|
| To-takter spiser olie Fra : Flemming Christensen |
Dato : 09-03-11 09:59 |
|
Min søns Yamaha pw 80 blev skilt ad da den trak gearolie ind i cylinderen og
det svinede gevaldigt ud af udstødningen.
Det var gear olie da autoluben ikke er monteret,vi blander selv benzinen.
Nu er den så samlet igen med nye originale simmerringe-olieringe og flydende
pakning imellem krumtaphusene.
Den starter i første hug og tager fint gas men olieproblemet er lige så
slemt som før.
Kan jeg have brugt en forkert flydende pakning (plastic paddings røde) ?
eller hvad er der galt.
Håber på svar,foråret kommer og knægten er utålmodig.
mvh Flemming
| |
Henrik Jensen (09-03-2011)
| Kommentar Fra : Henrik Jensen |
Dato : 09-03-11 10:27 |
|
> Min søns Yamaha pw 80 blev skilt ad da den trak gearolie ind i cylinderen
> og
> det svinede gevaldigt ud af udstødningen.
> Det var gear olie da autoluben ikke er monteret,vi blander selv benzinen.
> Nu er den så samlet igen med nye originale simmerringe-olieringe og
> flydende pakning imellem krumtaphusene.
> Den starter i første hug og tager fint gas men olieproblemet er lige så
> slemt som før.
> Kan jeg have brugt en forkert flydende pakning (plastic paddings røde) ?
> eller hvad er der galt.
> Håber på svar,foråret kommer og knægten er utålmodig.
> mvh Flemming
Er du sikker på den stadig spiser olien og det ikke bare er olierester i
udstødningen der skal brændes af?
Plastic paddings røde plejer at være en god pakning så tror ikke det er her
der er noget galt.
Henrik
| |
Knud Dam (09-03-2011)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 09-03-11 17:42 |
|
"Flemming Christensen" <fdc@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4d774159$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den starter i første hug og tager fint gas men olieproblemet er lige så
> slemt som før.
> Kan jeg have brugt en forkert flydende pakning (plastic paddings røde) ?
> eller hvad er der galt.
Kan du have vendt simmerringene forkert ?
Mvh.
KD
| |
Flemming Christensen (09-03-2011)
| Kommentar Fra : Flemming Christensen |
Dato : 09-03-11 20:56 |
|
Den simmerring på højre side af krumtappen er dobbelt og der stod out på som
jeg vendte væk fra krumtappen
"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:4d77ade0$0$23762$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Flemming Christensen" <fdc@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:4d774159$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Den starter i første hug og tager fint gas men olieproblemet er lige så
>> slemt som før.
>> Kan jeg have brugt en forkert flydende pakning (plastic paddings røde) ?
>> eller hvad er der galt.
>
> Kan du have vendt simmerringene forkert ?
>
> Mvh.
>
> KD
>
| |
Flemming Christensen (09-03-2011)
| Kommentar Fra : Flemming Christensen |
Dato : 09-03-11 21:02 |
|
jeg havde den til at køre en halv time hvor den blev ved med at sprutte olie
ud og stoppede da tændrøret sodede til
"Flemming Christensen" <fdc@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4d77db55$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den simmerring på højre side af krumtappen er dobbelt og der stod out på
> som jeg vendte væk fra krumtappen
> "Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:4d77ade0$0$23762$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Flemming Christensen" <fdc@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4d774159$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> Den starter i første hug og tager fint gas men olieproblemet er lige så
>>> slemt som før.
>>> Kan jeg have brugt en forkert flydende pakning (plastic paddings røde) ?
>>> eller hvad er der galt.
>>
>> Kan du have vendt simmerringene forkert ?
>>
>> Mvh.
>>
>> KD
>>
>
>
| |
Ukendt (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-03-11 06:20 |
|
>>>> Den starter i første hug og tager fint gas men olieproblemet er lige så
>>>> slemt som før.
>>>> Kan jeg have brugt en forkert flydende pakning (plastic paddings røde)
>>>> ? eller hvad er der galt.
Nu er det vel ikke den gamle pakdåse der har skåret en rille i krumtappen,
så den nye ikke kan pakke tæt.
Hygge PD CBR1100t
| |
Flemming Christensen (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Flemming Christensen |
Dato : 10-03-11 07:24 |
|
Godt bud for der var to riller i det gamle bøs der går uden på krumtappen så
det er skiftet til nyt også.
