LiveMotion
Fra : Ricki Susic

Dato : 10-08-01 09:09

Hej,
Er der nogen der ved noget om Adobe LiveMotion. Jeg har problemer med at
styre objekterne som jeg kunne i Flash 4.0. Kan man ikke undgå at programmet
automatisk laver tween når man flytter et objekt, uden altså at man først
skal plotte de der irriterrende keyframes ind og flytte og hvad ved jeg.
hrrrmmmffff!!

Hilsen Ricki

Fra : S.Peters

Dato : 08-10-01 20:09

> [...]
> skal plotte de der irriterrende keyframes ind og flytte og hvad ved jeg.

Godt nok nogle dage siden du spurgte men måske har du stadig brug for
svaret.
Livemotion laver kun tween når du flytter et objekt hvis du sætter keyframes
ind for funktionen position.
Et godt sted at lære programmet er på adobes hjemmeside. Under LiveMotion
Expert center kan du finde en lang række filmklip, der gennemgår
funktionerne fra grundlæggende til mere avancerede.

m.v.h
S.Peters

Fra : Ricki Susic

Dato : 09-10-01 08:02

Tak, men til sidst blev jeg så irriteret over LM at jeg købte Flash 5; NU er
jeg glad igen.

Ricki

Fra : N/A

Dato : 08-10-01 11:01

Fra : S.Peters

Dato : 08-10-01 11:01

Godt du er glad igen.

Smag og behag er da heldigvis forskelligt.
Jeg arbejder med Flash på arbejde og bliver glad når jeg kommer hjem og kan
bruge LiveMotion i stedet
M.v.h
S.Peters

Fra : Ricki Susic

Dato : 09-10-01 12:46

Ja, du har ret. Umiddelbart ville jeg også sige at LiveMotion er helt i top,
men lige til den opgave som jeg er på, er det håbløst. Jeg ender med at have
hele skærmen fyldt med timeline, og jeg oplevede at jeg hele tiden skulle
sidde og scrolle timelinen, udover at jeg ikke kunne se nær nok at bredden i
timelinen. Jeg må retfærdigvis sige at hvis man skal lave noget mere
almindeligt, så er der mange gode muligheder i LiveMotion; jeg kan
eksempelvis godt lide den måde det er "objekt"-orienteret på, således at man
har umiddelbar adgang til attributterne på hvert enkelt objekt, uden at
skulle ind i scripts og hvad ved jeg.