MS Windows
briani 27239
Bærbar & når Batteriet kun sjældent skal b~
Fra : Jane

Dato : 30-01-11 20:52

Hej gruppe!

Jeg har fået en Acer Travelmate 5520 gratis, nu har jeg fået den
genistalleretog partioneret. Nu vil jeg gerne vide om hvad jeg bedst med
batteriet, når det kun sjældent vil blive brugt, det vides at selv om man
kun kører på AC-nettet, vil batteriet jo alligevel blive slidt, så det har
jeg pillet af, men nu melder sp.målet sig så om, hvad der er smartest at
lade batteriet fuldt op, inden jeg ligger det tilside, eller det er bedst at
lade det være sådan som det er nu cirka ½ tomt.
Det er et 'Li-ion batteri ''GRAPE34".

Jane

Fra : Max

Dato : 30-01-11 21:38

Hej Jane

> Det er et 'Li-ion batteri ''GRAPE34".

Den type batterier udmærker sig ved at være rigtig gode
til at gemme væk, deres selvafladning er meget lav, så
de kan holde spændingen længe inden de skal hives frem
og genoplades. Men jo bedre ladetilstand de er i, ja jo
længere tid kan de jo gemmes, så lad det helt op inden
du lægger det til side.

Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-01-11 21:50

"Jane" <jornhansen_2@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hej gruppe!

Ja - en gruppe, der handler om styresystemet Windows

> Det er et 'Li-ion batteri ''GRAPE34".

Og ikke et Windows-batteri ?

Prøv i news:dk.edb.hardware.baerbar hvor spørgsmåelt hører hjemme.

Jan