MS Windows
briani 27239
Kan ikke få kontakt med system/disk
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 27-02-11 14:36

Hallo i gruppen

Er en smule lost, kan ikke få kontakt med system eller disk.

Ved start tændes skærmen ikke som normalt, melder blot 'intet videokabel'
og går i stand by.

Ved forsøg på at aktivere onboard lydkortet har jeg flyttet markering fra
'PCI' til 'onboard' i Bios under DVD - et eller andet. Dette har forårsaget
ovennævnte tilstand.
For at komme tilbage til normal tilstand, har jeg fjernet
hukommelse/batteri, koblet HDisk fra og afmonteret elkabel. - Det har jeg
faktisk prøvet før med held, Men det har endnu ikke virket denne gang.

Maskinen er en 64bit HP Pavillon med XP Prof. SP3.

Så jeg er lidt i nød. Mon nogen vil gi' mig en hjælpende hånd? - Jeg vil
være meget taknemlig!

Med søndagshilsen
Palle

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-02-11 20:06

"Palle Bugtrup" <burini@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Maskinen er en 64bit HP Pavillon med XP Prof. SP3.
>
> Så jeg er lidt i nød. Mon nogen vil gi' mig en hjælpende hånd? - Jeg vil

Kunne tyde på, at du har fået pillet ved noget andet i bios, da en forkert
indstilling af lydkort ikke burde give dette problem.
Se i din manual (hvis den findes) om der er en jumper på bundkortet, som kan
nulstille cmos/bios. Den plejer at sidde lige ved siden af batteriet, hvis
den er der. Hvis man må nøjes med at tage batteriet ud, skal det typisk være
ude i længere tid, før den nulstiller det hele. Tag det evt. ud om aftenen
og prøv så igen næste dag. At koble en hd fra hjælper absolut intet i denne
forbindelse.

Kurt

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 27-02-11 20:17

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> typisk være ude i længere tid, før den nulstiller det hele. Tag det evt.
> ud om aftenen og prøv så igen næste dag. At koble en hd fra hjælper

Rigtig mange tak foreløbig. Har desværre ingen manual. Har prøvet at
finde en på HP's Website, foreløbig uden held. - Men jeg arbejder videre på
sagen.

Palle

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 27-02-11 21:22

Palle Bugtrup tastede følgende:
> [...]
> koblet HDisk fra og afmonteret elkabel. - Det har jeg faktisk prøvet før med
> held, Men det har endnu ikke virket denne gang.

Har den 2 grafikkort (et i AGP/PCIE + Onboard) eller er der kun et ?

Hvis den har 2 så skift skærmstik til det andet kort.

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : palle

Dato : 27-02-11 22:08

"Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har den 2 grafikkort (et i AGP/PCIE + Onboard) eller er der kun et ?
>
> Hvis den har 2 så skift skærmstik til det andet kort.

Hej Brian

Den har kun et externt grafikkort - altsaa ikke noget onboard.

Men det var ikke der fejlen opstod. det var fordi jeg i BIOS Video
havde flyttet fra PCI til - saa vidt jeg husker Onboard. Saa var jeg laast
ude.

Denne fejl er ändret ved, som Kurt foreslog, at nulstille BIOS ved
hjälp af jumber. - Saa dette körer fint nu.

Men mit oprindelige önske om at aktivere onboard lydkortet er jeg ikke
kommet närmere. Og det har väret det samme med andre maskiner

jeg har fat i. Der har jeg saa isat eksternt lydkort. Men jeg mener det
maa väre muligt at bruge det lydkort bundkortet kommer med, og

det drejer sig, kan jeg tänke, om at finde den rette driver, fra rette
sted, hvilket altsaa ikke hidtil er lykkedes mig.

Maskinen er en HP Pavilion 64 bit - kun fire aar gammel. Jeg har ingen
papir der fortäller type/model, men er et nummer 'a1000', hvis det siger
noget.
AMD/Athlon bundkort 2200Ghz.

Hilsen - og tak for deltagelse,
Palle

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-02-11 00:08

"palle" <pallebugtrup@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Maskinen er en HP Pavilion 64 bit - kun fire aar gammel. Jeg har ingen
> papir der fortäller type/model, men er et nummer 'a1000', hvis det siger

Var der ikke genetableringsskiver med? Der plejer driverne at ligge. Nogen
må have pillet en label af, for på HP plejer der altid at sidde en label
udvendigt, som fortæller nærmere om, hvilken pc der er tale om.
Ellers kan man læse her, hvorledes man kan finde modelnavn osv.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?tmp_renderType=findModel&lc=da&dlc=da&cc=dk&docname=c01780460#N63
Prøv f.eks. at trykke CTRL+ALT+S ned samtidig. Det dkulle give et vindue
med diverse oplysninger.

Kurt