fjernstyring?????
Fra : Finn Bindeballe

Dato : 09-08-01 11:45

hej alle

er der nogle der ved om det kan lade sig gøre, at 'opsnappe' mus, og
tastatur 'beskeder' fra WINDOWS, INDEN de er blevet 'brugt /
vidresendt', og sende dem til en anden computer, og lade denne tro at
det er events, der kommer fra dens egen mus/kbd.

det skal bruges til at kontrolere 4 computere, med 4 skerme ( en hver),
men kun med ET sæt mus / kbd.......

venlig hilsen
Finn Bindeballe
FinnB@post6.tele.dk

Fra : Thomas Due

Dato : 10-08-01 07:19

Finn Bindeballe <finnb@post6.tele.dk> wrote in message news:<3B7269C8.62438041@post6.tele.dk>...
> [...]
> det er events, der kommer fra dens egen mus/kbd.
>
> det skal bruges til at kontrolere 4 computere, med 4 skerme ( en hver),

Ellers så invester i en Switchbox. Det er en lille æske hvor du
slutter en mus, et keyboard og en skærm til som du så kan trække
ledninger fra videre ud til X antal forskellige computere. Så
trykker du bare på en knap på boksen og vupti så er du aktiv
på computer X.

Men rent softwaremæssigt, er jeg ikke sikker på at du kan fange
beskeder og sender dem over til en anden computer. Du kan temmelig
sikkert godt "aflytte" dem, men om det kan lade sig gøre at simpelthen
STOPPE dem og sende dem over på en anden maskine. Det vil jeg ikke
udtale mig om.

Mvh
Thomas Due

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 10-08-01 07:56

"Thomas Due" <tdue@eon.dk> wrote in message
> [...]
> ledninger fra videre ud til X antal forskellige computere. Så
> trykker du bare på en knap på boksen og vupti så er du aktiv

Jeg har sådan en box (fås med 2, 4, 8 eller 16 pc'er tilsluttet til én
skærm/mus/tastatur), men det lød ikke som det Finn ledte efter.
I alle fald fungerer det fint her.

Hilsen
Uffe

Fra : Thomas Riedel

Dato : 10-08-01 21:23

Hej Finn

Det kan formodentlig godt lade sig gøre i en ren softwareløsning.
Både VNC, Netup og pcAnywhere benytter sig af lignende
principper.

--
Thomas Riedel, LogiHouse

Fra : Jørgen Larsen

Dato : 12-08-01 10:19

Umiddelbart vil jeg mene, at Du skal benytte WIN32 API funktionen
SetWindowsHookEx , se eventuelt den medfølgende dokumentation i Delphi.

Fra : Rune Andersen

Dato : 19-08-01 01:07

Hej

Koden til VNC findes på nettet - den kunne man jo kigge i.

http://www.uk.research.att.com/vnc/download.html

/Rune