/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Penge ind på NEM konto går aldrig i
Fra : Michael Sørensen


Dato : 07-03-11 21:32

Hej.

'Jeg skal have penge retur fra forsikring. Forsikring siger, at de har
overført pengene til vores NEM-konto d. 7/2-11.

Jeg har kigget på både min og konens NEM-konti. Pengene er ikke gået ind
og jeg kontakter forsikringen.

Forsikringen bekræfter, at de er overført til NEMkontoen, men kan ikke
sige om det er min eller konens. De beder mig rette henvendelse til min
bank, hvis der er problemer.

Det har jeg så gjort og min bankrådgiver har dels kontrolleret, at min
og konens NEM-konti begge er sat rigtigt op, han har kontrolleret
bevægelser på begge NEM-konti samt på vores øvrige konti blot for en
sikkerheds skyld.

Han konstaterer, at der ikke er sket overførsel og beder os tage den med
forsikringen.

Hvad gør man i den situation, hvor begge parter sender en videre og hvad
er ens rettigheder.

 
 
Per (07-03-2011)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 07-03-11 22:01

Michael Sørensen wrote:
> Hej.
>
> 'Jeg skal have penge retur fra forsikring. Forsikring siger, at de har
> overført pengene til vores NEM-konto d. 7/2-11.
>
> Jeg har kigget på både min og konens NEM-konti. Pengene er ikke gået
> ind og jeg kontakter forsikringen.
>
> Forsikringen bekræfter, at de er overført til NEMkontoen, men kan ikke
> sige om det er min eller konens. De beder mig rette henvendelse til
> min bank, hvis der er problemer.
>
> Det har jeg så gjort og min bankrådgiver har dels kontrolleret, at min
> og konens NEM-konti begge er sat rigtigt op, han har kontrolleret
> bevægelser på begge NEM-konti samt på vores øvrige konti blot for en
> sikkerheds skyld.
>
> Han konstaterer, at der ikke er sket overførsel og beder os tage den
> med forsikringen.
>
> Hvad gør man i den situation, hvor begge parter sender en videre og
> hvad er ens rettigheder.

Forsikringen siger de har overført pengene - det må de kunne bevise via en
transaktionsudskrift.

Du har bevis for at de ikke har. Din kontoudskrift og bankens ord.

Forsikringen har et problem og skylder dig penge.

Jeg ville konfrontere forsikringen igen.

/Per


alexbo (07-03-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 07-03-11 22:02

"Michael Sørensen" <ms@skindbeni.dk> skrev

> Hvad gør man i den situation, hvor begge parter sender en videre og hvad
> er ens rettigheder.

Jeg vil foreslå at du starter med at kontrollere din Nemkonto, for at se om
den er korrekt.

http://www.nemkonto.dk/wo/default.asp

mvh
Alex Christensen


Kurt Lund (08-03-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Lund


Dato : 08-03-11 15:09

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote

> Jeg vil foreslå at du starter med at kontrollere din Nemkonto, for at se
> om den er korrekt.

Hvad var det du ikke forstod?

"Det har jeg så gjort og min bankrådgiver har dels kontrolleret, at min
og konens NEM-konti begge er sat rigtigt op, han har kontrolleret
bevægelser på begge NEM-konti samt på vores øvrige konti blot for en
sikkerheds skyld."


--
Kurt Lund




alexbo (08-03-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 08-03-11 17:09

"Kurt Lund" skrev

> Hvad var det du ikke forstod?

Din forklaring om hvad du havde kontrolleret, en ting er at kontrollere
Nemkontoen i netbanken noget andet er hos Nemkonto, jeg troede du havde
kigget i din netbank for at kontrollere.

> "Det har jeg så gjort og min bankrådgiver har dels kontrolleret, at min
> og konens NEM-konti begge er sat rigtigt op, han har kontrolleret
> bevægelser på begge NEM-konti samt på vores øvrige konti blot for en
> sikkerheds skyld."

Selve det at du forklarede hvad bankmanden havde gjort gav mig et indtryk af
at du selv var usikker på om du havde kontrolleret godt nok.
At du fandt det af betydning at kigge på alle mulige konti når Nemkontoen er
korrekt, man kunne lige så godt kigge på naboens konti.

Men for at komme videre vil jeg foreslå at du finder ud af hvilket cpr
nummer forsikringen er tilknyttet, det er det forsikringen bruger til
udbetaling, måske er noget kikset der.
Måske er det din konens eller din egen tidligere ægtefælle der er registret,
måske er der noget erhverv der er tilknyttet et CVR nummer, måske det ene
måske det andet.
Hvis pengene er sendt og ikke kommet frem må der jo være kikset noget på
vejen, jeg troede du ønskede hjælp til at finde dette kiks, og så synes jeg
det var bedst at starte det nærmeste sted, en selvkontrol af Nemkonto.

