HJÆLP, min maskien kan ikke finde CDROM dr~
Fra : PMA

Dato : 10-08-01 10:23

Den kommer og siger : "Device drivers not found", No valid CDROM device
drivers selected".

Jeg har prøvet alt, også at installere nye drivers, men forgæves. Windows
kan ikke engang finde det selv. Nu har jeg fdisket disken og formateret, og
ilagt en boot diskette således at jeg kan installere win98 igen. Men den kan
slet ikke komme til installationsfilerne på cdrom drevet. Stadig samme
besked.... "Device drivers not found", No valid CDROM device drivers
selected".

Hvad gør jeg????????

Mange hilsner Peter

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 10-08-01 11:02

PMA wrote:

> [...]
> slet ikke komme til installationsfilerne på cdrom drevet. Stadig samme
> besked.... "Device drivers not found", No valid CDROM device drivers

Er CD-drevet jumpet korrekt?
Sidder alle kabler godt fast?
Er IDE-bussen aktiveret i BIOS?
Har du den rigtige driver på startop-disketten?

Dette ville jeg tjekke først.
Venligst
Flemming
Aalborg

Fra : Søren

Dato : 10-08-01 13:04

Du skal ikke regne med at windows selv kan
finde en driver !
Du bliver nødt til at vise hvor driveren er.
Ofte når man opgraderer drivere fastholder
windows at den den selv har valgt er bedst!

Fra : Nikolas

Dato : 10-08-01 12:35

Det er vel Win 98 eller nyere boot disk.
Nikolas