MS Windows
briani 27239
Plug and Play BIOS Extension
Fra : Jesper S Jensen

Dato : 31-01-11 19:29

Hej

Jeg køre XP Pro Men kan se at jeg inde i Enhedshåndterint mangler en Driver
til "Plug and Player BIOS Exentension"
Jeg har søgt på Google men uden held.
Er der en der kan hjælpe Tak

Hilsen Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-01-11 19:58

Jesper S Jensen skrev:

> Jeg køre XP Pro Men kan se at jeg inde i Enhedshåndterint mangler en Driver
> til "Plug and Player BIOS Exentension"

Hvordan viser det sig i praksis?

--
Bertel

Fra : Mcwm

Dato : 31-01-11 21:45

> Hvordan viser det sig i praksis?
The Plug and Play BIOS Extension distinguishes the interface that may be
used by software to gain access to video boards that are compliant at
high bit depths and resolutions. It is availed through the video
adapters BIOS, which is able to install some interrupt vectors that are
pointing to itself when the system is starting up .The older versions
were only able to support an interface that was in real mode, which
meant that it could not be utilized without significant penalty from
operating systems with protected mode. The 2.0 standard for the Plug and
Play BIOS Extension provides added functionality and enables
applications to distinguish the extent of ability of graphics cards
while giving the ability to set any display modes that may be found. The
2.0 standard is improved on the previous 1.2 standard and has some new
features that include protect mode banking and frame buffer access.

Venligst
Mcwm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-11 08:20

Mcwm skrev:

> [...]
> 2.0 standard is improved on the previous 1.2 standard and has some new
> features that include protect mode banking and frame buffer access.

Sådan noget kaldes "teori".

--
Bertel

Fra : Mcwm

Dato : 01-02-11 08:36

> Mcwm skrev:

> Sådan noget kaldes "teori".

Og det ved du fordi? Du kender til OP's hardware eller besidder den
store viden ud IT?

Venligst
Mcwm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-02-11 00:26

Mcwm skrev:

> Og det ved du fordi?

Øh ... hvis du ikke kender forskel på teori og praksis, så er det
svært at forklare.

Hvis jeg forklarer hvordan man skifter gear i en Peugeot 205, så
er det teori.

Hvis jeg forklarer hvordan jeg her til aften skiftede gear i en
lejet Peugeot 205 som jeg afleverede for min datter, så beskriver
jeg et praktisk forløb.

> Du kender til OP's hardware eller besidder den store viden ud IT?

Jeg forstår ikke hvor du får de to postulater fra. Det første er
forkert.

--
Bertel

Fra : Mcwm

Dato : 03-02-11 01:51

> Øh ... hvis du ikke kender forskel på teori og praksis, så er det
> svært at forklare.
>
> Hvis jeg forklarer hvordan man skifter gear i en Peugeot 205, så
> er det teori.

Men dog et peg i retning af at løse et problem for OP, hvor dit indlæg er??

Venligst
Mcwm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-02-11 02:12

Mcwm skrev:

> Men dog et peg i retning af at løse et problem for OP, hvor dit indlæg er??

Svar på dit spørgsmål. Hvis du mener mit første indlæg i tråden,
var det et uddybende spørgsmål.

Og hvor nyttige har dine to sidste indlæg været for spørgeren?

--
Bertel

Fra : Mcwm

Dato : 04-02-11 00:00

> Svar på dit spørgsmål. Hvis du mener mit første indlæg i tråden,
> var det et uddybende spørgsmål.

Jeg spørger ikke dig om noget, men oplyser - på baggrund af dit
spørgsmål til OP - hvad den manglende driver er beregnet på at
understøtte og dermed hvilke oplevelser OP i praksis kunne opleve.

> Og hvor nyttige har dine to sidste indlæg været for spørgeren?

et hint om hvad driveren skal supportere er såmænd relevant. Især da man
slet ikke kan være sikker på OP oplever den manglende driver som værende
et problem. Måske alene fordi hans opløsning er så lav, at de MULIGE
problemer ikke er indtrådt.

Venligst
Mcwm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-02-11 00:46

Mcwm skrev:

> Jeg spørger ikke dig om noget, men oplyser - på baggrund af dit
> spørgsmål til OP - hvad den manglende driver er beregnet på at
> understøtte og dermed hvilke oplevelser OP i praksis kunne opleve.

Jamen, jeg spurgte OP om hvad han rent konkret har oplevet der
gør at han mener at han mangler en driver. Jeg blev ikke spor
klogere af at du citerede en manual (eller hvad det nu var).

--
Bertel

Fra : Mcwm

Dato : 04-02-11 01:13

> Jamen, jeg spurgte OP om hvad han rent konkret har oplevet der
> gør at han mener at han mangler en driver. Jeg blev ikke spor
> klogere af at du citerede en manual (eller hvad det nu var).

Det er så ikke min skyld du ikke forstår det, vel?

Som jeg skrev, så er det slet ikke sikkert at OP bemærker den manglende
driver. Det kan der være mange grunde til. Som også nævnt, kan han kører
i så lav opløsning, at der ikke er nogen problemer(VGA). I højere
opløsninger/flere farver, vil der KUNNE være problemer. Det kan vi ikke
afgøre endnu, da vi ikke ved hvilket grafikkort OP har.

Venligst
Mcwm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-02-11 01:52

Mcwm skrev:

> Som jeg skrev, så er det slet ikke sikkert at OP bemærker den manglende
> driver.

Og hvis du havde ladet ham svare selv, så ville vi have vidst
besked.

--
Bertel

Fra : Mcwm

Dato : 04-02-11 08:59

> Og hvis du havde ladet ham svare selv, så ville vi have vidst
> besked.
Så et svar fra mig, udelukker at han eller andre byder ind. Du bliver da
ellers ved, selvom jeg har svaret dig, så det argument fanger ikke helt,
vel?

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-11 19:32

Mcwm wrote:
> Så et svar fra mig, udelukker at han eller andre byder ind. Du bliver
> da ellers ved, selvom jeg har svaret dig, så det argument fanger ikke
> helt, vel?

Han er en afdanket skolelærer, så han forstår
ikke andre end sig selv....selv hans elever var
uforstående over hans manglende intelligens

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-02-11 18:42

Den 31-01-2011 19:28, Jesper S Jensen skrev:
> Hej
>
> Jeg køre XP Pro Men kan se at jeg inde i Enhedshåndterint mangler en Driver
> [...]

Når du har åbnet den i enhedshåndtering, så vælg fanen detaljer. Find
"hardware id" , eller sådan noget, er ikke 100% sikker på hvad den
hedder på en dansk xp ..
Kig efter noget lignende ven_8086&dev_1234
Tallene varierer, men det er ven(dor) og dev(vice) der er vigtige. Hvis
poster hele remsen her , er der god chance for at få mere hjælp, men
google giver sikkert en del tips hvis du bare søger på den ven/dev remse.

Værktøjer gpu-z (og mange lignende) kan hjælpe med at identificere
cpu/motherboard+chipset /vga , kan være nytting hvis du skal have hentet
en driver fra producenterne.
http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html