Forsikringen skal bruge dit rigtige cpr nummer, og cprnummeret den rigtige
Nemkonto for at betalingen ender hos dig.

mvh
Alex Christensen




Michael Sørensen (08-03-2011)
Kommentar
Fra : Michael Sørensen


Dato : 08-03-11 18:09

Den 08-03-2011 17:09, alexbo skrev:
> "Kurt Lund" skrev
>
>> Hvad var det du ikke forstod?
>
> Din forklaring om hvad du havde kontrolleret, en ting er at kontrollere
> Nemkontoen i netbanken noget andet er hos Nemkonto, jeg troede du havde
> kigget i din netbank for at kontrollere.
>
>> "Det har jeg så gjort og min bankrådgiver har dels kontrolleret, at min
>> og konens NEM-konti begge er sat rigtigt op, han har kontrolleret
>> bevægelser på begge NEM-konti samt på vores øvrige konti blot for en
>> sikkerheds skyld."
>
> Selve det at du forklarede hvad bankmanden havde gjort gav mig et
> indtryk af
> at du selv var usikker på om du havde kontrolleret godt nok.
> At du fandt det af betydning at kigge på alle mulige konti når
> Nemkontoen er
> korrekt, man kunne lige så godt kigge på naboens konti.
>
> Men for at komme videre vil jeg foreslå at du finder ud af hvilket cpr
> nummer forsikringen er tilknyttet, det er det forsikringen bruger til
> udbetaling, måske er noget kikset der.
> Måske er det din konens eller din egen tidligere ægtefælle der er
> registret,
> måske er der noget erhverv der er tilknyttet et CVR nummer, måske det ene
> måske det andet.
> Hvis pengene er sendt og ikke kommet frem må der jo være kikset noget på
> vejen, jeg troede du ønskede hjælp til at finde dette kiks, og så synes jeg
> det var bedst at starte det nærmeste sted, en selvkontrol af Nemkonto.
>
> Forsikringen skal bruge dit rigtige cpr nummer, og cprnummeret den rigtige
> Nemkonto for at betalingen ender hos dig.

Hej Alex.

Jeg er lidt ærgerlig over, at du sammenblander min (spørgerens) indlæg
med Kurt Lunds. Jeg er som altid yderst taknemmelig for den hjælp, jeg
kan få.

Ontopic har vi delvist fået løst mysteriet (blot til orientering herinde)

Efter mail- og telefonkorrespondance i dag med forsikringen, hvor de har
haft fat i både IBM og PBS for at søge efter overførslen, har de fundet
frem til, at pengene er udbetalt på et forkert CPR-nummer. De kan ikke
forklare, hvordan et andet CPR nummer er havnet i deres system på vores
forsikring, det arbejder de internt på.

Som de skriver har en anden person dermed formentligt fået pengene, men
beder os maile kontonummer og de vil så overføre pengene manuelt. Så fin
service i sidste ende og ungen problemer, da de fandt ud af, at
problemet ikke lå hos os.

Tak for jeres svar.

alexbo (08-03-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 08-03-11 18:33


"Michael Sørensen" skrev i

> Jeg er lidt ærgerlig over, at du sammenblander min (spørgerens) indlæg med
> Kurt Lunds. Jeg er som altid yderst taknemmelig for den hjælp, jeg kan få.

Jeg troede det var samme person men bare forskellig afsenderadresse.
Jeg kiggede faktisk efter en underskrift i første indlæg for at kontrollere,
jeg burde selvfølgelig have indset at en fraværende underskrift er lige så
sigende som en forskellig.
For mig så det ud som en spørger der mokkede over et svar, og så var det
bare et fjols der blandede sig.
Beklager misforståelsen.

mvh
Alex Christensen


Michael Sørensen (08-03-2011)
Kommentar
Fra : Michael Sørensen


Dato : 08-03-11 18:44

Den 08-03-2011 18:33, alexbo skrev:
>
> "Michael Sørensen" skrev i
>
>> Jeg er lidt ærgerlig over, at du sammenblander min (spørgerens) indlæg
>> med
>> Kurt Lunds. Jeg er som altid yderst taknemmelig for den hjælp, jeg kan
>> få.
>
> Jeg troede det var samme person men bare forskellig afsenderadresse.
> Jeg kiggede faktisk efter en underskrift i første indlæg for at
> kontrollere,
> jeg burde selvfølgelig have indset at en fraværende underskrift er lige så
> sigende som en forskellig.
> For mig så det ud som en spørger der mokkede over et svar, og så var det
> bare et fjols der blandede sig.
> Beklager misforståelsen.

Hej Alex

Ingen problem - jeg kan også bare skrive under :)

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

alexbo (08-03-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 08-03-11 18:49



"Michael Sørensen" skrev

> Ingen problem - jeg kan også bare skrive under :)

Jeps.
Måske skulle du kontrollere andre forsikringer for korrekt cprnummer,
i Tryg kan man logge ind og se hvilke oplysninger de har, det kan man
formentlig de fleste steder.

mvh
Alex Christensen


Hauge (08-03-2011)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 08-03-11 18:54

Den 08-03-2011 18:48, alexbo skrev:
> Måske skulle du kontrollere andre forsikringer for korrekt cprnummer,
> i Tryg kan man logge ind og se hvilke oplysninger de har, det kan man
> formentlig de fleste steder.

Hvis man logger ind via NemID, så er det vel via CPR-nummeret Tryg
registrerer hvem der logger ind, og er det registreret forkert, vil det
vel give et problem?

Håber ikke dette indlæg gør mig til endnu et fjols i tråden.

Mvh Hauge

alexbo (08-03-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 08-03-11 19:21

"Hauge" skrev

> Hvis man logger ind via NemID, så er det vel via CPR-nummeret Tryg
> registrerer hvem der logger ind, og er det registreret forkert, vil det
> vel give et problem?

Ja men det opdager man jo så, nu logger jeg ind i Tryg med bruger og
kodeord, men NemID er en mulighed.
Kender Tryg ikke nummeret/personen kommer man ikke ind, så ved man der er
noget galt.

> Håber ikke dette indlæg gør mig til endnu et fjols i tråden.

Næh, der er da også forskel på dit meget relevante indlæg om cpr og logind
og så Kurt tåbelige spørgsmål.

mvh
Alex Christensnen




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste