvilke forseelser kan udløse denne fængselsdom?
Skal det være skattesager?
Kan dommen udløses af helt andre ting som Spirituskørsel?
Vold?
Hærværk?
Jeg kører over for rødt?
Overtrædelser, der giver fængsel?
Overtrædelser, der kun giver bøder?

Hvad skal der til?
Mvh Jørgen

Fra : Henning

Dato : 30-03-11 11:12

On Wed, 30 Mar 2011 11:06:11 +0200, "Jørgen" <skjelm@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Hvilke forseelser kan udløse denne fængselsdom?
>Skal det være skattesager?
>Kan dommen udløses af helt andre ting som Spirituskørsel?

En ny dom, enten betinget eller ubetinget. Ikke bødestraf. Betinget
betyder "på betingelse af at du overholder spillereglerne" den givne
periode.

Fra : Jørgen

Dato : 30-03-11 15:20

> En ny dom, enten betinget eller ubetinget. Ikke bødestraf. Betinget
> betyder "på betingelse af at du overholder spillereglerne" den givne
> periode.

Ikke forstået - tror jeg
Mener du enhver ny fængselsdom uanset forbrydelsen?
Spritkørsel, hærværk eller hustrumord?
Mvh Jørgen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-03-11 22:02

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Ikke forstået - tror jeg
> Mener du enhver ny fængselsdom uanset forbrydelsen?
> Spritkørsel, hærværk eller hustrumord?
> Mvh Jørgen

Ja, som udgangspunkt er det en ny dom for et eller andet kriminelt, som kan
gøre at en betinget dom ændres til en ubetinget.
Se f.eks. her
http://da.wikipedia.org/wiki/Betinget_dom

Men ellers søg på betinget dom i google, så vil du kunne se mange eksempler,
idet der bl.a. også kan være særlige vilkår knyttet til en betinget dom,
hvor alene overtrædelse af vilkår kan gøre, at dommen ændres til ubetinget.

Kurt