Flemming
"Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:4d785f91$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>>>> Den starter i første hug og tager fint gas men olieproblemet er lige
>>>>> så
>>>>> slemt som før.
>>>>> Kan jeg have brugt en forkert flydende pakning (plastic paddings røde)
>>>>> ? eller hvad er der galt.
>
> Nu er det vel ikke den gamle pakdåse der har skåret en rille i krumtappen,
> så den nye ikke kan pakke tæt.
> Hygge PD CBR1100t
| |
Preben R. Sørensen (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Preben R. Sørensen |
Dato : 10-03-11 09:21 |
|
Den kan vist også være så skæv i akslerne, at simmerringene ikke kan holde
tæt. Ses ved at kigge på akselenden ved gasgivning. Hvis den er glat, så lav
et mærke i midten. Det danner en cirkel ved gasgivning.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Hekto (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 10-03-11 01:22 |
|
On Mar 10, 6:20 am, "Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> wrote:
>
> Nu er det vel ikke den gamle pakd se der har sk ret en rille i krumtappen,
> s den nye ikke kan pakke t t.
> Hygge PD CBR1100t
Det er ihvertfald ikke ualmindeligt at læben på simmerringen laver at
spor i krumtappen. På et eller andet tidspunkt må det jo knibe for
pakdåsen at holde tæt.
Hvis man skruer olieproppen af gearkassen kan man måske med lidt held
høre om underkompressionen sender luft ud her.
--
/Hekto
| |
Armand (10-03-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-03-11 14:38 |
|
Den 10-03-2011 09:22, Hekto skrev:
> On Mar 10, 6:20 am, "Poul Dam"<pouldamhyggeadslhome.dk> wrote:
>>
>> Nu er det vel ikke den gamle pakd se der har sk ret en rille i krumtappen,
>> s den nye ikke kan pakke t t.
>> Hygge PD CBR1100t
>
> Det er ihvertfald ikke ualmindeligt at læben på simmerringen laver at
> spor i krumtappen. På et eller andet tidspunkt må det jo knibe for
> pakdåsen at holde tæt.
>
> Hvis man skruer olieproppen af gearkassen kan man måske med lidt held
> høre om underkompressionen sender luft ud her.
>
Hvilket får mig til at tænke på om det er et problem der altid har været
ved den PW?
Den er formodentlig ikke ny, og ved en tidligere (ejers) adskillelse kan
den uopmærksomme (hjemme)mekaniker have overset vigtigheden af at også
krumtaphuset kræver pakmasse for at være adskilt fra gearkassen.
PW'en er svjh. med automatkobling hvorfor belastning af krumtappen er
nærmest fraværende. Dette i modsætning til den ballade at en til to
nedgearinger fra top-RPM kan forårsage, så medmindre at det også skyldes
adskillelses-fusk burde krumtappen ikke være skæv :-/
--
Armand.
| |
Flemming Christensen (13-03-2011)
| Kommentar Fra : Flemming Christensen |
Dato : 13-03-11 10:20 |
|
Tak for svarene, jeg prøver nogen af de ting i har beskrevet og så vender
jeg tilbage.
Flemming.
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4d78d410$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 10-03-2011 09:22, Hekto skrev:
>> On Mar 10, 6:20 am, "Poul Dam"<pouldamhyggeadslhome.dk> wrote:
>>>
>>> Nu er det vel ikke den gamle pakd se der har sk ret en rille i
>>> krumtappen,
>>> s den nye ikke kan pakke t t.
>>> Hygge PD CBR1100t
>>
>> Det er ihvertfald ikke ualmindeligt at læben på simmerringen laver at
>> spor i krumtappen. På et eller andet tidspunkt må det jo knibe for
>> pakdåsen at holde tæt.
>>
>> Hvis man skruer olieproppen af gearkassen kan man måske med lidt held
>> høre om underkompressionen sender luft ud her.
>>
> Hvilket får mig til at tænke på om det er et problem der altid har været
> ved den PW?
> Den er formodentlig ikke ny, og ved en tidligere (ejers) adskillelse kan
> den uopmærksomme (hjemme)mekaniker have overset vigtigheden af at også
> krumtaphuset kræver pakmasse for at være adskilt fra gearkassen.
