Hvor er X window
Fra : Finn Dahl

Dato : 21-12-00 22:05

Helt NY i Linux!

Har lige installeret Red Hat 6.2 (som server)

Starter i tekst mode - Root osv.

Hvordan får jeg fat i den grafiske del?

Har prøvet X - xwindow- xwindows ....... ?

Det er nok ikke installeret!

Har forsøgt at læse manualen...

Finn dahl

Fra : Kasper Myram

Dato : 21-12-00 23:22

Finn Dahl wrote:

> Helt NY i Linux!

Godt valg og velkommen til søvnløse nætter (og dem du sover er til
gengæld fyldt med søde drømme :)

> Hvordan får jeg fat i den grafiske del?

kommandoen 'startx' ... under installationen valgte du så ikke noget med
grafisk brugerflade? Jeg er ikke så stiv i RedHat.

--
Kind regards

Kasper Myram
System Integrator
Professional Services
Obtree Technologies Scandinavia A/S
Vilvordevej 2
DK - 2920 Charlottenlund
Tlf.: +45 70 27 87 97
Fax: +45 39 63 45 76
Mobil: +45 28 88 07 96
Web: www.obtree.com
Mailto:kasper.myram@obtree.com
The information contained in this electronic mail transmission is
intended by Obtree Technologies Inc. for the use of the individual
named or company or department to which it is directed and may contain
information that is privileged or otherwise confidential. If you have
received this electronic mail transmission in error, please delete
it from your system without copying or forwarding it, and notify
the sender of the error by email.
Thank you..signature

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 21-12-00 22:45

Finn D skrev:

> Har prøvet X - xwindow- xwindows ....... ?

Prøv med "startx".

// Klaus

Fra : Finn Dahl

Dato : 21-12-00 23:04

Har prøvet.... Startx... Men Linux mener det er en ganske kommando!

Jeg prøver at installere som workstation i sted for server....

Jeg VIL se hvad det er!
(Vi (firmaet) skal have en Linux server med Oracel, så jeg SKAL lære "det")

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 21-12-00 23:30

Finn D skrev:

> Har prøvet.... Startx...

Husk: lille 's'.

> Men Linux mener det er en ganske kommando!

Hvad betyder det?

> Jeg prøver at installere som workstation i sted for server....

Det hjælper næppe, men der kan vel ikke ske noget ved at prøve.

// Klaus

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-12-00 00:07

On Thu, 21 Dec 2000 21:45:02 GMT, klaus@seistrup.dk (Klaus Alexander
Seistrup) wrote:

>Prøv med "startx".

Installerer man RedHat 6.2 som server, har den AFAIR ikke noget
X-lugtende inde overhovedet.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Donati

Dato : 22-12-00 10:31

Finn Dahl <finn.dahl@mail.sembsc.dk> skrev:
> Helt NY i Linux!
>
> Har lige installeret Red Hat 6.2 (som server)
>
> Starter i tekst mode - Root osv.
>
> Hvordan får jeg fat i den grafiske del?

Så skal du installere den, den kommer nemli ikke med, når man installerer
Red Hat som "server".
Men hvis du på arbejdet skal bruge den som oracle server, skal du
jo heller ikke bruge X? (grafisk brugerflade).

Hvis du vælger at installere forfra, så vælg "Brugerdefineret" istedet for
"server" eller "workstation", så vælger du selv hvad du vil ha installeret.

/Donati

Fra : Tommi L. Jensen

Dato : 02-01-01 04:45

In article <91tr75$11ds$1@news.net.uni-c.dk>, "Finn Dahl"
<finn.dahl@mail.sembsc.dk> wrote:

> Helt NY i Linux!

hvis du er saa helt ny til linux er det nok anbefalelsesvaerdigt at du
laerer at kontrollere en console foer du begiver dig ud i X eventyret.
> Har lige installeret Red Hat 6.2 (som server)
saa er der nok ikke ret meget X paa den X+server = for det meste en
daarlig kombination
> Starter i tekst mode - Root osv.
dejligt ikke? :P

--