MS Windows
briani 27239
Finde XP version
Fra : Per Riis

Dato : 02-02-11 21:23

hejsa

Er det muligt at finde ud af, hvad slags version ens XP er, ud fra det
nummer der står på den mærkat der sidder på ens pc?

Er det ikke sådan, at man skal bruge en korrekt version, til det nummer man
har, for at kunne installere xp igen på ens harddisk efter en formatering.

Per

Fra : Mcwm

Dato : 02-02-11 21:36

Den 02-02-2011 21:22, Per Riis skrev:
> Er det muligt at finde ud af, hvad slags version ens XP er, ud fra det
> nummer der står på den mærkat der sidder på ens pc?

Det skulle da gerne fremgå af netop mærkatet, hvilken version du har.

Venligst
Mcwm

Fra : /John

Dato : 02-02-11 22:09

"Per Riis" <denrigtigefotograf@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det muligt at finde ud af, hvad slags version ens XP er

Der findes flere små gratis programmer, der klarer dén opgave, fx:

Speccy enables you to gather a variety of basic system specs:
http://www.snapfiles.com/get/Speccy.html

John

Fra : Carl Drud

Dato : 02-02-11 22:24

"/John" <nogen@pladderballe.ok> writes:

> Der findes flere små gratis programmer, der klarer dén opgave, fx:

Jeg forstår det således at OP /har/ mærket på sin PC. I så fald hvorfor
dog så downloade og installere et program, når der på mærket står
hvilken version det er.

http://www.microsoft.com/howtotell/static/images/coa_page_pc_lg.gif

--
Carl

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 03-02-11 02:48

On Wed, 02 Feb 2011 22:24:27 +0100, Carl Drud <carl.drud@gmx.com>
wrote:

>Jeg forstår det således at OP /har/ mærket på sin PC. I så fald hvorfor
>dog så downloade og installere et program, når der på mærket står
>hvilken version det er.

Det kunne jo være at man er intereseret i at se om der er
overenesstemmelse mellem mærkaten og den faktiske installation, og så
skal der søges hjælp andet sted end hos MS, det kan så være at
downloade og køre/installere et program.

Det kunne jo være product key'en OP er intereseret i at få læst ud af
sin installation.

/Hans

Fra : Heine Svendsen

Dato : 02-02-11 23:51

Den 02-02-11 21:22, Per Riis skrev:
> [...]
> har, for at kunne installere xp igen på ens harddisk efter en formatering.

Hvis du trykker på Windowsa-tasten + Pause, så skulle du da
gerne se, hvilken version, du har.

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : P.Petersen

Dato : 03-02-11 02:27

"Per Riis" <denrigtigefotograf@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er det ikke sådan, at man skal bruge en korrekt version, til det nummer
> man har, for at kunne installere xp igen på ens harddisk efter en

Højreklik "Computer". Klik "Egenskaber".

Med venlig hilsen
P. Petersen