>
> PW'en er svjh. med automatkobling hvorfor belastning af krumtappen er
> nærmest fraværende. Dette i modsætning til den ballade at en til to
> nedgearinger fra top-RPM kan forårsage, så medmindre at det også skyldes
> adskillelses-fusk burde krumtappen ikke være skæv :-/
>
> --
> Armand.
| |
Armand (13-03-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-03-11 16:22 |
|
Den 13-03-2011 10:19, Flemming Christensen skrev:
> "Armand"<armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4d78d410$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>
>>> Det er ihvertfald ikke ualmindeligt at læben på simmerringen laver at
>>> spor i krumtappen. På et eller andet tidspunkt må det jo knibe for
>>> pakdåsen at holde tæt.
>>>
>>> Hvis man skruer olieproppen af gearkassen kan man måske med lidt held
>>> høre om underkompressionen sender luft ud her.
>>>
Jeg overså lige denneher.
Testen betinger at pakdåserne er "våde", ellers forsvinder kompressionen
ud i atmosfæren istedet!
>> Hvilket får mig til at tænke på om det er et problem der altid har været
>> ved den PW?
>> Den er formodentlig ikke ny, og ved en tidligere (ejers) adskillelse kan
>> den uopmærksomme (hjemme)mekaniker have overset vigtigheden af at også
>> krumtaphuset kræver pakmasse for at være adskilt fra gearkassen.
>>
En test af luft UD af olie-proppens hul under drift viser under alle
omstændigheder at der er en utæthed - og dét kan ligesåvel være
forårsaget af at der mangler pakning imellem krumtaphusets flader!
--
Armand.
| |
Flemming Christensen (14-03-2011)
| Kommentar Fra : Flemming Christensen |
Dato : 14-03-11 16:53 |
|
Så skilte jeg den ad,rensede delene, monterede ny simmerring på krumtappen,
og flydende pakning mellem krumtaphusene og den kører som en drøm.
Jeg ved ikke om der ikke var tæt ved den flydende pakning før eller jeg
havde ødelagt simmerringen under montagen for den ser ud til at være uden
skader men det er også ligemeget nu.
Den tager flere omdrejninger nu og lyder i det hele taget mere sprød,tager
hurtigere gassen og trækker bedre.
Tak for hjælpen herfra.
Mvh Flemming.
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4d7ce0fc$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 13-03-2011 10:19, Flemming Christensen skrev:
>> "Armand"<armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4d78d410$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>>
>>>> Det er ihvertfald ikke ualmindeligt at læben på simmerringen laver at
>>>> spor i krumtappen. På et eller andet tidspunkt må det jo knibe for
>>>> pakdåsen at holde tæt.
>>>>
>>>> Hvis man skruer olieproppen af gearkassen kan man måske med lidt held
>>>> høre om underkompressionen sender luft ud her.
>>>>
> Jeg overså lige denneher.
> Testen betinger at pakdåserne er "våde", ellers forsvinder kompressionen
> ud i atmosfæren istedet!
>
>>> Hvilket får mig til at tænke på om det er et problem der altid har været
>>> ved den PW?
>>> Den er formodentlig ikke ny, og ved en tidligere (ejers) adskillelse kan
>>> den uopmærksomme (hjemme)mekaniker have overset vigtigheden af at også
>>> krumtaphuset kræver pakmasse for at være adskilt fra gearkassen.
>>>
> En test af luft UD af olie-proppens hul under drift viser under alle
> omstændigheder at der er en utæthed - og dét kan ligesåvel være forårsaget
> af at der mangler pakning imellem krumtaphusets flader!
>
> --
> Armand.
| |
Knud Dam (14-03-2011)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 14-03-11 18:06 |
|
"Flemming Christensen" <fdc@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4d7e39cc$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den tager flere omdrejninger nu og lyder i det hele taget mere sprød,tager
> hurtigere gassen og trækker bedre.
Perfekt !
; - )
KD
| |
Ukendt (15-03-2011)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-03-11 06:37 |
|
> "Flemming Christensen" <fdc@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:4d7e39cc$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Den tager flere omdrejninger nu og lyder i det hele taget mere
>> sprød,tager hurtigere gassen og trækker bedre.
>
Dejligt og tak for tilbagemeldingen.
Hygge PD CBR1100t
| |
|
|