/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Fortrydelses ret ?
Fra : Rikke Eriksen


Dato : 07-02-11 17:06

jeg har igennem nogen år haft abonnement på scor.dk normalt er det sådan
at man for besked når det er tid til at betale , men ved sidste betaling
fik de flettet , som noget nyt ind i kundevilkårene at de automatisk
kunne tanke op når året var forbi - det havde jeg ikke lagt mærke til.
jeg ringede til dem og sagde jeg ikke ønskede at forny mit abonnement
hvorfor jeg gerne ville have mine 649 kr retur , det kunne jeg ikke få
de kunne lukke det nu imod et gebyr på 89 kr og en måned frem.

Måneden er begyndt men det var i weekenden hvor jeg ikke kunne få fat i
dem pr. tlf jeg skrev men det skete der ikke noget ved ..

jeg vil gerne høre om der er nogen der ved om man ikke har fortrydelses
ret på det , som på de fleste andre ting

Venligst

 
 
Rikke Eriksen (07-02-2011)
Kommentar
Fra : Rikke Eriksen


Dato : 07-02-11 17:20

Den 07-02-2011 17:05, Rikke Eriksen skrev:
> jeg har igennem nogen år haft abonnement på scor.dk normalt er det sådan
> at man for besked når det er tid til at betale , men ved sidste betaling
> fik de flettet , som noget nyt ind i kundevilkårene at de automatisk
> kunne tanke op når året var forbi - det havde jeg ikke lagt mærke til.
> jeg ringede til dem og sagde jeg ikke ønskede at forny mit abonnement
> hvorfor jeg gerne ville have mine 649 kr retur , det kunne jeg ikke få
> de kunne lukke det nu imod et gebyr på 89 kr og en måned frem.
>
> Måneden er begyndt men det var i weekenden hvor jeg ikke kunne få fat i
> dem pr. tlf jeg skrev men det skete der ikke noget ved ..
>
> jeg vil gerne høre om der er nogen der ved om man ikke har fortrydelses
> ret på det , som på de fleste andre ting
>
> Venligst


gælder det her

http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad083/

Kevin Borbye Edelvan~ (07-02-2011)
Kommentar
Fra : Kevin Borbye Edelvan~


Dato : 07-02-11 12:50

On 7 Feb., 17:20, Rikke Eriksen <x...@xx.xx> wrote:

> gælder det her
>
> http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad083/

Nej. Du har købt en serviceydelse, og de er ikke omfattet af
fortrydelsesretten. Jeg vil dog mene, at du aktivt skal have
accepteret de nye vilkår om løbende abonnement, før det kan gøres
gældende. Dette forudsat, at det forholder sig, som du skriver, altså
at du har tilmeldt dig på vilkår om, at du selv aktivt skulle forny
dit abonnement, hvorefter der uden din udtalte accept ændres vilkår
over mod automatisk fornyende abonnement.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Rikke Eriksen (07-02-2011)
Kommentar
Fra : Rikke Eriksen


Dato : 07-02-11 21:04

Den 07-02-2011 20:49, Kevin Borbye Edelvang skrev:
>> http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad083/

> Nej. Du har købt en serviceydelse, og de er ikke omfattet af
> fortrydelsesretten.

Hvorfor egentligt ikke ? på hvilken måde adskiller det sig fra andre
online handler

Venligst


Kim Ludvigsen (07-02-2011)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 07-02-11 21:25

Rikke Eriksen skrev:
> Den 07-02-2011 20:49, Kevin Borbye Edelvang skrev:
>
>> Nej. Du har købt en serviceydelse, og de er ikke omfattet af
>> fortrydelsesretten.
>
> Hvorfor egentligt ikke ? på hvilken måde adskiller det sig fra andre
> online handler

At det er en serviceydelse. Den har du normalt taget i brug
med det samme. Du har heller ikke returret på en fysisk
vare, efter du har taget den i brug.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet
Thunderbird 3:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.php

Rikke Eriksen (07-02-2011)
Kommentar
Fra : Rikke Eriksen


Dato : 07-02-11 22:52

Den 07-02-2011 21:25, Kim Ludvigsen skrev:
> Rikke Eriksen skrev:
>> Den 07-02-2011 20:49, Kevin Borbye Edelvang skrev:
>>
>>> Nej. Du har købt en serviceydelse, og de er ikke omfattet af
>>> fortrydelsesretten.
>>
>> Hvorfor egentligt ikke ? på hvilken måde adskiller det sig fra andre
>> online handler
>
> At det er en serviceydelse. Den har du normalt taget i brug med det
> samme. Du har heller ikke returret på en fysisk vare, efter du har taget
> den i brug.
>


jeg forsøgte at afmelde den da jeg fik besked (samme dag) som de ville
hæve pengene hvad var på en lørdag og de kunne fint have lukke profilen
og have aneluret betalingen

Venligst

Hekatombe (07-02-2011)
Kommentar
Fra : Hekatombe


Dato : 07-02-11 21:28

Den 07-02-2011 20:49, Kevin Borbye Edelvang skrev:
> Nej. Du har købt en serviceydelse, og de er ikke omfattet af
> fortrydelsesretten

Ikke helt korrekt ifg. Forbrugerstyrlsen:
[http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Ehandel/fortrydelsesret?tc=E6F6168F21434589B104CC9528789F9D]

Læs afsnittet "Ingen fortrydelsesret" og "En kortere frist for ydelser
kan aftales" (Der står hvornår der ikke er fortrydelsesret og f.eks. ved
telefonabonnement er der 14 dags fortrydelsesret ved fjernsalg, man men
kan aftale en kortere frist).

Og for OP er "Fortrydelsesfristens starttidspunkt" interessant da der
står: "Ydelser og specielt tilpassede varer - fristen løber fra den dag,
hvor *aftalen* blev indgået".

Jonathan Stein (08-02-2011)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 08-02-11 12:03

Den 07-02-2011 17:05, Rikke Eriksen skrev:

> ... men ved sidste betaling
> fik de flettet , som noget nyt ind i kundevilkårene at de automatisk
> kunne tanke op når året var forbi ...

Den holder næppe i retten. Det ligner Viasat-sagen:
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Retssager/Civile-retssager/viasat
(eller http://kortlink.dk/8qua hvis linket knækker).

Læg specielt mærke til: "Viasats vilkår om at kunder, der ikke siger
deres abonnement op inden en bestemt frist, bliver bundet i yderligere
12 måneder, er derfor i strid med markedsføringsloven."

M.v.h.

Jonathan

Jesper Lund (08-02-2011)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 08-02-11 18:42

Jonathan Stein wrote:

> Læg specielt mærke til: "Viasats vilkår om at kunder, der ikke siger
> deres abonnement op inden en bestemt frist, bliver bundet i yderligere
> 12 måneder, er derfor i strid med markedsføringsloven."

Det gælder ikke her. Scor.dk tilbyder Rikke måneds opsigelse, og siden
denne Viasat afgørelse er en måneds opsigelse blevet et lovkrav i
forbrugeraftaler om abonnementer (efter en indledende bindingsperiode)
<https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=125046>

--
Jesper Lund

Bertel Lund Hansen (09-02-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 09-02-11 13:03

Rikke Eriksen skrev:

> jeg har igennem nogen år haft abonnement på scor.dk normalt er det sådan
> at man for besked når det er tid til at betale , men ved sidste betaling
> fik de flettet , som noget nyt ind i kundevilkårene at de automatisk
> kunne tanke op når året var forbi - det havde jeg ikke lagt mærke til.

Hvis du havde lagt mærke til det, ville du kunne opsige med det
vuns. Nye betingelser betyder at den gamle aftale ophører, og at
kundeforholdet kun fortsætter hvis kunden accepterer en ny aftale
med de ændrede betingelser.

Men hvis du ikke lagde mærke til de ændrede vilkår og foretog en
betaling, så er det en underforstået accept af den nye aftale, og
så gælder de betingelser som den angiver.

Det forudsætter dog at de nye betingelser var lette at finde og
læse for den der lige tog sig tid til at se hvad de skrev. Hvis
det f.eks. var skjult i en fodnote med lille skrift på side 17,
kan de ikke gøres gældende.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste