/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
Driver til Nvidia GT 6200 Win 7
Fra : JL med ...


Dato : 27-02-11 16:14

Hej jeg har ikke mindre end to "lidt ældre" maskiner, som er udstyret med
et Nvidia GT 6200 Grafik-kort.
Men desværre så kan jeg ikke få den rigtige driver installeret.
Jeg har prøvet med Microsoft driver til GT 6200, men den vil ikke køre
melder fejl 28.
Jeg har prøvet med Nvidia driver ver 260.99 men den vil heller ikke.

Er der nogle som har et løsningsforslag ?

Hilsen JL


 
 
Per Nielsen (27-02-2011)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 27-02-11 16:28

JL med ... skrev den 27-02-2011:
> Hej jeg har ikke mindre end to "lidt ældre" maskiner, som er udstyret med et
> Nvidia GT 6200 Grafik-kort.
> Men desværre så kan jeg ikke få den rigtige driver installeret.
> Jeg har prøvet med Microsoft driver til GT 6200, men den vil ikke køre melder
> fejl 28.
> Jeg har prøvet med Nvidia driver ver 260.99 men den vil heller ikke.

Har du prøvet med den rigtige driver fra

http://tinyurl.com/2zqkkb



JL med ... (27-02-2011)
Kommentar
Fra : JL med ...


Dato : 27-02-11 16:46

Ja, det er lige præcis der jeg har hentet driveren.
Så det er den samme driver som vi snakker om :


"Per Nielsen" skrev i meddelelsen
news:4d6a6d79$0$23757$14726298@news.sunsite.dk...

JL med ... skrev den 27-02-2011:
> Hej jeg har ikke mindre end to "lidt ældre" maskiner, som er udstyret med
> et Nvidia GT 6200 Grafik-kort.
> Men desværre så kan jeg ikke få den rigtige driver installeret.
> Jeg har prøvet med Microsoft driver til GT 6200, men den vil ikke køre
> melder fejl 28.
> Jeg har prøvet med Nvidia driver ver 260.99 men den vil heller ikke.

Har du prøvet med den rigtige driver fra

http://tinyurl.com/2zqkkb


Per Nielsen (27-02-2011)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 27-02-11 17:37

JL med ... tastede følgende:
> Ja, det er lige præcis der jeg har hentet driveren.
> Så det er den samme driver som vi snakker om :

Og du vælger selvfølgelig til den rigtige Windows?



JL med ... (27-02-2011)
Kommentar
Fra : JL med ...


Dato : 27-02-11 19:06



"Per Nielsen" skrev i meddelelsen
news:4d6a7daf$0$23762$14726298@news.sunsite.dk...

JL med ... tastede følgende:
> Ja, det er lige præcis der jeg har hentet driveren.
> Så det er den samme driver som vi snakker om :

Og du vælger selvfølgelig til den rigtige Windows?

Ja, desværre havde det bare været så let...



Per Nielsen (27-02-2011)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 27-02-11 19:16

JL med ... forklarede:
> Ja, desværre havde det bare været så let...

Og det er heller ikke et 32bit/64bit problem? Måske har du held med en
driver her:

http://guru3d.com/

Har du prøvet helt at afinstallere driveren først?



JL med ... (02-03-2011)
Kommentar
Fra : JL med ...


Dato : 02-03-11 19:07



"Per Nielsen" skrev i meddelelsen
news:4d6a94f7$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...

JL med ... forklarede:
> Ja, desværre havde det bare været så let...

Og det er heller ikke et 32bit/64bit problem? Måske har du held med en
driver her:

http://guru3d.com/

Har du prøvet helt at afinstallere driveren først?

Ja, det har jeg også prøvet. og med flere forskellige drivere (versioner)
Det er mærkeligt for jeg har to Pc' med sammen type grafik-kort i Nvidia
6200, og på ingen af maskinerne virker det.
Win 7 vælger en Microsoft driver, og den stopper med en fejl 43.
Vælger jeg så en driver fra Nvidia, så sker det samme.

JL
..


Hauge (02-03-2011)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 02-03-11 19:12

Den 02-03-2011 19:06, JL med ... skrev:
> Det er mærkeligt for jeg har to Pc' med sammen type grafik-kort i Nvidia
> 6200, og på ingen af maskinerne virker det.

Kan det være fordi det er et kort der har været i en fabrikssamlet
maskine, som f.eks. Dell, HP eller lign.?

