Netkort i Debian?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 22-12-00 01:44

Hej NG,

Jeg har lige læst en tutorial på www.linux-world.dk om "Debian på en
486'er".
Da jeg netop har en sådan maskine stående i skabet var det jo oplagt at
prøve. Det starter også fint, men hele processen går i stå når den kommer
til at skulle etablere netværksforbindelse. Jeg kan se, når jeg indlæser
3c509 modulet, at IRQ og I/O er sat til = 0, og det er vist ikke rigtigt.
Jeg har en linje, hvor jeg kan skrive nogle parametere for modulet, men jeg
aner ikke hvordan jeg sætter disse.
Er der en venlig sjæl der ved hvordan? Eller nogen har måske en anden
løsning?

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : frank damgaard

Dato : 22-12-00 08:12

Tonni Aagesen <delphin@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> aner ikke hvordan jeg sætter disse.
> Er der en venlig sjæl der ved hvordan? Eller nogen har måske en anden

I gamlde dage i /etc/conf.modules (ældre debian) eller /etc/modules.conf
laver man en linie med options til driveren 3c509 med
IRQ og IO som du har indastillet dem med dit DOS-setup program.
Husk ikke at anvende ISA-PnP da kortet driller.
I nyere Debian er det i /etc/modutils/options man retter
og kører så "update-modules" for at opdatere.

Du kan søge 3c509 på http://www.sslug.dk/htdig/ og finde en hel del om
dette kort .

--
Frank Damgaard

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 22-12-00 23:23

Hej igen,

Problemet løste sig ved at køre en lille utility "3c5x9cfg.exe" som man kan
hente på 3Com's hjemmeside. Det fandt selv ud af at configurere begge
netkort

Mvh
Tonni Aagesen