log på sambadrev
Fra : SoulMate

Dato : 20-12-00 01:34

hvordan logger jeg på et drev på linux?

- jeg bruger en windows, og kan finde linux'ens "gruppe" i andre
computere, men der er ikke noget under den!

Fra : Svend Bjerrum Jensen

Dato : 20-12-00 21:40

"SoulMate" <soulmate@vvvDOTsubnet.dk> writes:

> hvordan logger jeg på et drev på linux?
>
> - jeg bruger en windows, og kan finde linux'ens "gruppe" i andre
> computere, men der er ikke noget under den!

Log på windows med samme brugernavn og password som du bruger i Linux,
så skulle du kunne se dit homedir i "andre computere".

Selvfølgelig under forudsætning af at det er sat rigtigt op.

Hint:
Nyere Windows laver en kryptering af passwordet inden det bliver sendt
til serveren. Derfor skal krypteret password enten slåes til i samba
eller slåes fra i windows.

Windows konverterer alle bogstaver i passwordet til små bogstaver,
så derfor må dit password i Linux ikke indeholde store bogstaver.

Sæt security i samba til user.

Der kan findes meget online læsestof om samba via http://www.samba.org
Specielt vil jeg fremhæve bogen "Using Samba" fra O'Reilly.

--
Med venlig Hilsen
Svend Bjerrum Jensen