Mange af dem ændrer i VEN/PID så man ikke kan bruge producentens
originale drivere fra Nvidia.

Man kan snyde sig til at få den originale drivere til at virke, men det
kræver man er lidt inde i det ;)

Men "kort" sagt, er det et grafikkort fra en købemaskine?

Mvh Hauge

Hauge (02-03-2011)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 02-03-11 19:18

Den 02-03-2011 19:12, Hauge skrev:
> Mange af dem ændrer i VEN/PID så man ikke kan bruge producentens
> originale drivere fra Nvidia.

Et eksempel for mit grafikkort i min slaptop:

PCI\VEN_10DE&DEV_0425

Der er et GeForce 8600M

Kik i enhedshåndtering under grafikkortet der ikke kan startes, og
detaljer og "Hardware ID"

Så finder du en linje ala den jeg har skrevet herover, så bruger du
Google til en søgning, hvor du søger på (bruger selvfølgelig mine info her):

VEN_10DE DEV_0425

Så finder du ud af hvilket grafikkort du faktisk har, altså om det er
fusket med.

Andre har sikkert bedre metoder til denne søgning, men sådan plejer jeg
at gøre.

Mvh Hauge

JL med unger (03-03-2011)
Kommentar
Fra : JL med unger


Dato : 03-03-11 06:08



"Hauge" skrev i meddelelsen news:8t7fjqF61jU1@mid.individual.net...

Den 02-03-2011 19:06, JL med ... skrev:
> Det er mærkeligt for jeg har to -Pc' med sammen type grafik-kort i Nvidia
> 6200, og på ingen af maskinerne virker det.

Kan det være fordi det er et kort der har været i en fabrikssamlet
maskine, som f.eks. Dell, HP eller lign.?

Mange af dem ændrer i VEN/PID så man ikke kan bruge producentens
originale drivere fra Nvidia.

Man kan snyde sig til at få den originale drivere til at virke, men det
kræver man er lidt inde i det ;)

Men "kort" sagt, er det et grafikkort fra en købemaskine?,
Mvh Hauge


jo, det er et kort der kommer ud af en HP maskine. Men HP har kun drivere
til XP.

Jeg har fundet udaf at det er et XFX Pine kort, og har fundet en driver ved
dem. Har ikke testet den endnu.
jl


JL med ... (05-03-2011)
Kommentar
Fra : JL med ...


Dato : 05-03-11 12:35



"JL med unger" skrev i meddelelsen
news:4d6f223e$0$23764$14726298@news.sunsite.dk...



"Hauge" skrev i meddelelsen news:8t7fjqF61jU1@mid.individual.net...

Den 02-03-2011 19:06, JL med ... skrev:
> Det er mærkeligt for jeg har to -Pc' med sammen type grafik-kort i Nvidia
> 6200, og på ingen af maskinerne virker det.

Kan det være fordi det er et kort der har været i en fabrikssamlet
maskine, som f.eks. Dell, HP eller lign.?

Mange af dem ændrer i VEN/PID så man ikke kan bruge producentens
originale drivere fra Nvidia.

Man kan snyde sig til at få den originale drivere til at virke, men det
kræver man er lidt inde i det ;)

Men "kort" sagt, er det et grafikkort fra en købemaskine?,
Mvh Hauge


jo, det er et kort der kommer ud af en HP maskine. Men HP har kun drivere
til XP.

Jeg har fundet udaf at det er et XFX Pine kort, og har fundet en driver ved
dem. Har ikke testet den endnu.
jl
Nu har jeg testet den driver, og den virker hellere ikke.

Når jeg indstallere driveren, så dker alt som det skal. Men når maskinen
genstarter, så skifter den selv over til Microsoft-driveren, eller så få jeg
bare en fejlmeddelese.
Jeg har også prøvet at søge på PID -nr og det hjælperhellere ikke

Men det ender nok med at jeg bare må leve med det...
For jeg har jo skærmbilled på, men har ikke adgang til de avancerede
funktioner...
JL


Hauge (05-03-2011)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 05-03-11 13:09

Den 05-03-2011 12:35, JL med ... skrev:
> Jeg har også prøvet at søge på PID -nr og det hjælperhellere ikke

Den linje jeg refererede til, altså den med VEN og DEV (ikke PID, en
skrivefejl), har du fundet den, vil da gerne prøve om jeg kan hjælpe?

Eventuelt prøve at tilrette den INF-fil, der bestemmer hvilken driver
dit kort vil benytte.

Mvh Hauge

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste