Hvilket træ?
Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 06-02-11 08:54

Jeg har fældet nogle træer, som jeg ikke kender navnet på.
Det er løvtræer med en fin glat stamme.
Stammens farve veksler lidt mellem grøn og sølv. Sølv som birketræer.
På barken er der ofte runde pletter af noget der ligner en eller anden
form for svamp.
Stammen er meget lige og ret ens tyk et stort stykke op.
Grenene, som der ikke er så mange af, sidder højt på stammen og peger
meget opad.
Jeg kender ikke alderen på træerne, men de var ca 12 meter høje. Jeg har
heller ikke set bladene, så dem kan jeg ikke beskrive.
Nogen der ud fra beskrivelsen kan kende dem?
Selv hælder jeg lidt til ask eller el?

Hilsen Matthias

Fra : Werner

Dato : 06-02-11 09:19

Det kunne være platantræer.
Werner

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 06-02-11 09:31

Den 06-02-2011 09:19, Werner skrev:
> Det kunne være platantræer.
> Werner

Tak for dit bud. Men det er ikke platantræer, for de beskrives som:
Stammen er kort og svær, og hovedgrenene er tykke og vandrette.
"Mine" træer har en lang slank stamme og ingen vandrette grene.
Indvendig er stammen ret gullig når man saver i den.

Hilsen Matthias

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-02-11 09:40

On Sun, 06 Feb 2011 08:53:36 +0100, "Matthias H. Matthiessen"
<matthiessen@dioder.dk> wrote:

> [...]
>heller ikke set bladene, så dem kan jeg ikke beskrive.
>Nogen der ud fra beskrivelsen kan kende dem?

Jeg er ud fra beskrivelsen også meget i tvivl, men hælder også til ask.
Men du kan meget nemt kende ask, for den har helt sorte knopper på
spidsen af grenene.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 06-02-11 11:42

Den 06-02-2011 09:40, Mads Lie Jensen skrev:

> Jeg er ud fra beskrivelsen også meget i tvivl, men hælder også til ask.
> Men du kan meget nemt kende ask, for den har helt sorte knopper på
> spidsen af grenene.

Tak for svar.
Det vil jeg så prøve at kigge efter når jeg kommer ud i skoven igen.

Hilsen Matthias

Fra : Erik Andersen

Dato : 06-02-11 15:42

"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for svar.
> Det vil jeg så prøve at kigge efter når jeg kommer ud i skoven igen.
>
> Hilsen Matthias

Jeg vil gætte på at det er en poppel - sølvpoppel. De kan blive megahøje.
Mvh Erik Abderseb